Hvilket navn skal vi vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

Alexander&Lærke

Jeg har stemt Alexander, da min søn hedde det, men kan bestem også godt lide, noah, marcus og oliver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

HeidiØ

Juvelen skriver:

Vi synes det er super svært mht. navnet til den lille prins!

Indtil videre er vi blevet nogenlunde enige om at disse er mulige navne, men vi er langt fra en beslutning. Det er et krav at det kan udtales i udlandet, og det skal ikke være sådan typisk dansk/nordisk klingende som fx Esben, Morten etc.

Jeg vil gerne høre jeres mening. Skriv evt. hvorfor  Eller kom med nye forslag...

Det er nogle rigtig søde navne I har på "brættet! Jeg har stemt Noah, da jeg er helt vild med det, men min kæreste går ikke med til det. Vi har selv fundet frem til William!

Alexander og Oliver er næste prioteter for mit vedkommende!

Held og lykke

Anmeld

7. juni 2011

Juvelen

ladydan1 skriver:

Hvad er jeres baggrund, siden det skal klinge lidt udenlandsk??

For synes faktisk roberto er virkelig flot,,,men det forbinder jeg med noget italiensk så hvis der ikke er en baggrund for det synes jeg det virker forkert.

alexander kan bruges worldwide og er det af det navn jeg har stemt på, men hvis i nu har italienske rødder er roberto da perfekt.

:-) Sisse

Min mand er fra Iran og hans familie bor i hhv. Iran og USA. Derfor er det nødvendigt at det ikke er alt for dansk, så de også kan udtale navnet

De benytter mange forskellige internationale navne, hvor flere af dem bl.a. stammer fra det franske. 

Anmeld

7. juni 2011

Juvelen

HeidiØ skriver:

Det er nogle rigtig søde navne I har på "brættet! Jeg har stemt Noah, da jeg er helt vild med det, men min kæreste går ikke med til det. Vi har selv fundet frem til William!

Alexander og Oliver er næste prioteter for mit vedkommende!

Held og lykke

Jeg havde også selv William højt på listen, men manden synes det lyder som en tudsegammel mand, da det i Iran kun er gamle mænd der hedder William...

Anmeld

7. juni 2011

HeidiØ

Juvelen skriver:

Jeg havde også selv William højt på listen, men manden synes det lyder som en tudsegammel mand, da det i Iran kun er gamle mænd der hedder William...

Hihi  Det er rigtig ærgeligt når ens yndlingsnavne bare blir skudt i sænk! Jeg var vild med Villads også, men han sys det lyder som et udpræget svensk navn!! .. godt man er enig om mange andre navne så!

Anmeld

7. juni 2011

Juvelen

Lunae skriver:

Jeg synes at alexander, Oliver og noah er rigtig pæne, men meget brugte! Jeg har stemt Alexander

Ja de fleste af navnene er ret populære, men det er nogle dem jeg bedst bryder mig om  Og jeg er åbenbart ikke den eneste...

Ved heller ikke hvor meget man skal hænge sig i det popularitetshalløj? Jeg hedder selv Maria og det lå i top 3 i midt-80'er, men det er egentlig ret begrænset hvor mange Maria'er jeg er stødt på gennem tiden.

Anmeld

7. juni 2011

Ranarupta

Jeg har stemt blankt - navnene er ikke rigtigt mig. 

Andre navne kunne være:

Daniel
James
Robert
Benjamin
Peter
Storm
Oscar 

Anmeld

7. juni 2011

Juvelen

Ranarupta skriver:

Jeg har stemt blankt - navnene er ikke rigtigt mig. 

Andre navne kunne være:

Daniel
James
Robert
Benjamin
Peter
Storm
Oscar 

Dejligt med nogle flere forslag

Vi har faktisk også snakket om Daniel...

Anmeld

7. juni 2011

Alexander071106sMor

Jeg har stemt Alexander, da vores søn hedder det )

Vi venter nummer 2 til nytår, og har haft nacne som Kristoffer, Benjamin, Sebastian og Mikkel oppe og vende. Kender mange der hedder Noah..

Anmeld

7. juni 2011

FrkLarsen

NOAH! 

Havde vi selv oppe og vende hvis jeg skulle have haft en dreng.

Fik dog en pige, lille Emilie.. :-) 

Så klart NOAH! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.