hmmmm....hvis nu det handler om hun er så sulten og træt, så er det tit og ofte at ungerne bliver så umulige at de slet ikke spiser. Tif får altid noget at sidde med, rosiner eller andet, mens maden bliver færdig, for ellers skriger hun så meget, og bliver så opkørt at hun slet ikke kan samle sig om maden.
Engang var jeg af den opfattelse at ungerne skulle spise til måltiderne, men om aftenen er jeg lidt anderledes...tif må gerne sidde med en riskiks, eller noget at gnaske i, lige inden gryderne ryger på bordet, for så spiser hun bare bedre og mere.
bare et forslag.
Det kan også være det er omvendt, at hun spiser for meget rugbrød eks. til middag, så der simpelthen ikke er plads til mere.
hvad med afføring, hvad tid på dagen kommer det? (ja det er sgu et ulækkert ? ) men en fin rettesnor er tit at lige omkring den tid de skider, er de gerne så stopmætte, og skider hun lige efter aftensmaden, kan det jo i grunden være fordi hun virkelig ikke er sulten.
og sidst og ikke mindst...husk lige på, at det du frygter mest, er det der sker, ungerne kan simpelthen lugte det...og du ved det, og er det sådan at hun ikke spiser, så er det somregel fordi de ikke er sultne, og har hun måske opsnappet at hun spiser lige inden sengetid, så kan det jo være derfor hun nedlægger aftensmaden.
vores spiseprogram lyder...
morgenmad 06.00 (ca.)
formiddagsmad ved dp. omkring klokken 10 vil jeg gætte på
middagsmad klokken 12 (ca.)
frugt klokken 14.30 (ca)
noget lækkert til at gumle på mens jeg laver maden,
og spisning klokken 17.00
sengetid mellem 19.00 og 19.30
og derefter er mutters køkken lukket!
Anmeld