bevilget efterskoleophold :-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

wamse

Eva. skriver:

Jo, det var det...men ved jeg kan søge fra efterskolen også..d.e har en pose penge til de mindre bemidlede.

Vil ikke sende ham afsted i 9 klasse, det ville være synd for ham, han er endelig blevet så glad og udadvendt og finder stor tryghed i sin klasse..men jeg må se om jeg ikke kan dreje den...for hvis han skal på HF, så skal han jo have 10. klasse og kommunen får jo et beløb for hver elev i 10. klasse men dem beholder de så selv. smart.

Michael snakker også om HF, men han skal så tage 10. her i byen, for kommunen udelukkede at der var nogen mulighed for at de ville bevilge 10. Men jeg er jo bare så lykkelig på hans vejne nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

ekzunz

Hvor fedt!! Vi har netop talt om at det også ville være en god løsning for vores Kasper, så han kom væk fra sin rolle her og kunne få nogle nye relationer uden bagage.

Får du det betalt fordi han har brug for det eller pga. økonomi?

Selv om vi er 2 har vi stadig ikke råd til selv at betale, men jeg ved ikke om kommunen synes at han er berettiget til et efterskoleophold....

Anmeld

7. juni 2011

TbCp

Hvor er det dejligt for ham

Anmeld

7. juni 2011

wamse

Znuzke skriver:

Hvor fedt!! Vi har netop talt om at det også ville være en god løsning for vores Kasper, så han kom væk fra sin rolle her og kunne få nogle nye relationer uden bagage.

Får du det betalt fordi han har brug for det eller pga. økonomi?

Selv om vi er 2 har vi stadig ikke råd til selv at betale, men jeg ved ikke om kommunen synes at han er berettiget til et efterskoleophold....

Det bliver så fantastisk  Opholdet er bevilget udfra hans vanskeligheder, så det er virkelig bare så godt.

Anmeld

7. juni 2011

ekzunz

wamse skriver:

Det bliver så fantastisk  Opholdet er bevilget udfra hans vanskeligheder, så det er virkelig bare så godt.

Jeg tror da jeg skal have fat i hans sagsbehandler og høre om det ikke kunne være en mulighed. Man hører jo næsten kun positivt om efterskoleophold!!

Anmeld

7. juni 2011

wamse

Znuzke skriver:

Jeg tror da jeg skal have fat i hans sagsbehandler og høre om det ikke kunne være en mulighed. Man hører jo næsten kun positivt om efterskoleophold!!

Lige præcis, håber min søn får et fantastisk år, der kan få ham til at slippe hans beskyttertrang overfor hans søster og jeg. Han skal bare have lov til at være ham selv 15 år gammel. Håber han indser, hvor fantastisk en dreng han er, der på ingen måde kunne have stoppet alt det vi oplevede i mit ægteskab.

Han skal kun gøre det han er aller bedst til - at være ham selv 

Anmeld

7. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Ej hvor skønt. Rart at høre der trods finanskrise og besparelser stadig er plads til den slags. 

Anmeld

7. juni 2011

wamse

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ej hvor skønt. Rart at høre der trods finanskrise og besparelser stadig er plads til den slags. 

Ja det er simpelthen bare så kæmpe stort, og jeg er så rørt, over at de vil give min søn denne mulighed for at komme videre. 

Det er en fantastisk følelse, og min søn blev så glad, at hans mor måtte fælde en tåre 

Anmeld

7. juni 2011

Nemesis

DEt er da bare vildt fantastisk! Her fik vi blankt afslag, tilgengæld er han blevet godkendt til STU som så koster 381.000 kr om året + transport.

Økonomisk hænger det ikke sammen, men nu kommer han så i gang med en tilrettelangt uddannelse.

Jeg skal så også have skrevet til kommunen ang. botilbud når han bliver 18.

Men det bliver da super dejligt for din søn, med et friår.

:-) Sisse

Anmeld

7. juni 2011

karin odense

hvor bliver det bare super lækkert for ham. Han kommer til at udvikle sig enormt meget rent personligt.  helt sikkert noget alle burde prøve i deres teenageår! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.