spørgsmål ang. ligamentsmerter!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.842 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. juni 2011

Anonym trådstarter

Ja kan huske jeg har læst en masse om de der ligamentsmerter herinde...

men spørgsmålet er: hvor tidligt kan man få de ligament smerter?? og kan det gøre ondt ned af benene, hvis det er ligamentsmerter??

spørgsmål 2: kan ægløsning give ligamentsmerter???

Knus ... håber nogle af jer kloge kvinder har en masse at fortælle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Leonora

Jeg kan da prøve at svare....
Ligament smerter er de smerter man kan få når et foster vokser i maven....de er udløst af udvidelse af ledbånd men også af de hormoner der frigives når man bliver gravid.

Man kan tale om at ligamentet smerter i den tidlige graviditet følses som mens smerter og kan forkommer fra start i graviditeten...men er mest normale efter nogle måneder.

Du får ikke disse smerter af ÆL.

Håber det hjalp ligt

Anmeld

13. juni 2011

Mettefpigen

Leonora skriver:

Ligament smerter er de smerter man kan få når et foster vokser i maven....de er udløst af udvidelse af ledbånd men også af de hormoner der frigives når man bliver gravid.

Man kan tale om at ligamentet smerter i den tidlige graviditet følses som mens smerter og kan forkommer fra start i graviditeten...men er mest normale efter nogle måneder.

Håber det hjalp ligt

Lig præcis det jeg ville sige

Anmeld

13. juni 2011

Mira0911

Jeg kan ikke huske hvornår jeg fik ligamensmerter efter jeg havde testet positivt, men tidligt... for jeg lå en aften med de ledeste smerter og kunne intet end at ligge i sengen med en varmepude... Tror ikke ligemensmerter kan gå ned i knæene, ikke noget jeg har prøvet, men det kan sikkert godt lade sig gøre.. 

Ligamensmerter under ægløsning - Har jeg ikke hørt om.. Hver gang jeg havde ægløsning, fik jeg de ledeste smerter, at jeg måtte tage noget stærkt smertestillende for at kunne holde det ud.. Nøj det var grimt, og det var hver evig eneste gang... 

Anmeld

13. juni 2011

Anonym trådstarter

Leonora skriver:

Håber det hjalp ligt

Okay ... tak for svar....

altså jeg tænker.. jeg har lige haft ægløsning, og har virkelig haft med manden at gøre hver aften i alle '' ægløsnings dagene'' altså de dage jeg har haft størst chance for at blive gravid...

og igår og idag har jeg haft ret ondt i ''siderne'' ved hofterne, som har strukket sig ned til lårende...

kan ligament smerterne komme SÅ tidligt...

åh altså.. vi har prøvet på pb i over 2 år nu, fatter slet ik det ikke har ville lade sig gøre endnu...

så alle tegn på en mulig graviditet får mig helt oppe at køre...

Anmeld

13. juni 2011

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Jeg kan ikke huske hvornår jeg fik ligamensmerter efter jeg havde testet positivt, men tidligt... for jeg lå en aften med de ledeste smerter og kunne intet end at ligge i sengen med en varmepude... Tror ikke ligemensmerter kan gå ned i knæene, ikke noget jeg har prøvet, men det kan sikkert godt lade sig gøre.. 

Ligamensmerter under ægløsning - Har jeg ikke hørt om.. Hver gang jeg havde ægløsning, fik jeg de ledeste smerter, at jeg måtte tage noget stærkt smertestillende for at kunne holde det ud.. Nøj det var grimt, og det var hver evig eneste gang... 

ååh - lyder absolut ikke særlig rart for dig... det må da være hårdt for dig....

Anmeld

13. juni 2011

Mira0911

Anonym skriver:

ååh - lyder absolut ikke særlig rart for dig... det må da være hårdt for dig....

Det er det bestemt også... Nyder nu at jeg gravid og ikke skal tænke på disse smerter.. (Bortset fra alle generne jeg har)  De er først komme efter jeg fik min datter i 2009... 

Anmeld

13. juni 2011

Leonora

Anonym skriver:

Okay ... tak for svar....

altså jeg tænker.. jeg har lige haft ægløsning, og har virkelig haft med manden at gøre hver aften i alle '' ægløsnings dagene'' altså de dage jeg har haft størst chance for at blive gravid...

og igår og idag har jeg haft ret ondt i ''siderne'' ved hofterne, som har strukket sig ned til lårende...

kan ligament smerterne komme SÅ tidligt...

åh altså.. vi har prøvet på pb i over 2 år nu, fatter slet ik det ikke har ville lade sig gøre endnu...

så alle tegn på en mulig graviditet får mig helt oppe at køre...

Altså hvis du lige har haft ÆL så har et evt foster måske lige sat sig fast og det er derfor for tidligt med LS.
Dermed ikke sagt at du ikke kan føle noget på din krop der kan have med graviditet at gøre....

Jeg kender det alt for at hvordan man kan føle hver den mindste lille ting i kroppen. Og det er helt naturligt når man brænder for at blive gravid.

Du må væbne dig med tålmodighed til test dag...

Ved du med sikkerhed at du har haft ÆL....?....har du testet for det.
?

Anmeld

13. juni 2011

Anonym trådstarter

Leonora skriver:

Altså hvis du lige har haft ÆL så har et evt foster måske lige sat sig fast og det er derfor for tidligt med LS.
Dermed ikke sagt at du ikke kan føle noget på din krop der kan have med graviditet at gøre....

Jeg kender det alt for at hvordan man kan føle hver den mindste lille ting i kroppen. Og det er helt naturligt når man brænder for at blive gravid.

Du må væbne dig med tålmodighed til test dag...

Ved du med sikkerhed at du har haft ÆL....?....har du testet for det.
?

nej har ikke testet for det, jeg bruger udregningen på netbaby.dk, som fortæller hvilke dage man har størst chance for graviditet.... '

såå...

ja den der tålmodighed er gemt lidt væk synes jeg, vil rigtig gerne finde den det er ulideligt når man så gerne vil ha en lillebror eller lillesøster til vores guldklump på 4½ år nu....

Anmeld

13. juni 2011

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Det er det bestemt også... Nyder nu at jeg gravid og ikke skal tænke på disse smerter.. (Bortset fra alle generne jeg har)  De er først komme efter jeg fik min datter i 2009... 

kan jeg godt forstå at du gør, vil jeg nok oss nyde en del hehehe....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.