Nogen med en opskrift på cupcakes/muffins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Bare mig..

Loppe skriver:

Jaaa det har jeg.

Først skal du bage muffins, her har du en opskrift på nogle rigtig lækre muffins:

http://chokoladefan.dk/chokoladeopskrifter/chokoladekage-opskrifter/blode-chokolademuffins/

Når du har bagt dine muffins og de er kølet af, så laver du en frosting efter følgende opskrift:

9 Dl. Flormelis

2,5 Dl. Kakao

180 g. Blødt smør

1 Dl. Lun mælk

3 Tsk. vaniellesukker

Først pisker du alle ingredienserne sammen med undtagelse af mælken. Herefter tilsætter du meget lidt mælk af gangen. Frostingen er færdig så snart den begynder at hænge sammen. Hvis du kommer for meget mælk i, så bliver den for lind. Du skal altså være meget påpasselig med mælken.

Frostingen putter du i en kagesprøjte, og herefter sprøjter du det ud på dine afkølede muffins. Du kan evt pynte med krymmel ovenpå igen.

De er så lækre.

Der står i opskriften, at man skal bruge natron, men hvad er det? Og hvor finder man det i et indkøbscenter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Ina33

Nicolinesmor170510 skriver:

Okay Kan man komme andet i end chokolade måske?

Men mange tak alligevel.. Kan godt være, at jeg begiver mig ud i den alligevel.. Får besøg imorgen, og hun ELSKER chokolade

Altså frostingen smager også rigtig godt uden kakao, så behøver ikke putte noget andet i. Du kan evt. putte lidt frugtfarve i, for at gøre det mere dekorativt...

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

iris-mor skriver:

Nej nej kagetingne bliver du også afhængig af, det gode er vist at man efter et par af dem ikke selv længere har lyst til at spise dem, så kommer næste problem hvor man skal afsætte dem henne, fordi man bare hele tiden vil kreere dem.

Du kaster dig bare ud i nogle lækre bærmuffins eller citronmuffins.

God fornøjelse

Kunne du evt skrive en opskrift på det du laver af det?

Det er måske lidt åndssvagt, men jeg hader faktiak kager, så spiser det ikke selv.. Og jeg bor selv med min datter på 1 år, så jeg får da i hvertfald et problem med at afsætte dem, hvis jeg bliver alt for afhængig af dem

Anmeld

14. juni 2011

Ina33

Der står i opskriften, at man skal bruge natron, men hvad er det? Og hvor finder man det i et indkøbscenter?

Natron er et hævemiddel, det står i nærheden af bagepulver og vaniellesukker...

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

Loppe skriver:

Altså frostingen smager også rigtig godt uden kakao, så behøver ikke putte noget andet i. Du kan evt. putte lidt frugtfarve i, for at gøre det mere dekorativt...

Okay.. Skal det hedde noget bestemt så jeg ikke ødelægger noget eller? Ja undskyld de mange spørgsmål, men jeg er virkelig nybegynder

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

Loppe skriver:

Natron er et hævemiddel, det står i nærheden af bagepulver og vaniellesukker...

Super

Anmeld

14. juni 2011

Ina33

Okay.. Skal det hedde noget bestemt så jeg ikke ødelægger noget eller? Ja undskyld de mange spørgsmål, men jeg er virkelig nybegynder

Det er helt ok, det minder mig om når jeg skal guide min datter når hun bager....  

Altså frugtfarve hedder bare frugtfarve, det fåes i rød, blå og grøn mener jeg. Der er ikke det store udvalg i farver.

Du skal kun putte ganske lidt i, for ellers bliver farven alt for kraftig.

Anmeld

14. juni 2011

Bare mig..

Loppe skriver:

Det er helt ok, det minder mig om når jeg skal guide min datter når hun bager....  

Altså frugtfarve hedder bare frugtfarve, det fåes i rød, blå og grøn mener jeg. Der er ikke det store udvalg i farver.

Du skal kun putte ganske lidt i, for ellers bliver farven alt for kraftig.

Okay, tak for det.. Jeg vil begive mig ud i den store nye verden, og prøve mig frem.. Måske der kommer flere spørgsmål..

Anmeld

14. juni 2011

Rikke, Liam & Linus

Lige til info. Muffins og cupcakes er IKKE det samme.

Den oprindelige muffin er faktisk en slags bolle, ofte med blåbær eller chokolade i, men selve bollen indeholder stort set ingen sukker. Hvorimod cupcakes er en kage, men i Danmark kalder vi dem muffins...selvom det er forkert.

Her er en opskrift på ÆGTE britiske blåbærmuffins:

Blåbærmuffins ca. 18 stk.

Ingredienser:

• 280 gram hvedemel
  • 3/4 tsk salt
  • 70 gram sukker
  • 3 tsk bagepulver
  • 2 æg
  • 4 spsk smeltet smør/margarine
  • 175 ml mælk
  • 2 kopper tørre blåbær

Fremgangsmåde:

1. Vask blåbærrene og tør. Drys blåbærrene med mel og læg dem til at tørre i et viskestykke.

2. Forvarm ovnen til 210 grader.

3. Bland mel, salt, sukker og bagepulver i en stor skål.

4. I en anden skål, pisk æggene. Bland det smeltede smør og mælk i æggene.

5. Bland den flydende masse i den tørre. Vend kun rundt 10-15 gange. Lad klumperne blive, ellers bliver dejen for tung.

6. Tilføj de melede blåbær. Vend forsigtigt. Massen kommes i muffinsforme, fyld ca. 2/3 af formen. Bag i den varme ovn i 15-20 minutter. De vil være gyldne når de er bagt færdig.

7. Server med smør eller scrambled eggs.

Anmeld

14. juni 2011

Ina33

Jeg har lige fundet en ny opskrift på muffins til dig (jeg har dog ikke selv prøvet den):

3 æg
3 dl Sukker
200 g kokosmel
1 1/4 dl hvedemel
1-2 spsk. Vaniljesukker
2 dl flydende margarine
2-3 dl bær, f.eks. solbær, ribs, hindbær og/eller blåbær

Pisk æg og sukker, til det er luftigt. Bland kokosmel, hvedemel, vaniljesukker og margarine i. Fordel dejen i 12 muffinforme. Tryk bærrene ned i dejen. Bages midt i ovnen ved 190° i ca. 15 minutter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.