Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
-Sigrid- skriver: Ja, bruger også hele dagen i sengen 10+0
Ja, bruger også hele dagen i sengen
10+0
lyder godt nok ikke rart..
Så er jeg heldig.. ved slet ikke hvad jeg skulle gøre, hvis ikke jeg kunne passe mit job som landmand i 9 mdr. inden og så lige barsel efterfølgende...
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Kris89 skriver: lyder godt nok ikke rart.. Så er jeg heldig.. ved slet ikke hvad jeg skulle gøre, hvis ikke jeg kunne passe mit job som landmand i 9 mdr. inden og så lige barsel efterfølgende...
Det er til at overleve, ved jo jeg får min bebs i den anden ende
Ej! Ville så gerne være landmand!
Puhaa. Synes det er synd at der er andre som har det som mig.
Jeg har allerede fået sådan nogle bryst kirtler rundt om brystvorten. Fire stk. på hver
Jeg prutter også helt vild
Har allerede fået ondt i lænden, det er vel ikke bækkelæsning som kommer snigende?
Louiiiise skriver: Puhaa. Synes det er synd at der er andre som har det som mig. Jeg har allerede fået sådan nogle bryst kirtler rundt om brystvorten. Fire stk. på hver Jeg prutter også helt vild Har allerede fået ondt i lænden, det er vel ikke bækkelæsning som kommer snigende?
Det er underligt, jeg har også ondt i lænden, eller får det ret hurtigt...
Troede bare ikke det havde noget med graviditet at gøre.
-Sigrid- skriver: Det er til at overleve, ved jo jeg får min bebs i den anden ende Ej! Ville så gerne være landmand!
ja bebsen er alt værd
Det er også bare det bedste job - elsker det passer kalve og malker køer. 250 jersey køer
Kris89 skriver: ja bebsen er alt værd Det er også bare det bedste job - elsker det passer kalve og malker køer. 250 jersey køer
Min far har været med til at opfinde et enorm smart foddersystem til grise, og syntes det er sååå spændende!
Havde en ko - i hvert fald en ynglingko - som mindre. Det var så bare en almindelig sortbroget.
Elsker Jersey-køer, de har så dejlige øjne og er så rolige.
-Sigrid- skriver: Min far har været med til at opfinde et enorm smart foddersystem til grise, og syntes det er sååå spændende! Havde en ko - i hvert fald en ynglingko - som mindre. Det var så bare en almindelig sortbroget. Elsker Jersey-køer, de har så dejlige øjne og er så rolige.
Okay. spænende. Jeg står for reproduktion og kalve mest på gården. synes jeg også bare er mega spænende.
Blev først faglært 1. maj i år og der startede jeg på det nye job, så man må sige jeg tog arbejdet med hjem (da jeg testede positiv 15. maj)
Det er første std jeg er hvor det er jersey, før var det sort-brogede, men jersey er godt nok noget helt andet. det er et helt andet temperemant og jersey kalve er så små at jeg selv kan løfte dem
Kris89 skriver: Okay. spænende. Jeg står for reproduktion og kalve mest på gården. synes jeg også bare er mega spænende. Blev først faglært 1. maj i år og der startede jeg på det nye job, så man må sige jeg tog arbejdet med hjem (da jeg testede positiv 15. maj) Det er første std jeg er hvor det er jersey, før var det sort-brogede, men jersey er godt nok noget helt andet. det er et helt andet temperemant og jersey kalve er så små at jeg selv kan løfte dem
Jamen tillykke med uddannelsen - og graviditeten, så er det smart. Så kender du jo al til fødsel mm
Helt andet hvordan? Men som køer er de jo nogenlunde lige store
Jeg har meget varierende kvalme fra 4+3 som faktisk var 3+4 har jeg haft kvalme, og KÆMPE træthed , men nu stilner det lidt af
Det der med manglende apetit og kvalme det havde jeg også men efter en snak blev jeg helt klar over at det måtte jeg bare IKKE bukke under for.. Jo mindre man spiser jo mere kvalme har man så jeg spiser ca hver 2-3 time altså kvalmen skyldes jo ikke at maven ikke har noget at arbejde med men det modvirker kvalmen i højgrad
Mine skønne bryster er heller ikke voldsomt ømme mere, kun når vores golden retriver mener at han skal putte på brystet af sin moar
men håber at alle i kvalme lidende prøver jer med at spise mere og flere mindre måltider det hjalp GEVALDIGT her, virkelig ekstremt..
-Sigrid- skriver: Jamen tillykke med uddannelsen - og graviditeten, så er det smart. Så kender du jo al til fødsel mm Helt andet hvordan? Men som køer er de jo nogenlunde lige store
Arh. Jersey køer er noget mindre end sortbrogede... også som køer...
Der ligger helt andre problemer/sygdomme ved jerseykøer end sort-broget... Det skyldes 99,9% avlen gennem tiden.
Begge racer har jo hver deres styrke og svagheder, men må nok sige jeg er faldet for jerseykøerne selvom de er lidt stædige
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128