Tanker om langt navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

Lou87

Kan huske jeg havde samme problem hehe...
ÅHHH hvor man dog spekulerede hihi...

Men jeg kan huske at vi hurtigt kunne beslutte os om at begge vores efternavne bare var masse betegnelser og godt ku undværes.. (nielsen og pedersen...) men vi har begge specielle mellemnavne.. Så derfor er de vedholdt.
Så hendes fornavn Liva og så hendes fars mellemnavn som mellemnavn og mit mellemnavn som efternavn, og det er valgt udfra det var sådan det klingede bedst da hans mellemnavn er kort og mit er langt.

"Heldigvis" kan man sige for os, at vi ikke hvade noget behov for at ha et ekstra navn til hende..
Må man spørge hvad grundlaget er for det er så vigtigt for din kæreste hun får det navn  ??

For ja, (for at besvare dit spørgsmål og ikk kun plapre ) så synes jeg da 4 navne er lidt langt.. men ku da ha været værre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Lidt sent på aftenen at oprette en debat, så nu må vi se om det bliver nødvendigt at oppe den i morgen

Vores datter har vi tænkt får et rimeligt langt navn. Fornavnet er hemmeligt men rimelig kort. Mellemnavnet er Nicoline og så vores to efternavne. Og vores efternavne har også en 'del' bogstaver, så det bliver et rimelig langt navn.

Jeg har det bare svært med det, fordi jeg synes 4 navne er ok, hvis de 4 navne er rimelig korte, men det er vores jo ikke.

Problemet er, at hendes mellemnavn SKAL med. Det er et navn, der betyder ufattelig meget for min kæreste, og som han altid har drømt om. Jeg ønskede ikke at have en datter med fornavnet Nicoline, så derfor gik jeg med til det som mellemnavn, fordi det betyder så meget for min kæreste.

Efternavnene er også et problem. Vi har begge specielle efternavne. Det er kun hans familie der hedder hans efternavn her i DK, og det samme gælder for mit efternavn. Vi føler os begge meget knyttede til vores efternavne, og har svært ved at skulle sige farvel til dem, så derfor har vi aftalt at vi, når vi bliver gift hedder fx Janne Birgitte Topping Hansefternavn.

Men jeg tænker bare.... 1 kort + 3 lange navne til vores datter? What would you do? Jeg har overvejet meget, om jeg skal sige farvel til mit efternavn. Det er udelukket for ham at gøre det, fordi han bruger det rigtig meget i sit prof. liv, og jeg er helt enig med ham i at hans navner klinger langt bedre som arbejdsnavn end mit + det betyder meget for ham. Jeg ved bare ikke, om jeg KAN sige farvel til mit efternavn. Det er min store tilknytning til min engelske familie..

Hvad skal vi gøre? Kan det gå med de 4? Tænker bare det må være max belastende at skulle skrive så meget hver gang man skal skrive fulde navn. Jeg synes det er belastende nok at skulle skrive "Janne Birgitte Topping"

Jo hvorfor ikke. 

Mine unger har 5 hver..3 fornavne og 2 efternavne..og jeg har pt 4..men har været oppe på 5 også.

Hvorfor gør I ikke sådan:
1. Barn, dit efternavn som mellemnavn og din mands efternavn som efternavn.

2. Barn, det modsatte.
Så får I en hver

Jeg forstår glimrende jeres navnedyst, når nu I begge har specielle navne...sådan har det også været for mig...mine unger har alle mit mellemnavn og efternavn og det var ikke oppe til diskussion, at de skulle hedde andet.
Selv min forrige og nuværende mand havde mit efternavn.
Så jeg synes da at I må deles lidt om det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. juni 2011

Frøken J.

Lou87 skriver:

Kan huske jeg havde samme problem hehe...
ÅHHH hvor man dog spekulerede hihi...

Men jeg kan huske at vi hurtigt kunne beslutte os om at begge vores efternavne bare var masse betegnelser og godt ku undværes.. (nielsen og pedersen...) men vi har begge specielle mellemnavne.. Så derfor er de vedholdt.
Så hendes fornavn Liva og så hendes fars mellemnavn som mellemnavn og mit mellemnavn som efternavn, og det er valgt udfra det var sådan det klingede bedst da hans mellemnavn er kort og mit er langt.

"Heldigvis" kan man sige for os, at vi ikke hvade noget behov for at ha et ekstra navn til hende..
Må man spørge hvad grundlaget er for det er så vigtigt for din kæreste hun får det navn  ??

For ja, (for at besvare dit spørgsmål og ikk kun plapre ) så synes jeg da 4 navne er lidt langt.. men ku da ha været værre

Sikke en fin løsning på dét dilemma! Men vi har slet ikke almindelige efternavne, så den kan vi ikke rigtig desværre

Han elsker det navn. Lige siden han begyndte at tænke over alt sådan noget med navne, har han ønsket og brændt for navnet Nicoline, han synes det er fantastisk. Og den glæde ville jeg ikke fratage ham  

Anmeld

12. juni 2011

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

Jo hvorfor ikke. 

Mine unger har 5 hver..3 fornavne og 2 efternavne..og jeg har pt 4..men har været oppe på 5 også.

Hvorfor gør I ikke sådan:
1. Barn, dit efternavn som mellemnavn og din mands efternavn som efternavn.

2. Barn, det modsatte.
Så får I en hver

Jeg forstår glimrende jeres navnedyst, når nu I begge har specielle navne...sådan har det også været for mig...mine unger har alle mit mellemnavn og efternavn og det var ikke oppe til diskussion, at de skulle hedde andet.
Selv min forrige og nuværende mand havde mit efternavn.
Så jeg synes da at I må deles lidt om det.

