Hva ville i gøre? (hund)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Det lyder uden tvivl som om at den er ved at kede sig ihjel og savner opmærksomhed. Jeg synes i skal se om i ikke kan aktivere den mere, eller også finde et nyt hjem til den. Ingen af jer er tjent med det andet. Og da slet ikke hunden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Åh... Jamen jeg er jo simpelthen så enige med jer allesammen...     Men det er bare ikke nemt at overbevise manden... Brugte hele aftenen i går på at argumentere og overbevise... Og ved stadig ikke hvor vi står....

Tak for svar til jer allesammen...

Anmeld

7. juni 2011

Nessie

Lollo1987 skriver:

kan sagtens forstå dine tanker omkring hunden

Men jeg vil altså lige tage din hund lidt i forsvar alle unoderne her taler jeg ikke om knurre/ bidde episoden, er simpelthen mangel på opdragelse og aktivering, den keder sig helt vildt Men det lyder enlig til at du ved det.

Det med at den stjæler sutten: dårlig opmærksomhed er bedre end ingen, desværre.

Min mening er at du skal sige til din mand at henten går han til hundetræning, og får aktiveret den hund, ellers tager i imod at der er en der vil tage den, mens det er der

Lige det jeg også ville sige.

Folk glemmer tit at små hunde også skal gå til træning, og også har brug for at blive aktiveret og bruge hovedet.

og til TS:
Når hunden "humper" mennesker, er det som regel et tagn på at den prøver at dominere dem- den vil være førerhund- og I skal have det stoppet med det samme

Anmeld

7. juni 2011

Stjernestoev

Anonym skriver:

Vi fik en hund for snart 4 år siden, som bare har været alletiders for os.. INDEN vi fik børn... Hunden er en lille hund og vi har desværre ikke opdraget særlig godt på ham.. Han er en rigtig putte hund og sover i sengen med os og ligger i sofaen osv...

Men nu er problemet så kommet efter i fik vores datter for 2 ½ år siden (måske det har været der hele tiden men vi har jo ikke set det, da vi kun har haft ham at koncentrere os om) Vi har for 3 mdr siden fået en lille søn også..

Jeg har i lang tid gerne ville af med ham og den ene dag vil min mand også og den næste vil han ikke...

Problemerne er: Han gør som en i helvede af alting, han tar sutter, er begyndt at ta mad hvis det står på sofabordet, stikker af hvis han kan se sit snit til det og værst af alt; Han humper simoelthen alle børn der kommer her, også vores datter.. Vi ska være over ham hele tiden.. Hun kan ikke altid selv skubbe ham væk da han går bag ryggen på hende og lægger poterne omkring, det gør også ondt på hende da han jo kradser med sine klør..  Han er ikke kastereret og dyrelægen mener ikke det vil hjælpe når han er blevet så gammel..

Vi har desværre heller ikke så meget tid til ham mere og når vi endelig er sammen med ham føler vi at vi skælder ud hele tiden.. (syns det er så synd for ham og han fortjener bedre)

Vi har oplevet et par gange hvor han har taget en sut at vi ville prøve at tage den fra ham, hvor han så har knorret helt vildt og bidt ud efter mig og bidt min mand.. (tænk hvis det var ungerne)

Nu er sagen så den at min mor har fundet en der gerne ville tage ham.. Men min mand vil ikke af med ham.. (lige indtil næste gang han blir træls..)

Hva ska jeg/vi gøre..? Spør gerne hvis der er noget, det der er skrevet er bare skrevet hurtigt...

Håber i har læst med så langt..

Knus

http://www.chrisco.dk/Default.aspx?ID=328

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Lige det jeg også ville sige.

Folk glemmer tit at små hunde også skal gå til træning, og også har brug for at blive aktiveret og bruge hovedet.

og til TS:
Når hunden "humper" mennesker, er det som regel et tagn på at den prøver at dominere dem- den vil være førerhund- og I skal have det stoppet med det samme

PRÆCIS.... Men hvordan..??? Han får det at vide hver gang han gør det.. Men ved ikke hvordan det er bedst?

