Her er indlægget. Men det er laaaangt, så forventer ikke at folk læser det 
Så har jeg været til jordemoder idag.
Hende jeg normalt går hos var syg, så kom ind til en ny en. Hun var rigtig ung og havde en studerende med sig.
Hun lagde ud med at sige at han var en lille baby, ca. 2400gr. og har hele tiden fået afvide at han er en stor baby, og han vejede altså 2100gr. for over 2 uger siden til en vægtscanning, så han burde jo være lidt større
Så blev helt bekymret.
Så siger hun at han skyder ryg, så jeg skal til at ligge meget på siden med en pude under hoften, så han kan ligge ordentlig, så han ikke kommer ud som stjernekigger... Og synes nu jeg altid ligger på siden. Men hun mente at jeg skulle gøre det noget mere, så lillemanden kan blive "rystet" på plads...
Jeg siger så at jeg har haft en del hovedpine, hvortil hun siger at det skal jeg være opmærksom på. (det kunne jeg godt regne ud). Hun spørger til urinstriksen, som man selv skal tage og aflæse. Jeg siger så at jeg var i tvivl om der var noget. Så siger hun at jeg ikke ville være i tvivl hvis der var noget?! Nå... tænker jeg så....
Jeg har hævede lysker, og spørger ind hertil, hvor hun tror at det er fordi blodårene er mast af baby, så jeg skal nu ligge på ryggen med numsen og benene i vejret så mange gange om dagen som muligt... Så der kommer gennemstrøm...
Hun slutter så af med at fortælle os at 80% af ALLE par over 28 år går fra hinanden indenfor barnets første 2 leveår?!?! WHY?! Og at vi skulle snakke alt igennem her inden fødslen! Fedt, tænker man så bare!!!
Hun var ved at skrive mine tal ind i en andens "online" journal, og skrev pludselig at jeg var 37+6 og ikke 35+6 som jeg er... Der gad jeg ikke mere, så vi sagde farvel og tak og går.
Nu håber vi bare at min normale jordemoder er tilbage om 2 uger når jeg skal til igen... Men overvejer kraftigt at ringe og høre om vi kan få en tid i næste uge, så vi ikke går og er så bekymret! Har så også opdaget at jeg først har fået tid om 3 uger. Dvs. 1 (EN) uge før termin... Kan sgu ikke være rigtigt!!!
Bare rigtig æv, når man har gået og glædet sig til at komme til. Var næsten grædefærdig da jeg kom hjem.