Opdatering fra os på landet:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.767 visninger
21 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

CA

Så er vi hjemvendt fra kontrolvejning hos SP. Johannes blev for 14 dage siden sat på grød, da han ikke tog på. Han har nydt sin grød og er også blevet et luksusdyr, så han har skippet mors lange bryster om aftenen og vil hellere have flaske. Så det er kvalitetstid med far Mor kan så bare fede den med sin brystpumpe når ungen er puttet...

Men Sp var stadig ikke tilfreds! Han har kun taget 100g på på 14 dageSå nu vejer han 69 og er 66 lang... Lige i underkanten  - i hvert fald når man tænker på, at han før lå HELT i toppen!

Men han har det godt Udover vægten var den søde Sp mere end tilfreds! Hun sagde at han var utrolig nysgerrig og at det var et tegn på, at han er et trygt barn med tillid til verden. Dejligt! Hun kommenterede også hans høje aktivitets niveau, og det fik mig til at tænke på, om man måske allerede nu kan have mistanke om ADHD? Men jeg spurgte ikke Hun mente dog, at det også kunne have noget at gøre med, at han ikke tar på - han forbrænder det simpelthen! Nå, men skønt med så mange roser til barnet - og til os. Hun synes vi gør det godt med at forsøge at køre rytmer ind, være vedholdende når der skal puttes, huske at far også skal kunne putte, passe på ham, skærme ham, udfordre ham osv osv. Man blir bare så rolig når man kommer ned til big boss og får afvide at det hele bare er godt!! 

Nå, men ang. mad, så skal han nu op på 2 portioner om dagen og grøden skal laves på mme i stedet for vand, for at få så mange kallorier i som muligt. Derudover skal han have en flaske mere om dagen - udover amningen og min mælk på flaske om aftenen. Han har åbenbart brug for en hel del flere kallorier end jeg kan give ham via mælken. Dog forstår jeg ikke hvorfor - der er jo nok at tage af på både lår, mave, sideben og arme - ja selv på ryggen. Men gammel fedt passer nok ikke herren

Vi kan ikke længere vide os sikre på t han er der, hvor vi lagde ham - han triller helt vildt! Det er skønt at han bare har lyst til at se og røre alt omkring sig! 

Han er tæskelækker og vi har det godt! Borset fra at jeg de sidste dage har haft hovedpine, vi er trætte fordi Johs mos nu står op kl. 6 når han blir puttet kl. 20. Og ja, så skal landmusen til at være bymus - vi skal flytte til Viborg(tror vi det blir).

Ja, jeg kunne blive ved med at fortælle, men I gider nok ikke høre mere

Hvordan har I det? 

Lige lidt billeder fra de sidste dage - vi glemmer desværre lidt kameraet Og så er det endnu ikke lykkes mig at få det store smil på billede. Han har nemlig for travlt med at udtænke plan til at få finge i kameraet

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

AnneBJ

Åh hvor er han lækker! Godt han overall trives!

Jeg kunne skrive meget mere, men vi har det... tja, travlt? Hårdt? Manglende søvn-agtigt? Vil ikke spise-agtigt?! Alt i alt ok, men hårdt af h.. til! Det tager tiden fra alt det sjove.

Håber jeg bryder ud af min bobbel inden længe og igen har tid og overskud til at svare på indlæg!

Anmeld

7. juni 2011

piadas

Dejligt med en update! Det er længe siden vi har haft sådan en opdateringsrunde - måske dette er starten!

Først og fremmest hvor er han bare dejlig, ham Johannes! Det er da lidt træls, det med vægten, men så længe SP'en er med på sidelinien og er opmærksom på det, skal det nok gå!

Men øv for at han ikke gider ammes om aftenen længere. Dvs. så malker du ud, når han sover, til næste aften? Dumme knægt - alt det bøvl, han giver sin mor!

Forresten - nu bliver jeg da vildt nysgerrig!! Hvorfor skal/vil I flytte til Viborg?

Anmeld

7. juni 2011

CA

AnneBJ skriver:

Jeg kunne skrive meget mere, men vi har det... tja, travlt? Hårdt? Manglende søvn-agtigt? Vil ikke spise-agtigt?! Alt i alt ok, men hårdt af h.. til! Det tager tiden fra alt det sjove.

Håber jeg bryder ud af min bobbel inden længe og igen har tid og overskud til at svare på indlæg!

Øv Anne! Din tiger må hellere se efter at blive færdig med at springe snart! KAn man puste energi og overskud ligesom vi pustede vestøv?

Anmeld

7. juni 2011

Mettemus

Jubii for update!!!

Og så sådan en dejlig en af slagsen. Det lyder som om han rigtig stortrives, den lille lækkermås. Må jeg spørge ind til hvordan jeres dagsrutiner er? Jeg har spurgt min egen sp om vi ikke skulle ta og få os sådan nogle, men det synes hun ikke er nødvendigt. Så nu har jeg spurgt netsundhedsplejersken, og hun har lavet en dagsplan til os - skønt!

Og  for flytning - hvorfor Viborg og hvorfor flytning i det hele taget? Synes, Viborg er sådan en skøn by, og faktisk er den også på vores liste over byer vi gerne vil bo i, når vi engang er færdige i Århus.

Bliver du ved med at malke ud eller går i over til mme, hvis grøden alligevel skal laves af det? Det lyder som et stort arbejde. Men dejligt med kvalitetstid til far også, det savner Jens i hvert fald!

Nå, men knus til jer - behøver jeg sige at han er top, top lækker den bette?

Anmeld

7. juni 2011

CA

piadas skriver:

Dejligt med en update! Det er længe siden vi har haft sådan en opdateringsrunde - måske dette er starten!

