Prævention ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2008

ekzunz

Det er jo i virkeligheden for dumt, meeeen - jeg gider ikke spise p-piller, jeg har ikke lyst til at fylde mig med alt muligt. Så har jeg overvejet spiral, men så hørte jeg pludselig en masse historier om hvor ondt det kan gøre, styrtblødninger og man andre forfærdelige ting (sjovt som nogle har brug for at fortælle deres lidelses historier når man slet ikke har brug for at høre dem)
Så egentlig synes jeg at min kæreste burde få "snittet", men han mener jo ikke at han er en rigtig mand så..... Men for hylan da - han har 6 unger - han skal sgu da ikke bevise mere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2008

Miamaja

p-piller

Anmeld

30. november 2008

camillawp1982

Hej

Vi bruger ikke noget, for han kan ikke skyde så langt.
Han bor nemlig i Københavnsområdet, og jeg bor i Skive.

Nej, pjat, jeg tager p-piller.

Med venlig hilsen
Camilla

Anmeld

30. november 2008

katrinex4

charlottekri skriver:

nu er der et par stykker der skriver at i vil begynde at tage p-piller efter i er holdt med at amme??? jeg begynde på p-piller ca 1 måned efter jeg havde født og jeg har ammet min datter til hun var ca. 9½ måned gammel??? jeg troede nemlig også at man ikke kunne bruge p-piller mens man ammede, men da jeg var til 5 ugers tjek med maja, så spurgte lægen til prævention og sagde at jeg da bare kunne begynde på p-piller igen... har jeres læger sagt det modsatte???
mvh charlotte - god jul til alle

Min læge anbefaler at vente da hormonerne går i mælken, og det jo aldrig er sundt med hormoner for baby. Men der er sikkert mange meninger. Men jeg vill enu vente til efter.

Anmeld

30. november 2008

katrinex4

Har hormonspiral - går jeg altså ikke er gravid. Den er super, mærkede intet til den og stoppede stort set med at have mens, helt genialt.

Anmeld

30. november 2008

A.

charlottekri skriver:

nu er der et par stykker der skriver at i vil begynde at tage p-piller efter i er holdt med at amme??? jeg begynde på p-piller ca 1 måned efter jeg havde født og jeg har ammet min datter til hun var ca. 9½ måned gammel??? jeg troede nemlig også at man ikke kunne bruge p-piller mens man ammede, men da jeg var til 5 ugers tjek med maja, så spurgte lægen til prævention og sagde at jeg da bare kunne begynde på p-piller igen... har jeres læger sagt det modsatte???

min læge har sagt at det er ok at ta´p-piller imens man ammmer..men nogen ngang kan det nedsætte mælkeproduktion i en periode

Anmeld

30. november 2008

SaNiNa

p-piller men nu bruger vi ingen ting... er jo gravid

Anmeld

30. november 2008

JonTri

charlottekri skriver:

Hej.
Min læge ville såmænd gerne give p-piller, men da østrogen går i mælken og dermed overføres til barnet, ville han ikke anbefale det. I mini-piller er det hormonet gestagen der dominerer og der er slet ikke mængder nok til at gå i mælken. Det er også derfor de skal tages ret præcis - ellers funker det ikke.
Mælkeproduktionen kan jo godt blive nedsat på p-piller, men det er jo intet problem hvis amningen kører - så udlignes det jo nok.

Anmeld

11. januar 2009

Grynt

Bruger P-Plaster. Super nemt, skal kun skiftes det én gang om ugen. Tænker faktisk over om ikke bare jeg skulle få snippet. Har 4 børn og skal bare samle mandens underbukser op, så er jeg gravid

KH

Anmeld

11. januar 2009

W&M <3

Jeg bruger ingen ting pt. Fødte i oktober og vil gerne have spiral, men min læge har sagt at jeg sku vente til jeg får min mens igen. Så derfor venter jeg på den også en spiral. der jeg blev gravid på p-piller sidst så det vil jeg ikke igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.