Hva ville i gøre? (hund)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

Carl-Emil's mor

Tornfalk skriver:

Det lyder som en meget overset hund. I har fået børnene, og har ikke tid til den mere. Det kommer til udtryk i hans adfærd.

Er ked af at sige det, det er ikke hunden, der er træls, det er jer. Mit hjerte bløder for sådanne hunde, som bliver overset, så snart der kommer børn ind i huset. Misforstå mig ikke, jeg dømmer dig ikke, for kan fuldt ud forstå, at i ikke har tid til hunden mere.

Derfor mener jeg også, at I skal tænke på hundens bedste. Giv ham et nyt hjem, hvor man har overskud til ham, og ikke synes han er træls og skælder ham ud hele tiden. Han savner opmærksomhed, og det kan I ikke give ham, grundet manglende tid.

Sig til din mand, han er egoistisk, hvis ikke han finder et godt hjem til hunden, som har tid til ham. Tænke på hunde ikke Jer selv. God fornøjelse, håber I finder et godt hjem til ham!

Lige præcis mine ord  jeg bliver helt ked af at læse den skæbne mange hunde lider.. ikke for at nedgøre ejerne OVERHOVED ikke men som hundemenneske er det bare en smerte uden lige... Og jeg FRYGTER lignende skal ske for os...

Til TS

Er han kastreret eller ej? Er lidt vigtigt for at kunne give dig et tip til bedst at forklare din kæreste tingene  Jeg har den holdning at en hanhund der ikke bruges til avl SKAL kastreres medmindre den bor et sted der ALDRIG er en tæve i nærhenden, altså det kræver jo egentlig du bor på lars tyndskids mark... FORDI : En han hund vil HVER gang en tæve er i løbetid få frigivet hormoner der gør ham kulret, han vil blive "trængende" og det vil pine ham uden lige ikke at få afreageret fra dette, så hvorfor pine sin hund istedet for at få den kastreret? 

Du kan "relatere" det til at, eller egentlig ikke men det er også en pinsel:

Hvis jeres hund har været vant til at få opmærksomhed, kærlighed og nærvær så vil han være blevet tilfreds og glad og velfungerende, pludselig tager du dette fra ham. Han er overflødig, i vejen. Hunden ser en ting ; der er kommet et barn og det har betydet han har mistet sin flok.. Ergo vil en under stimuleret hund gøre sit for at få sin flok tilbage....

Det er lidt rodet  men forstår du mig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

SaNiNa

Jeg ville ikke kunne have en hund der hvad bid ud efter mig eller bidt min mand om det er fordi i ikke har tid til ham at han gør det nu det ved jeg ikke.

Men næste gang han bider der kan det være et af jeres børn...

Så syntes ikke det er så svært et valg

Anmeld

7. juni 2011

Kief31

Jeg føler nu mere med din hund, hvor er det dog synd at man ikke længere gider tage sig af den når man får børn. Det er kun jeres ansvar at han er som han er, han sukker efter den opmærksomhed han har været vant til. Det bedste for hunden ville da klart være at finde den et dyrevenligt hjem. Man ved når man køber en hund at den bliver 10-15 år gammel, så skulle man nok have overvejet om man kunne overskue hund og børn sammen inden man anskaffede den.

Og så skal man nok overveje ikke at få hund igen.

Anmeld

7. juni 2011

Tornfalk

Du bliver nødt til at forklare din mand, at han er enormt egoistisk.

Spørg ham, om han vil det bedste for hunden. Vil han det, ja så skal den ikke bo hos jer længere. Jeg er hundemenneske helt ud til fingrespidserne, og er af den holdning, at en hund er, hvad man gør den til. Den opfinder ikke lige pludselig ting af sig selv - hvilket du lyder til, at være ret enige i

Derfor må du fortælle din mand, at det er Jeres skyld, at hunden er blevet som den er. Om han har samvittighed til, at hunden skal bo hos Jer, og være ulykkelig, og føle sig til besvær og ikke som en del af familien mere. Eller om han kan se det fornuftige, at den kommer ud til en familie, som kan behandle den ligesom I kunne før børnene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.