Først og fremmest hvor er han bare dejlig, ham Johannes! Det er da lidt træls, det med vægten, men så længe SP'en er med på sidelinien og er opmærksom på det, skal det nok gå!

Men øv for at han ikke gider ammes om aftenen længere. Dvs. så malker du ud, når han sover, til næste aften? Dumme knægt - alt det bøvl, han giver sin mor!

Forresten - nu bliver jeg da vildt nysgerrig!! Hvorfor skal/vil I flytte til Viborg?

Ja, jeg tænkte det var på tide vi fik gang i nogle updates

Tak, jeg synes også han er skøn! - også selvom han tvinger mig til at sidde med den åndsvage brystpumpe! Og kooooge den og flasker. Amning er noget nemmere end flasker!

Vi er sagt op fordi skolen igen skal bruge lejligheden - det er jo en lærerbolig - vi var bare heldige at den stod ledig efter min ansættelse. Viborg trækker fordi de har en god fødegang jeg regner med at tilbringe en del tid på... Ha ha - nej der har vi en del venner og huspriser/dagplejepriser osv. passer os lidt bedre end i Silkeborg som ellers også er i tankerne. Vores forældre bor begge hold mellem Viborg og Silkeborg, så det er oplagt at blive på egnen

Anmeld

7. juni 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Dumme tiger! Herhjemme efterlader tigeren heldigvis altid træt baby, som bruger de første par dage efter et spring på at SOOOOOVE!

Knus til jer

Anmeld

7. juni 2011

Kit

Dejligt med en update. Og en overvejende positiv en af slagsen. Så længe han trives og SP er med på sidelinien, så er der vel ingen ko på isen

ØV for det med flasker, men det har jo sine fordele. Lidt hygge med far er ikke at kimse af.

Og DEJLIGE billeder.

Anmeld

7. juni 2011

CA

Mettemus skriver:

Jubii for update!!!

Og så sådan en dejlig en af slagsen. Det lyder som om han rigtig stortrives, den lille lækkermås. Må jeg spørge ind til hvordan jeres dagsrutiner er? Jeg har spurgt min egen sp om vi ikke skulle ta og få os sådan nogle, men det synes hun ikke er nødvendigt. Så nu har jeg spurgt netsundhedsplejersken, og hun har lavet en dagsplan til os - skønt!

Og  for flytning - hvorfor Viborg og hvorfor flytning i det hele taget? Synes, Viborg er sådan en skøn by, og faktisk er den også på vores liste over byer vi gerne vil bo i, når vi engang er færdige i Århus.

Bliver du ved med at malke ud eller går i over til mme, hvis grøden alligevel skal laves af det? Det lyder som et stort arbejde. Men dejligt med kvalitetstid til far også, det savner Jens i hvert fald!

Nå, men knus til jer - behøver jeg sige at han er top, top lækker den bette?

Altså vores dagsrutine ser nogenlunde sådan her ud, men de sidste dage har varme, sult og hans onde forældres sociale liv forstyrret en del.

kl. 4 - ammes i sengen.

kl. 6 - vågner sammen med fars vækkeur Men han er så sød om morgenen

kl. 6.30 -kan ikke længere lokkes til at blive i sengen. Vi står op, kommer i (bad) tøj og jeg går i bad mens Johannes leger på gulvet. Snakker i sofaen og der ammes.

kl. 8 -puttes i barnevognen

kl. 10 -op og ammes (her skal vi så forsøge at få en halv mme-flaske ind) Der leges, snakkes og han får også tid på gulvet alene mens jeg laver noget andet og han finder ud af, hvordan kroppen flytter sig.

kl. 12 - her skal vi have grød lagt ind. 

kl.12.30 - puttes i barnevognen

kl. 14 - op og som kl. 10

kl. 16.30 - puttes i barnevognen

kl. 17 - op, ammes, lege med far

kl. 18 - den ene laver og gir mos mens den anden laver mad. Efter mos leger han på legetæppet mens vi spiser. Herefter i nattøj.

kl. 19.30 - flaske med udmalket mælk - +mme så han får 200ml. 

kl. 20 puttes han i vuggen, der synges og siges godnat. Det kan tage op til 1 time at få ham til at sove, men derefter sover han til kl. 4

Fedt hun har lavet en plan til jer. Hvordan ser den ud??

Jeg har svaret Pia på, hvorfor vi flytter. Men HURRA hvis I kommer til Viborg. Det ku virkelig være FEDT!! SÅ er der jo virkelig chance for at de blir legekamerater! Hvorfor Viborg for jeres vedkomne og hvornår hvis det blir?

Jeg forsætter med at malke ud så længde det dur. Men ja, hans mad blir ligepludselig et stort arbejde! HELDIGVIS har jeg ikke haft det sådan "amning for en hver pris" og heller ikke gjort det for min skyld- forstå mig ret. Jeg vil virkelig gerne amme og jeg nyder også hyggestunden, men jeg synes det er ligeså hyggeligt at give ham en flaske. Derfor skal jeg så heller ike kæmpe med en hel masse følelser lige nu - det er meget rart Men det er da underligt at han sådan er begyndt at spise ude. Men hellere at han blir stor og mæt - og hvor er det hyggeligt at Martin også kan være en del af det. Kan godt forstå Jens gerne vil være med. Hvad med grød - er I begyndt?

Knus - og ja, for jeg kan ikke få nok af at høre det Og det kan du vel heller ikke, så vil da også lige sige at Lauritz simpelthen er skøn!

Anmeld

7. juni 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Øv Anne! Din tiger må hellere se efter at blive færdig med at springe snart! KAn man puste energi og overskud ligesom vi pustede vestøv?

Ååh jeg ved det faktisk ikke... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.