hvordan skal jeg forholde mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

sophiemy

vidste jeg sletslet ikke, børnehaven har nemlig sagt at de SKAL udlevere så længe vi har fællesforældremyndighed, med mindre han kommer og er påvirket ?

Det er der mange der siger (inklusive vores institution) - men det er bopælsforældrerens pligt at beskytte børnene. Og du har lavet en saglig vurdering om at vold og misbrug ikke er noget jeres børn skal udsættes for. Nu vil der, som jeg forstår dig, snart komme en afgørelse om samvær. Det vil hjælpe dig, for når den kommer må de under ingen omstændigheder udlevere ud over hvad der står i den - også selv om der er fælles forældremyndighed. Men de må kontakte en jurist og/eller statsforvaltningen med de oplysninger du giver dem - og så kan de jo blive rådgivet generelt.

Det skal så også sige, at en institution ikke er en udøvende magt (som kiwilouise også skriver), og hvis manden insiterer på at hente, så er det jo op til dem hvad de kan gøre for at forhindre det. Men som minimum kan de kontakte dig, som så kan ringe til fogedretten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

Det er der mange der siger (inklusive vores institution) - men det er bopælsforældrerens pligt at beskytte børnene. Og du har lavet en saglig vurdering om at vold og misbrug ikke er noget jeres børn skal udsættes for. Nu vil der, som jeg forstår dig, snart komme en afgørelse om samvær. Det vil hjælpe dig, for når den kommer må de under ingen omstændigheder udlevere ud over hvad der står i den - også selv om der er fælles forældremyndighed. Men de må kontakte en jurist og/eller statsforvaltningen med de oplysninger du giver dem - og så kan de jo blive rådgivet generelt.

Det skal så også sige, at en institution ikke er en udøvende magt (som kiwilouise også skriver), og hvis manden insiterer på at hente, så er det jo op til dem hvad de kan gøre for at forhindre det. Men som minimum kan de kontakte dig, som så kan ringe til fogedretten.

hvor ved du alt det her fra?s; for lyder meget rigtigt det der med bopælsforældre. håber hvertfald, vil prøve imorgen s+å snart statsamtet åbner og ringe og hører og så bede dem ringe til børnehaven eller omvendt. håber inderligt at det giver pote.

Anmeld

6. juni 2011

L83

Anonym skriver:

ja, præcis. ville du have vundet eller hvordan vis han ikke skrev under?
- for er 100% sikker på at min eks IKKE vil skrive under på en skid! s;

ærligt jeg ved det ikke. men tror det

Anmeld

6. juni 2011

sophiemy

hvor ved du alt det her fra?s; for lyder meget rigtigt det der med bopælsforældre. håber hvertfald, vil prøve imorgen s+å snart statsamtet åbner og ringe og hører og så bede dem ringe til børnehaven eller omvendt. håber inderligt at det giver pote.

Har desværre selv stået midt i det/står midt i det. I en sag med en misbruger, der var temmeligt utilregnelig.

Du får ikke statsforvaltningen til at ringe til børnehaven - derfor er det nok stadig en god ide at du ringer og får oplysninger direkte fra dem (det var det jeg gjorde). Jeg talte med flere personer i hovedstadens statsforvaltning, der var søde og rare - de er til at tale med (dog fik jeg en dag fat på en meget grov ansat, der fik mig til at bryde fuldstændigt sammen, hvorefter jeg fik fat på mødrehjælpen der også er en rigtig god hjælp i sådanne situationer.

Til børnehaven ville jeg bare bede dem om at gøre som du beder (vær dog sikker i din sag og undersøg i statsforvaltningen først) og hvis de ikke vil det, så må du bede dem om at kontakte deres jurist (en sådan er de tilknyttet via kommunen).

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

Linda83 skriver:

ærligt jeg ved det ikke. men tror det

iókay _ ser hans så slet ikke jeres børn?

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

Har desværre selv stået midt i det/står midt i det. I en sag med en misbruger, der var temmeligt utilregnelig.

Du får ikke statsforvaltningen til at ringe til børnehaven - derfor er det nok stadig en god ide at du ringer og får oplysninger direkte fra dem (det var det jeg gjorde). Jeg talte med flere personer i hovedstadens statsforvaltning, der var søde og rare - de er til at tale med (dog fik jeg en dag fat på en meget grov ansat, der fik mig til at bryde fuldstændigt sammen, hvorefter jeg fik fat på mødrehjælpen der også er en rigtig god hjælp i sådanne situationer.

Til børnehaven ville jeg bare bede dem om at gøre som du beder (vær dog sikker i din sag og undersøg i statsforvaltningen først) og hvis de ikke vil det, så må du bede dem om at kontakte deres jurist (en sådan er de tilknyttet via kommunen).

vil lige prøve mødrehjælpen? har du tilfældigvis nummeret? jeg bor i aalborg.

Anmeld

6. juni 2011

sophiemy

Anonym skriver:

vil lige prøve mødrehjælpen? har du tilfældigvis nummeret? jeg bor i aalborg.

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&id=425

Anmeld

6. juni 2011

L83

Anonym skriver:

iókay _ ser hans så slet ikke jeres børn?

vi er blevet gode venner igen og han er stoppet med alt det han gjorder i mod mig.

Men det tog lang tid og det var rigtig hårdt, nogle gange ringede han over 100 gange til mig på en dag. Svinede mig til truede mig og børnene på livet, spyttede på mig, var voldlig, han vidste hvem der var på besøg hos mig og hvornår.Hvis jeg var i kbh vidste han hvilken butik jeg var i og han har os lavet indbrud i mig og børnenes hjem.  

Han har dem ikke på weekend . Han ser dem når de besøger deres farmor, eller vi besøger ham og nogle gange kommer han herhjem og ser dem.

Han er ikke interesseret i fast samvær eller i det hele taget samvær. Og det har jeg det helt fint med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.