Opdatering fra os på landet:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Dumme tiger! Herhjemme efterlader tigeren heldigvis altid træt baby, som bruger de første par dage efter et spring på at SOOOOOVE!

Knus til jer

Tak Mette!

Igår troede jeg/vi at han var færdig, men i dag er han så træt at han slet ikke kan hænge sammen. Han har ikke spist et ordentligt måltid siden 15.15 fordi han bare skriger og skriger uanset hvad jeg gør... Og når han så vågner er han jo rocker-sulten men også stadig træt, og så kager han bare rundt og kan slet ikke samle sig omm at spise...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

piadas

Tak Mette!

Igår troede jeg/vi at han var færdig, men i dag er han så træt at han slet ikke kan hænge sammen. Han har ikke spist et ordentligt måltid siden 15.15 fordi han bare skriger og skriger uanset hvad jeg gør... Og når han så vågner er han jo rocker-sulten men også stadig træt, og så kager han bare rundt og kan slet ikke samle sig omm at spise...

Åh, stakkels dig, Anne!

Mon ikke heppekorspigerne også kan bruges til at puste tigeren væk, som Carina skriver?!

Og hvis ikke det virker kan den få nogle dunk i hovedet, kan den!

fingre for at det snart er overstået!

Anmeld

7. juni 2011

piadas

Carina87 skriver:

Ja, jeg tænkte det var på tide vi fik gang i nogle updates

Tak, jeg synes også han er skøn! - også selvom han tvinger mig til at sidde med den åndsvage brystpumpe! Og kooooge den og flasker. Amning er noget nemmere end flasker!

Vi er sagt op fordi skolen igen skal bruge lejligheden - det er jo en lærerbolig - vi var bare heldige at den stod ledig efter min ansættelse. Viborg trækker fordi de har en god fødegang jeg regner med at tilbringe en del tid på... Ha ha - nej der har vi en del venner og huspriser/dagplejepriser osv. passer os lidt bedre end i Silkeborg som ellers også er i tankerne. Vores forældre bor begge hold mellem Viborg og Silkeborg, så det er oplagt at blive på egnen

Ha! Viborg fødegang - nå, ja selvfølgelig 

Husk nu at sige til i god tid!

Anmeld

8. juni 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Tak Mette!

Du får lige en KÆÆÆÆMPE krammer herfra!! Er her tigerpringet på retrete og Noah skriger mindre og mindre hver dag igen... ( og så satser jeg lige på det ikke ødelægger det at jeg skriver det herinde så han begynder at skrige MERE igen nu! )

Jeg håber at det også snart vender for jer igen...

Anmeld

8. juni 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Tak Mette!

Stakkels Felix + forældre!

Hvordan går det i dag - har i fået sovet i nat?

Anmeld

8. juni 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Altså vores dagsrutine ser nogenlunde sådan her ud, men de sidste dage har varme, sult og hans onde forældres sociale liv forstyrret en del.

kl. 4 - ammes i sengen.

kl. 6 - vågner sammen med fars vækkeur Men han er så sød om morgenen

kl. 6.30 -kan ikke længere lokkes til at blive i sengen. Vi står op, kommer i (bad) tøj og jeg går i bad mens Johannes leger på gulvet. Snakker i sofaen og der ammes.

kl. 8 -puttes i barnevognen

kl. 10 -op og ammes (her skal vi så forsøge at få en halv mme-flaske ind) Der leges, snakkes og han får også tid på gulvet alene mens jeg laver noget andet og han finder ud af, hvordan kroppen flytter sig.

kl. 12 - her skal vi have grød lagt ind. 

kl.12.30 - puttes i barnevognen

kl. 14 - op og som kl. 10

kl. 16.30 - puttes i barnevognen

kl. 17 - op, ammes, lege med far

kl. 18 - den ene laver og gir mos mens den anden laver mad. Efter mos leger han på legetæppet mens vi spiser. Herefter i nattøj.

kl. 19.30 - flaske med udmalket mælk - +mme så han får 200ml. 

kl. 20 puttes han i vuggen, der synges og siges godnat. Det kan tage op til 1 time at få ham til at sove, men derefter sover han til kl. 4

Fedt hun har lavet en plan til jer. Hvordan ser den ud??

Jeg har svaret Pia på, hvorfor vi flytter. Men HURRA hvis I kommer til Viborg. Det ku virkelig være FEDT!! SÅ er der jo virkelig chance for at de blir legekamerater! Hvorfor Viborg for jeres vedkomne og hvornår hvis det blir?

Jeg forsætter med at malke ud så længde det dur. Men ja, hans mad blir ligepludselig et stort arbejde! HELDIGVIS har jeg ikke haft det sådan "amning for en hver pris" og heller ikke gjort det for min skyld- forstå mig ret. Jeg vil virkelig gerne amme og jeg nyder også hyggestunden, men jeg synes det er ligeså hyggeligt at give ham en flaske. Derfor skal jeg så heller ike kæmpe med en hel masse følelser lige nu - det er meget rart Men det er da underligt at han sådan er begyndt at spise ude. Men hellere at han blir stor og mæt - og hvor er det hyggeligt at Martin også kan være en del af det. Kan godt forstå Jens gerne vil være med. Hvad med grød - er I begyndt?

