Kost uden brød, ris, kartofler og pasta

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

henh01

Hejsa. Jeg har tabt mig 4 kg de seneste 14 dage netop bare ved at undgå stivelse og sukker.

Jeg laver en lækker salat, med nødder i til noget lækkert kød.. Har haft lavet en porre tærte (tærtebunden er ikke så god, men det er ikke kartofler), jeg kan erstatte kartofler med blomkål til kødsovs eks.

I går fik jeg den lækre salat med en sennepsmarineret laks til.. MUMS!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

modesty

JA, det virker! Minus stivelse og minus sukker. Det er IKKE sundt at spise så meget stivelse. Det er hurtige kulhydrater der virker på fuldstændig samme måde som sukker. Den eneste grund til at vi spiser så meget hvede og kartofler i Danmark er fordi vi er et landbrugsland der lever af at producere de her varer.

Du må til nød godt godt spise de tungere stivelses-produkter som f.eks rugbrød (dog ikke for meget og kig på indholdsfortegnelsen - rugbrød er meget forskelligt sammensat, noget har højt hvede-indhold, andet slet intet) og havregryn. 

Det der med ikke at kunne klare sig uden ris, pasta, brød og kartofler - du vænner dig hurtigt til det. Masser af lækre salater, sammenkogte retter o.s.v. Der er rigtig gode muligheder. Specielt her i sommervarmen hvor man kan grille lækkert kød og fisk og så spise en salat til.

Anmeld

7. juni 2011

TineA

Anne85 skriver:

Begræns dit indtag af sti elses opdigt fødevarer og skru op for protein mængden. Spis fx bønner, kikærter, linser osv som tilbehør istedet for pasta, ris osv.

Jeg kan sagtens undvære pasta, ris, kartofler og hvidt brød - er kæmpe kød elsker så en tallerken fuld af kød og grønsager er guf for mig :-)

Hej og tak for dit svar.. Jeg er også blevet rigtig glad for kød, men har stadig den vildeste trang til pasta  

Anmeld

7. juni 2011

TineA

modesty skriver:

JA, det virker! Minus stivelse og minus sukker. Det er IKKE sundt at spise så meget stivelse. Det er hurtige kulhydrater der virker på fuldstændig samme måde som sukker. Den eneste grund til at vi spiser så meget hvede og kartofler i Danmark er fordi vi er et landbrugsland der lever af at producere de her varer.

Du må til nød godt godt spise de tungere stivelses-produkter som f.eks rugbrød (dog ikke for meget og kig på indholdsfortegnelsen - rugbrød er meget forskelligt sammensat, noget har højt hvede-indhold, andet slet intet) og havregryn. 

Det der med ikke at kunne klare sig uden ris, pasta, brød og kartofler - du vænner dig hurtigt til det. Masser af lækre salater, sammenkogte retter o.s.v. Der er rigtig gode muligheder. Specielt her i sommervarmen hvor man kan grille lækkert kød og fisk og så spise en salat til.

Ikke så meget andet at sige, end 1000 tak Det satte lige ekstra gang i motivationen!

Jeg har siden i går ikke rørt ovenstående! Det har sgu været nemmere end jeg troede!

Kan du anbefale mig et sådan beskrevet rugbrød?

Anmeld

7. juni 2011

3rollinger

Hvad med at spise pasta, ris, kartofler eller broed én gang om ugen. Saa faar du ligesom styret din lyst. Og det kan man godt tillade sig, ogsaa mens man er paa kur.

Anmeld

7. juni 2011

TineA

3rollinger skriver:

Hvad med at spise pasta, ris, kartofler eller broed én gang om ugen. Saa faar du ligesom styret din lyst. Og det kan man godt tillade sig, ogsaa mens man er paa kur.

Hehe, simpelthen fordi jeg har rygrad som en kop kakaomælk. En gang bliver til 2 gange ugentligt - så 3 gange og tilsidst kører vi i det gamle mønster og vejer 900 kg igen..

Anmeld

7. juni 2011

3rollinger

W.. skriver:

Hehe, simpelthen fordi jeg har rygrad som en kop kakaomælk. En gang bliver til 2 gange ugentligt - så 3 gange og tilsidst kører vi i det gamle mønster og vejer 900 kg igen..

Ja, vi ved jo selv hvad der passer os bedst.

Jeg har en rygrad der ligner din, men lige praecis derfor har jeg det bedst med at faa lov én gang om ugen. 

Anmeld

7. juni 2011

TineA

3rollinger skriver:

Ja, vi ved jo selv hvad der passer os bedst.

Jeg har en rygrad der ligner din, men lige praecis derfor har jeg det bedst med at faa lov én gang om ugen. 

Hehe, det er så kedeligt at være så svag i den skide rygrad!!

Anmeld

7. juni 2011

StineW

W.. skriver:

Jeg har nu smidt de første 14 kg og det går sååååå langsomt nu (og jeg har STORSYNDET OG SKAMMET MIG de sidste 3 uger -SUK!!)

Nå, men nu er det sådan, at jeg vil se om det går lidt hurtigere ved at undgå overstående.. Har I nogle erfaringer her? Er det en dårlig plan? Og mon det virker? Og hvad fan... skal jeg spise?

Råd modtages med kyshånd

Jeg lever lidt efter det du skriver. Men jeg spiser altså lidt rugbrød, fuldkornspasta og brune ris.

Forslag til aftensmad ( som vi gfik i går &nbsp

Kylling inderfilet og rød peber på spyd vendt i olie, chilisauce, soyasauce, salt og peber, og så på grillen

Tzaziki lavet af 2% græsk youghurt, agurk og ærter.

Tomatsalat, her bruger jeg frisk feta i stedet for mozarella.j

Knus Stine

Anmeld

7. juni 2011

TineA

StineW skriver:

Jeg lever lidt efter det du skriver. Men jeg spiser altså lidt rugbrød, fuldkornspasta og brune ris.

Forslag til aftensmad ( som vi gfik i går &nbsp

Kylling inderfilet og rød peber på spyd vendt i olie, chilisauce, soyasauce, salt og peber, og så på grillen

Tzaziki lavet af 2% græsk youghurt, agurk og ærter.

Tomatsalat, her bruger jeg frisk feta i stedet for mozarella.j

Knus Stine

Super lækkert! Tak for det.. Det spiser vi også tit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.