Han ER sulten!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

AnneBJ

Lilje82 skriver:

Årh ja, så er der måske ikke noget at sige til, at han er en anelse utilfreds den lille Felix. Håber du får produktionen op igen og det er ingen skam at supplere med flasken.

Jeg er nemlig ked af at jeg stoppede amningen, jeg gav ganske simpelt op efter en uge, amningen kørte slet ikke da vi kom hjem. Og fortryder så meget nu, at jeg ikke kæmpede og supplerede op med flasken istedet for at gå helt over til flaske.

Men det er jo så nemt at være bagklog. Håber det hjælper, når farmand kommer hjem med mme og at sp kan komme ud til jer i morgen.

Knuuuuus

Jeg kan sagtens forstå at man kan fortryde ammestoppet, men her ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal få produktionen op, for han vil ikke lægges til eller spise hos mig. Er det endelig lykkedes, ligger han max 3-4 minutter før han skriger... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Multebær

AnneBJ skriver:

Jeg kan sagtens forstå at man kan fortryde ammestoppet, men her ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal få produktionen op, for han vil ikke lægges til eller spise hos mig. Er det endelig lykkedes, ligger han max 3-4 minutter før han skriger... 

Anne husk at drikke....drikke og drikke.  Jeg ved godt det kan lyde mega irriterende. Jeg siger det fordi jeg selv glemte det og selv om jeg blev mindet på det skulle jeg mindes om det flere gange før min ammehjerne fattede hvor mega mange liter væske der skulle til for at jeg kunne følge med da Karlos behov steg drastisk. Jeg havde en uge hvor brysterne føltes som to flade stykker ingenting og karlo græd og græd og var meget svattet. Pludselig vendte det. Jeg var så tæt på at give op men er nu glad for jeg ikke gjorde. Jeg drak også en halv liters øl ved ikke om det har haft indflydelse men nogle gange kan troen på at det hjælper flytte bjerge.

Anmeld

9. juni 2011

AnneBJ

Jeg drikker mellem 3 og 4 liter dagligt... Blandet vand, juice, mælk, saft og af og til sodavand...

Troen er nok desværre problemet - jeg magter ikek at kæmpe mere. Jeg har aldrig ammet for min skyld, eller hyggens, men for hans. Jeg har ikke decideret hadet det, men jeg synes ikke det er sjovt og hyggeligt eller rart. Da amningen jo har kørt helt fint helt fra start, har jeg selvfølgelig gjort det, og også nydt at det var uproblematisk, men den sidste lille uges tid, har kørt mig fuldstændig ned. Jeg græder ligeså meget som Felix, sover elendigt, og er konstant bekymret for om han får mad nok. 

På samme tid forsøger jeg af al magt at signalere til ham, at måltidet er en god stund, at det hele er fint, og at han bare kan lægge sig til at spise, selvom han skriger og skriger. For jeg tror også på, at hvis jeg sidder og tænker "åh nej, nu spiser han ikke" så gør han det i hvert fald heller ikke.. 

Anmeld

9. juni 2011

Lilje82

AnneBJ skriver:

Ja så er det ikke nemt. Hurra for mme kunne lige læe på FB at det har hjulpet

Anmeld

9. juni 2011

Marco2

Jeg drikker mellem 3 og 4 liter dagligt... Blandet vand, juice, mælk, saft og af og til sodavand...

Troen er nok desværre problemet - jeg magter ikek at kæmpe mere. Jeg har aldrig ammet for min skyld, eller hyggens, men for hans. Jeg har ikke decideret hadet det, men jeg synes ikke det er sjovt og hyggeligt eller rart. Da amningen jo har kørt helt fint helt fra start, har jeg selvfølgelig gjort det, og også nydt at det var uproblematisk, men den sidste lille uges tid, har kørt mig fuldstændig ned. Jeg græder ligeså meget som Felix, sover elendigt, og er konstant bekymret for om han får mad nok. 

På samme tid forsøger jeg af al magt at signalere til ham, at måltidet er en god stund, at det hele er fint, og at han bare kan lægge sig til at spise, selvom han skriger og skriger. For jeg tror også på, at hvis jeg sidder og tænker "åh nej, nu spiser han ikke" så gør han det i hvert fald heller ikke.. 

Jamen søtte... det er jo slet ikke meningen at det skal være så hårdt. Og som "flosklen" siger, så sidder en god mor ikke i patterne 

Og hvis Felix samtidigt er ked og du ikke tror han får mad nok, så drop amningen. Det vigtigste er altså at du har overskud og synes det er dejligt at have en lille baby. Hvis amningen er fyldt med så meget negativt for Jer er det jo slet ikke sjovt. 

Både Felix og dig skal jo ha' det godt og ha overskud til smil og leg.

Mærk efter indeni dig selv Anne. Du er ikke tabt bag af en vogn, så læg bøger og computer væk, og mærk indeni hvad der er det rigtige for dig og Felix. Din moderlige intuition samt din fornuft vil fortælle dig hvad I skal, og så kan det godt være at du kan finde "læring" på nettet og i diverse bøger, men den rigtige løsning findes indeni dig og hvad din mavefornemmelse siger.

AG

Anmeld

9. juni 2011

AnneBJ

Marco2 skriver:

Jamen søtte... det er jo slet ikke meningen at det skal være så hårdt. Og som "flosklen" siger, så sidder en god mor ikke i patterne 

Og hvis Felix samtidigt er ked og du ikke tror han får mad nok, så drop amningen. Det vigtigste er altså at du har overskud og synes det er dejligt at have en lille baby. Hvis amningen er fyldt med så meget negativt for Jer er det jo slet ikke sjovt. 

Både Felix og dig skal jo ha' det godt og ha overskud til smil og leg.

Mærk efter indeni dig selv Anne. Du er ikke tabt bag af en vogn, så læg bøger og computer væk, og mærk indeni hvad der er det rigtige for dig og Felix. Din moderlige intuition samt din fornuft vil fortælle dig hvad I skal, og så kan det godt være at du kan finde "læring" på nettet og i diverse bøger, men den rigtige løsning findes indeni dig og hvad din mavefornemmelse siger.

AG

TAK AG! Mange tak!!

Jeg har nok ubevidst allerede taget valget... Jeg håber SP kommer imorge og vejleder mig, men det jeg gerne vil vejledes i, er hvad han skal have for noget MME, hvor meget, hvornår osv... Så altså ingen amning... Jeg er kørt helt sur i det, og skal nu bare forstå at det er helt okay, og at jeg har gjort hvad jeg kunne! 

Hvis der nu var sår, revner, brystbetændelse osv., så er det nemmere at forstå med sig selv, at man stopper... Men jeg vil stadig lige høre hvad hun sgier imrogen, men også holde på, at det er MIT barn og MINE bryster

Tak igen - det opmuntrede mig det du skrev!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.