Spiser jeres børn masser af aftensmad? HJÆÆÆLP!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2008

Monica

Det er nøjagtig som hos os.... Pænt irriterende... Gustav får tit lidt yoghurt inden han går i seng... Men ville da være nemmere hvis han gad at spise hvad der bliver serveret....

Moni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2008

mor til en del

Børn er til tider underlige
.
Cilas spiser godt af sin havregrød, til morgenmad, men han har jo længe nægtet at spise rugbrød, jeg har derfor gladeligt kogt øllebrød til ham, og det gjorde DP også den første tid, hun prøvede dog hver dag at servere rugbrøds ryttere for ham, og pludselig for 14 dage siden, spiste han så 1½ skive rugbrød ryttere. Jeg var nærmest i CHOK da hun fortalte det, det var en torsdag, og om fredagen nappede han så 2 skiver.....WHAT... så jeg glædede mig da det blev lørdag og vi skulle have frokost, nu skulle vi have rugbrød, men næh nej om ungen ville spise, ikke et eneste stykke fik vi ind..jeg nægtede i trods at lave øllebrød, og om søndagen gentog han samme nummer. ÆV
Mandag spiste han igen ryttere, og nu spiste han dem selv med en gaffel, ja det kørte bare for DP, men ikke for mig.......

Næste weekend overgav han sig dog alligevel, men først da jeg begyndte at tage af bordet, så spiste han 2 skiver, måske i bekymring over at skulle puttes i barnevogn ugen frokost igen

Nu er der ingen problemer, men alt skal på gaflen, æbleskiver skæres i stykker så han selv kan spise, og i aften spist han selv pølsegryde....Han er efterhånden alt ædende, selv resterne på gulvet ryger ned hvis ikke lige jeg får støvsuget i tide....... måske ville det alligevel være godt med en hund

Han spiser nu godt hele dagen, og det er bare skønt, men det holdt også hårdt længe....

Lisbeth.

Anmeld

29. november 2008

ka li ja

den er svær den der.....
umiddelbart mener jeg jo at natmad, det er der ike noget der hedder...
vi skal ha et hovedmåltid om dagen, som vi voksne som regel syntes skal være til aftensmaden. men i gamle dage lå det kl12 middag!
så kan du ikke ligge hovedmåltidet når i kommer hjem. altså så hun får meget at spise der, og så gør det ikke noget hun ikke gider aftensmaden. hvis det blir en vane vil hun ikke føle volsom sult om morgenen, men bare være normal sulten.
den anden ting er, at i som hovedregel skal koncentrere jer om hinanden og jeres egen mad når i spiaer, ikke hendes..
forstil dig der sad en flok og gloede på dig når du spisete, og tørrede og komenterede alt... til sidst ville man jo holde op med at spise noget som helst..så måske mere ro på...
jeg har to drenge som ikke rigtig gider deres aftensmad, og de vågner også før fanden får sko på. men sådan er de nu engang bare ;o)

jeg tror ikke du skal tage det så tungt hvis du bare ved hun får sund og nærrende mad i løbet af dagen, og så bare ligger et hovemåltid nogenlunde fast hver dag.. om det så er kl 16 eller 18

håber virkelig i får det til at kører, for det værste er manglende søvn, og tanken om at ungerne ikke får mad nok...

knus fra karina som har været lige så frustreret med den første, men som tager lidt mere let på det her anden gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.