Knus - og ja, for jeg kan ikke få nok af at høre det Og det kan du vel heller ikke, så vil da også lige sige at Lauritz simpelthen er skøn!

Jamen hendes plan ligner faktisk jeres meget - alting ligger bare en time senere, men den er også lavet ud fra at Laurits står op kl. 7 og ikke kl 6, så det er nok forklaringen. Har Johannes selv lavet den rytme eller er det noget i har arbejdet meget for?

Jamen Viborg... egentligt af mange årsager. Først og fremmest fordi det er tættere på vores familier end Århus. Jens er fra Mors og jeg er fra en lille by uden for Skive, så Viborg er nogenlunde tæt på. Vi kunne godt rykke tættere på bedsteforældrene, men jeg er lidt betænkelig ved at flytte for langt ind i udkantsdanmark og den rådne banan. Måske jeg ændrer den betragtning når det bliver mere aktuelt med flytning. Viborg ligger også så tilpas centralt i Jylland at der er gode muligheder for at vi begge to vil kunne finde arbejde. Jens er færdig om et par uger, og kommer forhåbentligt snart i job. De hænger ikke på træerne for tiden, så han har ikke råd til at være kræsen. Jeg er færdig på uni om to år, og vil derefter gerne i job som underviser i gymnasieskolen. Der er en del muligheder for det i en rimelig afstand af Viborg. Men hvis Jens får arbejde i det område inden de to år der går før jeg er færdig, vil jeg ikke afvise af vi flyttet før. Lige nu betaler vi 8800 kr i husleje og forbrug hver måned, og det er lige på grænsen til hvad vores økonomi kan bære. Desværre er det prisen vi har måtte betale for at blive i Århus. Derfor ville det ikke gøre mig noget hvis vi kunne finde noget større og måske med mere have til hvis det giver mening i forhold til jobmuligheder.

Mht amning og udmalkning så synes jeg du er super cool! Rigtig god indstilling, det må give en masse ro, selvom det selvfølgelig også er lidt besværligt med den udmalkning. Jeg har prøvet lidt selv, og bliver altid irriteret på malkemaskinen, så det bliver ikke til så meget. Har det nok på samme måde som dig - ikke amning for enhver pris! Min læge sagde også at det er de første tre måneder med modermælk der er de vigtigste, og dem har i jo overstået.

Ja vi er startet lidt op på grød. Det går ok, men han skal ikke være for sulten, for så gider han ikke. Vi prøver også at drikke vand af kop. Det er han til gengæld rigtig dårlig til, og det lyder nærmest som om jeg prøver at drukne ham. Kan se på billederne at i også har gang i snapseglasene - hvad synes Johs mos om det? I næste uge prøver vi med grøntsagsmos til aftensmad og grød til middagsmad, og det skal så gerne køre fremover. Han er nemlig begyndt at vågne to - tre gange om natten og ville spise hvor han plejer at vågne én gang, så det er vist ved at være tid til mere fast føde.

Nå, det blev vist en længere omgang - men ungen snorker og det skal udnyttes. Senere i dag skal han til lægen og vaccineres... gys! Husker stadig hvor ked han blev sidst, men heldigvis ikke særlig syg, så vi håber at slippe billigt på den konto igen. Stikkene bliver nok aldrig sjove.

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Stakkels Felix + forældre!

Hvordan går det i dag - har i fået sovet i nat?

Vi sover gevaldigt godt om natten faktisk!

Han skvattede endelig om i fars arme, kl. 20 ca. Da han ikke havde spist ordentligt siden 15.15 valgte jeg at gøre den ENE ting man ALDRIG gør ved en baby - vække ham... Kl. 22 da jeg gik i seng, gav jeg ham en tør ble og tilbød ham mad. Han spiste fint, men ikke sådan vildt meget eller noget.

Så puttede han sig bare indtil mig og sov videre indtil kl. 5.15 i morges. Han fik mad, tør ble og lidt leg, og kl. 6.30 puttede jeg ham, svøbt, i tremmesengen og vi sov til kl. 9 begge to.

Og så startede det sjove cirkus igen. Han skriger ligeså snart jeg lægger ham til brystet, selvom han har været glad inden. Hans øjne er røde og han viser tydelige tegn på træthed, stort set hele dagen igennem. Jeg håber det bare er eftervirkninger af tigerspringet.. 

Lige nu sover han i liften, men når han vågner igen, tilbyder jeg ham mad hos mig, og vil forsøge mig med lidt MME bagefter, for at se om han er mere sulten og bare ikke gider/kan arbejde for det. Jeg får mig bildt ind, at jeg ikke har mælk nok, for jeg får slet ikke "mælkeknuder" og spændte bryster, selvom han ikke spiser fra 22 - 5.15.... 

Ih, nu hugger jeg din tråd Carina - undskyld!!