Kærligst
Sussie

Det var også en løsning, men jeg tænker bare.. Når vi skal giftes, vil vi hedder "Blabla Mitefternavn Hansefternavn". Og så skal børnene jo helst hedde helt det samme, så barn nr. 2 ikke bliver "outsideren" med navnene byttet om. Hehe  

Anmeld

12. juni 2011

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Det var også en løsning, men jeg tænker bare.. Når vi skal giftes, vil vi hedder "Blabla Mitefternavn Hansefternavn". Og så skal børnene jo helst hedde helt det samme, så barn nr. 2 ikke bliver "outsideren" med navnene byttet om. Hehe  

Ohh I beholder ikke hver sit.
Jamen så skal barnet/børnene vel hedde det samme..altså som du.
Jeg hedder Kirchheiner Thyssen..men er det kommer fra min farmor og farfar...så sådan kan man jo også gøre.

Anmeld

12. juni 2011

eElak

Lidt sent på aftenen at oprette en debat, så nu må vi se om det bliver nødvendigt at oppe den i morgen

Vores datter har vi tænkt får et rimeligt langt navn. Fornavnet er hemmeligt men rimelig kort. Mellemnavnet er Nicoline og så vores to efternavne. Og vores efternavne har også en 'del' bogstaver, så det bliver et rimelig langt navn.

Jeg har det bare svært med det, fordi jeg synes 4 navne er ok, hvis de 4 navne er rimelig korte, men det er vores jo ikke.

Problemet er, at hendes mellemnavn SKAL med. Det er et navn, der betyder ufattelig meget for min kæreste, og som han altid har drømt om. Jeg ønskede ikke at have en datter med fornavnet Nicoline, så derfor gik jeg med til det som mellemnavn, fordi det betyder så meget for min kæreste.

Efternavnene er også et problem. Vi har begge specielle efternavne. Det er kun hans familie der hedder hans efternavn her i DK, og det samme gælder for mit efternavn. Vi føler os begge meget knyttede til vores efternavne, og har svært ved at skulle sige farvel til dem, så derfor har vi aftalt at vi, når vi bliver gift hedder fx Janne Birgitte Topping Hansefternavn.

Men jeg tænker bare.... 1 kort + 3 lange navne til vores datter? What would you do? Jeg har overvejet meget, om jeg skal sige farvel til mit efternavn. Det er udelukket for ham at gøre det, fordi han bruger det rigtig meget i sit prof. liv, og jeg er helt enig med ham i at hans navner klinger langt bedre som arbejdsnavn end mit + det betyder meget for ham. Jeg ved bare ikke, om jeg KAN sige farvel til mit efternavn. Det er min store tilknytning til min engelske familie..

Hvad skal vi gøre? Kan det gå med de 4? Tænker bare det må være max belastende at skulle skrive så meget hver gang man skal skrive fulde navn. 

Så længe du ikke bruger bindestreg, så hvorfor ikk?

Min knægt har 3 halvlange navne (7+6+7 karakterer).... Men det kunne ikke gøres anderledes for os.. ;-)

Anmeld

12. juni 2011

MaybeBaby

Frøken J. skriver:

Hvad skal vi gøre? Kan det gå med de 4? Tænker bare det må være max belastende at skulle skrive så meget hver gang man skal skrive fulde navn. Jeg synes det er belastende nok at skulle skrive "Janne Birgitte Topping"

Ja jeg bliver jo nødt til at sige, at det ikke bliver for langt. Mest af alt fordi det skal vores også ha af næsten samme grund som jeres dejlige prinsesse. Fornavnet og så er begge vores mellemnavne specielle og så lige mandens efternavn. Vi har det sådan, at så kan han altid vælge at skrive kun for- og efternavn, hvis det er dét han vil. Eller endda slette nogle senere. Men det er LANGT nemmere at slette navne end at få dem, så jeg synes også dit skal med

Anmeld

12. juni 2011

Lou87

Frøken J. skriver:

Sikke en fin løsning på dét dilemma! Men vi har slet ikke almindelige efternavne, så den kan vi ikke rigtig desværre

Han elsker det navn. Lige siden han begyndte at tænke over alt sådan noget med navne, har han ønsket og brændt for navnet Nicoline, han synes det er fantastisk. Og den glæde ville jeg ikke fratage ham  

Ja.. heldigvis var der en rimelig løsning for vores
Vi har heldigvis også rimelig enige om hva hun i det hele taget sku hedde dengang Det eneste der li var problemet var om hans eller mit mellemnavn sku være først eller sidst... Såå...

Og okay - mere så det ikk var et eller andet navn han havde fordi det var det hans første kæreste hed eller sådan noget Hihi..
Men ja det da fint at give hende det som ekstra så.. men ku man ikk gemme det til evt nr to ?? I stedet ?? ku jo være der kom en pige mere, eller må han kalde ham Niko

Anmeld

12. juni 2011

Sofia

Vores søn får også 4 navne! Hans 2 mellemnavne er korte, kun med en stavelse, og så synes jeg ikke det gør noget der er 4 navne i alt.!

Anmeld

12. juni 2011

jydeinden

åh ha kender altt for godt den problematik.. jeg er ikke på nuværende tidspunkt gravid og skal heller ikke være det. Men allerede nu går jeg også og tænker stakkels barn, for vi er nu oppe på at det enten skal have to efternavne til sig på en måde, eller have 4 navne, og det synes vi er voldsomt, men ingen af os vil af med vores navne. Så det skal da nok blive sjovt til den tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.