Tanker om langt navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

Mettefpigen

Vores kommer også til at have 4 navne... Det er så mere fordi at mit mellemnavn er mit familienavn og det vil jeg ikk af med og Thomas mellemnavn også er hans familienavn og det synes jeg ikk at han skal af med.. Også skal han jo også have et efternavn

Kan ikk se et problem i det, fordi hvis navnene betyder noget for personen så skal barnet hedde det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Wimmie

Jeg hedder Winnie Aagaard Holm Mikkelsen - også halvlangt at skulle skrive, men det har egl. aldrig generet mig... det eneste tidspunkt det har været træls er når jeg har skullet udfylde formularer med "fulde navn"

Ellers har jeg altid været glad for mine 4 navne

Anmeld

12. juni 2011

Sees

Jeg synes I skal give hende alle 4 navne, og så kan hun jo selv bestemme hvor mange af dem hun vil bruge når hun bliver ældre.
Og hvor tit er det lige man kommer ud for et "Dit fulde navn" spørgsmål? - Det er da tit bare "dit navn" de beder om

Jeg har 3 navne, og det har Emil også - Emil Sigurd Stryhn.
Havde hans far været inde i billedet, havde han nok haft 5 navne, da hans far er MEGET glad for begge sine navne. Så havde han heddet: Emil Sigurd T****** Stryhn A*****

Anmeld

12. juni 2011

TinaPina

Jeg har også fire navne og jeg synes det ér lidt besværligt. Men altså til dagligt bruger jeg kun det ene fornavn og det ene efternavn.

Min kæreste har 3 navne og det samme får vores søn. Fornavnet bliver efter kærestens farfar, det ene efternavn kærestens bedstemors familienavn og så Nielsen, kærestens efternavn. Jeg er så træt af mine navne at vi har valgt dem fra så han ikke får flere navne bare for at få dem. Og det på trods af det er lidt mere spændende navne end Nielsen.

Anmeld

12. juni 2011

Nalle

Jeg hedder: Natasja B***** Z**** H******* Lauritsen.

Ret langt navn MEN jeg bruger kun Natasja Lauritsen til dagligt og det gør alle andre også.

Anmeld

12. juni 2011

Janni.

De 4 navne klinger så godt sammen så jeg synes ikke det er for langt. 

Anmeld

12. juni 2011

LinLin

David hedder David *mit efternavn* *hans fars dobbelt-efternavn" og jeg synes ærligt talt det er for langt! I teorien har han kun 3 navne, men når det ene er et dobbeltnavn bliver det laaaaangt...

Men vi har det ligesom jer, idet de begge er specielle efternavne!

Jeg skriver i øvrigt konsekvent mit efternavn når jeg skal skrive  hans navn - havde hans fars navn været i midten havde jeg nok nøjedes med bare at skrive C.

Anmeld

12. juni 2011

Fenja09

Det synes jeg sagtens i kan give jeres barn - 4 navne, også selvom de er lange. Men ellers er det muligt, hvis du vil afgive dit efternavn at hun kan tage navnet senere i livet, hvis hun skulle ønske det.

Herhjemme får bebsen også 4 navne - egentlig så min kæreste helst at det blev 5 fordi han har 3 mellem/efternavne, men jeg synes et navn fra hver må være rigeligt. Så det bliver et fornavn, et mellemnavn (som også kan bruges til fornavn) og så et mellemnavn fra kæresten og mit efternavn.

Så det vil se sådan her ud

A****** M***** D** Z***

/Fenja

Anmeld

12. juni 2011

maria_wlt

Her i huset er vi kongelige  Vi har alle lange navne, efter vi blev gift..

Min søn hedder: Tristan Wildt Lerche-Tornøe

Min datter hedder: Ene Wildt Lerche-Tornøe

Jeg hed førhen Maria Wildt Tornøe og min mans Frederik Filtenborg Lerche-Thomsen.. Jeg er sku ikke til SEN navne, så vi lavede bare vores eget sammenbragte navn

Vi hedder alle det samme nu, og vi er vilde med det.. KUN OS 4 HEDDER DET

Anmeld

12. juni 2011

Svenne

Min søn har også 4 navne. Jeg har hørt noget om, at hvis det fulde navn skal kunne stå på sygesikringskort osv. må der max. være 32 tegn (inkl. mellemrum mellem de fire navne)
Det passer præcis med, at min søns navne bliver 32 tegn.

Han har min kærestes mellemnavn og efternavn som to mellemnavne - og så mit efternavn som efternavn.

Kunne jeg vælge om, havde han fået mit mellemnavn og så min kærestes efternavn, så det var jo blevet et helt andet navn.

Men min kæreste er adopteret og har sit biologiske efternavn som mellemnavn - og det ville han også gerne have, at vores søn skulle have. Så selvfølgelig skulle han det.. Det er KUMARA, som betyder prins på srilankansk. 

I øvrigt er vi enige om, at Arthur skal bruge lige præcis det navne (eller de navne), han har lyst til. Så kan han altid slette det, han ikke vil bruge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.