Nogen med en opskrift på cupcakes/muffins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Bellinda89

Nicolinesmor170510 skriver:

Eller er det overhovedet det samme?

Jeg vil rigtig gerne prøve og lave lidt kager, men har aldrig prøvet det før, så tænker at cupcakes/muffins ville være godt at starte med?

Men...er der nogen der har en opskrift på nogen jeg må få? Helt fra begyndelsen, skåret ud i pap!

Håber der er en der vil hjælpe..

Dem her smager bare SUPER godt

http://www.odense-marcipan.dk/inspiration/opskrifter/45-foedselsdag/391-fristende-cupcakes.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Bare mig..

Loppe skriver:

Ja spændende hvad andre siger til dem..

Jeg glemte vist at sige til dig, at nogle gange putter jeg slet ikke mælk i, og nok højest 1 spsk., det var min fejl... Undskyld...

Hihi det går nok.. Du har været til stor stor hjælp alligevel.. Uden sig, havde jeg slet ikke fået lavet nogen Så tak..

Anmeld

14. juni 2011

Ina33

Hihi det går nok.. Du har været til stor stor hjælp alligevel.. Uden sig, havde jeg slet ikke fået lavet nogen Så tak..

Godt du kom igang, nu kan du sikkert slet ikke lade være med at bage hele tiden og igen... 

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

CelinasMoarh skriver:

Dem her smager bare SUPER godt

http://www.odense-marcipan.dk/inspiration/opskrifter/45-foedselsdag/391-fristende-cupcakes.html

Mmmmh, dé lyder også vildt lækre.. Måske jeg skulle prøve dem næste gang.. Hvordan mon man laver de roser der!? Nå, men dem tror jeg da jeg vil prøve næste gang

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

Loppe skriver:

Godt du kom igang, nu kan du sikkert slet ikke lade være med at bage hele tiden og igen... 

Hihi, nej jeg tænkte som det første på næste portion, lige da jeg havde taget dem ud af ovnen Men får "desværre" en veninde på besøg imorgen hihi.. Så det må blive torsdag.. Men igen, problemet er, at jeg IKKE spiser kage selv, så jeg kommer da til at have et kæmpe lager i mit, i forvejen, meget fydte køleskab..

Anmeld

14. juni 2011

Silas&Mille

Denne opskrift er en basisopskrift og den er helt fantastisk.
Jeg har bla. prøvet den med
- tre slags hakket chokolade i (mørk, lys og hvid), skal lige siges det smager himmelsk
- saltede peanuts og daim stykker (skal lige køle af inden de spises, så er de gode)
- skumfiduser i små stykker og hakket chokolade.
- dumle, en dumle karamel puttes i toppen lige inden bagning. Det smager fantastisk.

Kun fantasien sætter grænser
Som topping kan jeg godt finde på at smelte noget chokolade og dypper de afkølede muffins deri og så lige i køleskabet til det er stivnet. Det er lækkert. 

Opskrift:
3½ dl hvedemel
2 tsk bagepulver
1 dl kakao
½ tsk salt
2 æg
2 dl sukker
175 g smør, smeltet
1 3/4 dl mælk
½ tsk vaniljesukker

Sæt ovnen på 175 grader.
sigt mel, bagepulver, kakao og salt i en stor skål.

pisk æg og sukker sammen, tilsæt smør, mælk og vaniljesukker.

bland det forsigtig i den tørre blandning.

vend det ønskede fyld i

fordel dejen i muffinsforme

bag i 20-25 minutter.

Anmeld

14. juni 2011

Bellinda89

Mmmmh, dé lyder også vildt lækre.. Måske jeg skulle prøve dem næste gang.. Hvordan mon man laver de roser der!? Nå, men dem tror jeg da jeg vil prøve næste gang

jeg har ikke prøvet at lave roser med macipan , kun i fondant

Og der er en masse videoer du kan se på youtube , om hvordan man gør

Ret så simpelt egentlig

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

CelinasMoarh skriver:

jeg har ikke prøvet at lave roser med macipan , kun i fondant

Og der er en masse videoer du kan se på youtube , om hvordan man gør

Ret så simpelt egentlig

Thank you Det vil jeg kigge efter..

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

MoriSverige skriver:

Denne opskrift er en basisopskrift og den er helt fantastisk.
Jeg har bla. prøvet den med
- tre slags hakket chokolade i (mørk, lys og hvid), skal lige siges det smager himmelsk
- saltede peanuts og daim stykker (skal lige køle af inden de spises, så er de gode)
- skumfiduser i små stykker og hakket chokolade.
- dumle, en dumle karamel puttes i toppen lige inden bagning. Det smager fantastisk.

Kun fantasien sætter grænser
Som topping kan jeg godt finde på at smelte noget chokolade og dypper de afkølede muffins deri og så lige i køleskabet til det er stivnet. Det er lækkert. 

Opskrift:
3½ dl hvedemel
2 tsk bagepulver
1 dl kakao
½ tsk salt
2 æg
2 dl sukker
175 g smør, smeltet
1 3/4 dl mælk
½ tsk vaniljesukker

Sæt ovnen på 175 grader.
sigt mel, bagepulver, kakao og salt i en stor skål.

pisk æg og sukker sammen, tilsæt smør, mælk og vaniljesukker.

bland det forsigtig i den tørre blandning.

vend det ønskede fyld i

fordel dejen i muffinsforme

bag i 20-25 minutter.

De lyder sørme også lækre..

Jeg får jo simpelthen fyldt totalt op med kage herhjemme, især når jeg ikke engang selv spiser det

Tak...

Anmeld

14. juni 2011

Silas&Mille

De lyder sørme også lækre..

Jeg får jo simpelthen fyldt totalt op med kage herhjemme, især når jeg ikke engang selv spiser det

Tak...

Og det bedste (som jeg ikke har oplevet med så mange andre kager) så holder de sig ok i en kagedåse. 

Havde bagt til mine forældre en dag og de havde de kager der var i overskud i en kagedåse i 6-8 dage. Og der var de stadig bløde og lækre Det var den slags med masser af hakket chokolade i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.