Anmeld

7. juni 2011

Nessie

Anonym skriver:

PRÆCIS.... Men hvordan..??? Han får det at vide hver gang han gør det.. Men ved ikke hvordan det er bedst?

Tjah, det bedste ville jo nok være at få fat i en hundetræner, hvis alm. skæld ud / sætte den ind i et andet rum ikke hjælper.

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Tjah, det bedste ville jo nok være at få fat i en hundetræner, hvis alm. skæld ud / sætte den ind i et andet rum ikke hjælper.

Det gør det nemlig ikke... Hvis han blir sat udenfor, gør han bare det samme når han kommer ind igen og hvis vi bare skælder ud, hopper han på med det samme vi vender ryggen til igen.... SÅ frustrende.. Det er der det største problem ligger... Ved de andre ting kan vi jo godt se at det er opmærksomhed... Men det humperi er til at blive skør af...

Særligt når vi har gæster og han hopper på deres unger..

Anmeld

7. juni 2011

Fenja09

Jeg synes først og fremmest i skal gøre op med jer selv om i ønsker at have hunden eller om i vil prøve at gøre noget ved problemerne. Dernæst, hvis i gerne vil beholde hunden, bliver i nødt til at vise hunden opmærksomhed, aktivere den, rose den, og opdrage den.

Det er jo egentlig meget logisk, set ud fra hundens synsvinkel, at den ændre adfærdsmønster når der er sket så mange ændringer i hjemmet på forholdsvis kort tid.

Hvor bor i henne i landet? Kunne hundetræning være en mulighed for jer?

Min kæreste er hundeadfærdsinstruktør i Nordjylland.

/Fenja

Anmeld

7. juni 2011

Tornfalk

Det lyder som en meget overset hund. I har fået børnene, og har ikke tid til den mere. Det kommer til udtryk i hans adfærd.

Er ked af at sige det, det er ikke hunden, der er træls, det er jer. Mit hjerte bløder for sådanne hunde, som bliver overset, så snart der kommer børn ind i huset. Misforstå mig ikke, jeg dømmer dig ikke, for kan fuldt ud forstå, at i ikke har tid til hunden mere.

Derfor mener jeg også, at I skal tænke på hundens bedste. Giv ham et nyt hjem, hvor man har overskud til ham, og ikke synes han er træls og skælder ham ud hele tiden. Han savner opmærksomhed, og det kan I ikke give ham, grundet manglende tid.

Sig til din mand, han er egoistisk, hvis ikke han finder et godt hjem til hunden, som har tid til ham. Tænke på hunde ikke Jer selv. God fornøjelse, håber I finder et godt hjem til ham!

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Tornfalk skriver:

Det lyder som en meget overset hund. I har fået børnene, og har ikke tid til den mere. Det kommer til udtryk i hans adfærd.

Er ked af at sige det, det er ikke hunden, der er træls, det er jer. Mit hjerte bløder for sådanne hunde, som bliver overset, så snart der kommer børn ind i huset. Misforstå mig ikke, jeg dømmer dig ikke, for kan fuldt ud forstå, at i ikke har tid til hunden mere.

Derfor mener jeg også, at I skal tænke på hundens bedste. Giv ham et nyt hjem, hvor man har overskud til ham, og ikke synes han er træls og skælder ham ud hele tiden. Han savner opmærksomhed, og det kan I ikke give ham, grundet manglende tid.

Sig til din mand, han er egoistisk, hvis ikke han finder et godt hjem til hunden, som har tid til ham. Tænke på hunde ikke Jer selv. God fornøjelse, håber I finder et godt hjem til ham!

Jamen jeg giver dig fuldstændig ret i alt hva du skriver... Han er nemlig en dejlig hund som fortjener at være et sted hvor der er tid til ham.. Det er desværre bare min mand der ikke vil give slip.... Og ved simpelthen ikke hva jeg ska gøre for at få ham til at se det...

Tak for svar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.