Nogen med en opskrift på cupcakes/muffins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.569 visninger
39 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

Bare mig..

Eller er det overhovedet det samme?

Jeg vil rigtig gerne prøve og lave lidt kager, men har aldrig prøvet det før, så tænker at cupcakes/muffins ville være godt at starte med?

Men...er der nogen der har en opskrift på nogen jeg må få? Helt fra begyndelsen, skåret ud i pap!

Håber der er en der vil hjælpe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Ina33

Nicolinesmor170510 skriver:

Eller er det overhovedet det samme?

Jeg vil rigtig gerne prøve og lave lidt kager, men har aldrig prøvet det før, så tænker at cupcakes/muffins ville være godt at starte med?

Men...er der nogen der har en opskrift på nogen jeg må få? Helt fra begyndelsen, skåret ud i pap!

Håber der er en der vil hjælpe..

Jaaa det har jeg.

Først skal du bage muffins, her har du en opskrift på nogle rigtig lækre muffins:

http://chokoladefan.dk/chokoladeopskrifter/chokoladekage-opskrifter/blode-chokolademuffins/

Når du har bagt dine muffins og de er kølet af, så laver du en frosting efter følgende opskrift:

9 Dl. Flormelis

2,5 Dl. Kakao

180 g. Blødt smør

1 Dl. Lun mælk

3 Tsk. vaniellesukker

Først pisker du alle ingredienserne sammen med undtagelse af mælken. Herefter tilsætter du meget lidt mælk af gangen. Frostingen er færdig så snart den begynder at hænge sammen. Hvis du kommer for meget mælk i, så bliver den for lind. Du skal altså være meget påpasselig med mælken.

Frostingen putter du i en kagesprøjte, og herefter sprøjter du det ud på dine afkølede muffins. Du kan evt pynte med krymmel ovenpå igen.

De er så lækre.

Anmeld

14. juni 2011

iris-mor

Loppe skriver:

Jaaa det har jeg.

Først skal du bage muffins, her har du en opskrift på nogle rigtig lækre muffins:

http://chokoladefan.dk/chokoladeopskrifter/chokoladekage-opskrifter/blode-chokolademuffins/

Når du har bagt dine muffins og de er kølet af, så laver du en frosting efter følgende opskrift:

9 Dl. Flormelis

2,5 Dl. Kakao

180 g. Blødt smør

1 Dl. Lun mælk

3 Tsk. vaniellesukker

Først pisker du alle ingredienserne sammen med undtagelse af mælken. Herefter tilsætter du meget lidt mælk af gangen. Frostingen er færdig så snart den begynder at hænge sammen. Hvis du kommer for meget mælk i, så bliver den for lind. Du skal altså være meget påpasselig med mælken.

Frostingen putter du i en kagesprøjte, og herefter sprøjter du det ud på dine afkølede muffins. Du kan evt pynte med krymmel ovenpå igen.

De er så lækre.

Den der frosting er nærmest til at blive afhængig af!!!

God arbejdslyst

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

Loppe skriver:

Jaaa det har jeg.

9 Dl. Flormelis

2,5 Dl. Kakao

180 g. Blødt smør

1 Dl. Lun mælk

3 Tsk. vaniellesukker

De er så lækre.

Det ser nemt ud, men jeg er ikke så meget for chokolade, det skulle jeg måske have skrevet.. Har du evt en der ikke er med så meget chokolade? Der må gerne være lidt, men ikke for meget

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

iris-mor skriver:

God arbejdslyst

Tak.. Jamen det siger I jo, så nu vil jeg prøve en ny måde at være afhængig på Har for meget tid, hvor jeg ikke laver noget og hvor jeg går selv, og så kunne det jo være lidt hyggeligt at stå med sådan noget

Anmeld

14. juni 2011

Ina33

Nicolinesmor170510 skriver:

Det ser nemt ud, men jeg er ikke så meget for chokolade, det skulle jeg måske have skrevet.. Har du evt en der ikke er med så meget chokolade? Der må gerne være lidt, men ikke for meget

Uhhh så skal du nok have fat i en af de andre kagepiger her inde, jeg elsker chokolade, så jeg tror faktisk ikke jeg har nogle opskrifter uden chokolade...

Frostingen kan du sagtens lave uden chokolade, der lader du bare være med at putte kakao i.

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

iris-mor skriver:

God arbejdslyst

Arh misforstod Du mente den der frosting, og ikke kagehobbyen.. hihi er desværre ikke så meget til chokolade.. Så håber hun lige har en uden for meget chokolade

Anmeld

14. juni 2011

Ina33

iris-mor skriver:

God arbejdslyst

Ja frostingen er den bedste, jeg tillod mig at bage kagerne uden frosting på en dag, du skulle se et par skuffede børn jeg havde...

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

Loppe skriver:

Uhhh så skal du nok have fat i en af de andre kagepiger her inde, jeg elsker chokolade, så jeg tror faktisk ikke jeg har nogle opskrifter uden chokolade...

Frostingen kan du sagtens lave uden chokolade, der lader du bare være med at putte kakao i.

Okay Kan man komme andet i end chokolade måske?

Men mange tak alligevel.. Kan godt være, at jeg begiver mig ud i den alligevel.. Får besøg imorgen, og hun ELSKER chokolade

Anmeld

14. juni 2011

iris-mor

Nej nej kagetingne bliver du også afhængig af, det gode er vist at man efter et par af dem ikke selv længere har lyst til at spise dem, så kommer næste problem hvor man skal afsætte dem henne, fordi man bare hele tiden vil kreere dem.

Du kaster dig bare ud i nogle lækre bærmuffins eller citronmuffins.

God fornøjelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.