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Du får lige en KÆÆÆÆMPE krammer herfra!! Er her tigerpringet på retrete og Noah skriger mindre og mindre hver dag igen... ( og så satser jeg lige på det ikke ødelægger det at jeg skriver det herinde så han begynder at skrige MERE igen nu! )

Jeg håber at det også snart vender for jer igen...

Tak maria, dejligt at det går fremad hjemme hos Jer!

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Åh, stakkels dig, Anne!

Mon ikke heppekorspigerne også kan bruges til at puste tigeren væk, som Carina skriver?!

Og hvis ikke det virker kan den få nogle dunk i hovedet, kan den!

fingre for at det snart er overstået!

Tak søde Pia, jeg håber de virker!

Anmeld

9. juni 2011

CA

Mettemus skriver:

Jamen hendes plan ligner faktisk jeres meget - alting ligger bare en time senere, men den er også lavet ud fra at Laurits står op kl. 7 og ikke kl 6, så det er nok forklaringen. Har Johannes selv lavet den rytme eller er det noget i har arbejdet meget for?

Jamen Viborg... egentligt af mange årsager. Først og fremmest fordi det er tættere på vores familier end Århus. Jens er fra Mors og jeg er fra en lille by uden for Skive, så Viborg er nogenlunde tæt på. Vi kunne godt rykke tættere på bedsteforældrene, men jeg er lidt betænkelig ved at flytte for langt ind i udkantsdanmark og den rådne banan. Måske jeg ændrer den betragtning når det bliver mere aktuelt med flytning. Viborg ligger også så tilpas centralt i Jylland at der er gode muligheder for at vi begge to vil kunne finde arbejde. Jens er færdig om et par uger, og kommer forhåbentligt snart i job. De hænger ikke på træerne for tiden, så han har ikke råd til at være kræsen. Jeg er færdig på uni om to år, og vil derefter gerne i job som underviser i gymnasieskolen. Der er en del muligheder for det i en rimelig afstand af Viborg. Men hvis Jens får arbejde i det område inden de to år der går før jeg er færdig, vil jeg ikke afvise af vi flyttet før. Lige nu betaler vi 8800 kr i husleje og forbrug hver måned, og det er lige på grænsen til hvad vores økonomi kan bære. Desværre er det prisen vi har måtte betale for at blive i Århus. Derfor ville det ikke gøre mig noget hvis vi kunne finde noget større og måske med mere have til hvis det giver mening i forhold til jobmuligheder.

Mht amning og udmalkning så synes jeg du er super cool! Rigtig god indstilling, det må give en masse ro, selvom det selvfølgelig også er lidt besværligt med den udmalkning. Jeg har prøvet lidt selv, og bliver altid irriteret på malkemaskinen, så det bliver ikke til så meget. Har det nok på samme måde som dig - ikke amning for enhver pris! Min læge sagde også at det er de første tre måneder med modermælk der er de vigtigste, og dem har i jo overstået.

Ja vi er startet lidt op på grød. Det går ok, men han skal ikke være for sulten, for så gider han ikke. Vi prøver også at drikke vand af kop. Det er han til gengæld rigtig dårlig til, og det lyder nærmest som om jeg prøver at drukne ham. Kan se på billederne at i også har gang i snapseglasene - hvad synes Johs mos om det? I næste uge prøver vi med grøntsagsmos til aftensmad og grød til middagsmad, og det skal så gerne køre fremover. Han er nemlig begyndt at vågne to - tre gange om natten og ville spise hvor han plejer at vågne én gang, så det er vist ved at være tid til mere fast føde.

Nå, det blev vist en længere omgang - men ungen snorker og det skal udnyttes. Senere i dag skal han til lægen og vaccineres... gys! Husker stadig hvor ked han blev sidst, men heldigvis ikke særlig syg, så vi håber at slippe billigt på den konto igen. Stikkene bliver nok aldrig sjove.

Nå, men så må vores rytme jo være lidt i nærheden af, hvad der er rigtigt. Johannes har selv lavet den, og så forsøger vi så godt muligt at minde ham om det. De sidste dage har han desværre skippet al eftermiddagslur... Og jeg er SÅ træt! For jeg kommer altså ikke tidligere i seng bare fordi han gør det. Og jeg vil gerne af med den der natamning - der i nat var fra 3-5 med korte sovepauser, for så at stå op kl.6. Jeg tror det er fordi, vi ikke kunne slippe fra mine svigerforældre og komme hjem og lave mad, så han fik nødglasset fra tasken. Det var fugt med ris, og altså ikke det herremåltid han plejer at indtage. Det gør jeg ikke igen.

Jeg er også dagligt rasende på den pumpe og det er virkelig træls man ikke kan lave noget der fungerer ordentligt!! 

He he - jeg lad godt se din rullesteg spise grød Ja, det lyder da til han skal til at i gang. Johannes er meget alvorlig mens han spiser - og det kan KUN gå for langsomt at skovle ind. Vi er absolut heller ikke gode til det glas der, og vi har bestemt os for i dag at overgive os til tudekoppen, som ellers ikke er anbefalet af sp, men vand SKAL han jo ha! 

Hvordan gik det hos lægen??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.