Frøken J. skriver:
Lidt sent på aftenen at oprette en debat, så nu må vi se om det bliver nødvendigt at oppe den i morgen 
Vores datter har vi tænkt får et rimeligt langt navn. Fornavnet er hemmeligt men rimelig kort. Mellemnavnet er Nicoline og så vores to efternavne. Og vores efternavne har også en 'del' bogstaver, så det bliver et rimelig langt navn.
Jeg har det bare svært med det, fordi jeg synes 4 navne er ok, hvis de 4 navne er rimelig korte, men det er vores jo ikke.
Problemet er, at hendes mellemnavn SKAL med. Det er et navn, der betyder ufattelig meget for min kæreste, og som han altid har drømt om. Jeg ønskede ikke at have en datter med fornavnet Nicoline, så derfor gik jeg med til det som mellemnavn, fordi det betyder så meget for min kæreste.
Efternavnene er også et problem. Vi har begge specielle efternavne. Det er kun hans familie der hedder hans efternavn her i DK, og det samme gælder for mit efternavn. Vi føler os begge meget knyttede til vores efternavne, og har svært ved at skulle sige farvel til dem, så derfor har vi aftalt at vi, når vi bliver gift hedder fx Janne Birgitte Topping Hansefternavn.
Men jeg tænker bare.... 1 kort + 3 lange navne til vores datter? What would you do? Jeg har overvejet meget, om jeg skal sige farvel til mit efternavn. Det er udelukket for ham at gøre det, fordi han bruger det rigtig meget i sit prof. liv, og jeg er helt enig med ham i at hans navner klinger langt bedre som arbejdsnavn end mit + det betyder meget for ham. Jeg ved bare ikke, om jeg KAN sige farvel til mit efternavn. Det er min store tilknytning til min engelske familie..
Hvad skal vi gøre? Kan det gå med de 4? Tænker bare det må være max belastende at skulle skrive så meget hver gang man skal skrive fulde navn. Jeg synes det er belastende nok at skulle skrive "Janne Birgitte Topping"
jeg har ikke læst hele tråden men jeg har et langt navn. 4 navne på hhv 7, 5, 6, 7 (nu 6 efter gift) bogstaver. og jeg har aldrig tænkt over det. jeg brugte mit for navn og et af efternavnene. det samme har mine søskende valgt. tilfældigvis er det dog ikke det samme vi har valgt.
nu har vi Sebastian. og han har kun 3 navne. egentlig mest fordi min mand kun har haft 2 navne og syns det var meget (+han kan aldrig huske rækkefølgen på mine navne)
synes dog at kommende søskende bør have nogenlunde samme antal. (altså det går med 3 men ikke 2 til næstemand)