hvordan skal jeg forholde mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

sophiemy

Anonym skriver:

nej venter stadig på brev, ringer der ud en gang om ugen og skynder på sagen, det er jo heller ikke hensigtsmæssig at han bare henter vores søn som det passer ham, osv. vores søn er ved at blive udredt for adhd, så han har brug for at hans hverdag er meget stabil osv.

Så ville jeg sige til institutionen at de ikke må udlevere i den mellemliggende periode. Når der er en afgørelse på vej - gælder den foregående afgørelse. I jeres tilfælde er der ingen foregående afgørelse og så er det din ret som bopælsforældre at sige, at du ikke vil udlevere til samvær. Det skal de rent faktisk også rette sig efter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

Så ville jeg sige til institutionen at de ikke må udlevere i den mellemliggende periode. Når der er en afgørelse på vej - gælder den foregående afgørelse. I jeres tilfælde er der ingen foregående afgørelse og så er det din ret som bopælsforældre at sige, at du ikke vil udlevere til samvær. Det skal de rent faktisk også rette sig efter.

åh, vidste jrg slet ikke man ku, vil jeg da lige prøve

Anmeld

6. juni 2011

sophiemy

Anonym skriver:

åh, vidste jrg slet ikke man ku, vil jeg da lige prøve

Der er nogle institutioner der tror at grundet delt forældremyndighed skal de udlevere. Det er ikke korrekt. Det er din pligt som bopælsforældre, at vurdere om jeres barn skal udleveres eller ej. Og såfremt faderen ikke kan vise en afgørelse om, at der skal udleveres til samvær, så har han ikke ret til at få udleveret børnene. Sådan er det også hvis der foreligger en afgørelse og far dukker påvirket op - så er det dig der skal vurdere om det er forsvarligt at udlevere. Omvendt er det i din situation også dig der skal møde op i fogedretten og forklare dine beslutninger, hvis du bliver indkaldt.

Men hvis jeg var dig ville jeg fortælle insitutionen, hvad du baserer din vurdering på. Altså hvorfor du ikke mener der skal udleveres til samvær. På den måde ved de at der ikke er tale om chikane fra din side af, men i stedet en ansvarsfuld beslutning fra en bopælsforældre om at beskytte jeres børn fra misbrug og vold.

Anmeld

6. juni 2011

L83

Anonym skriver:

mig og mine børns far er lige gået fra hinanden for et par mdr siden, og efterfølgene så han ikke vores børn i 5 uger, og en dag hende han vores dreng i børnehave, men ikke vores pige?
- har meldt ham adskillige gange for vold og hærværk siden.
- han er begyndt at sniffe noget amf.
- han har kørt med vores søn på scooter :O.
- han har ydet vold mod vores søn, og mod mig.
- han er slet ikke intrasseret i vores fælles børn, og har ikke på et eneste tidspunkt spurgt til vores datter.
amen jeg kunne blive ved, han har ringet flere gange og sagt han vil fraskrive sig hans børn hvor efter han henter vores søn, og holder ham fra børnehave osv og først aflevere ham igen når han ikke gider han mere, eller har brug for fri dage.
har flere optagelser på min tlf hvor i han siger at han vil gøre mit og børnenes liv surt osv, så piger ved i hvvad jeg kan gøre i forhold til det hele, er rigtig bekymdre for vores søn når han er der.
og hvad ned evt forældremyndighed hvad vil mine chancer være?
min advokat er fantastisk og siger at jeg selvf nok skal vinde, men har virkelig brug for at hører fra nogen der har prøvet nóget ligende
håber på svar inden læænge da jeg virkelig er i vilrede

Jeg har prøvet noget lignede men jeg havde forældremyndigheden. Jeg sagde til ham at han kunne vælge at skrive under på at jeg fik den fulde forældremyndighed eller os ville og hive ham i retten, han skrev så heldigvis under.

Jeg Sagde i børnehaven at far ikke måtte hente.

Og meldte ham til politiet for truseler  på mig og mine børns liv.

Jeg kan blive så sur når "fædre" kan finde på og opføre sig sådan

Anmeld

6. juni 2011

kiwilouise

madagaskar skriver:

Der er nogle institutioner der tror at grundet delt forældremyndighed skal de udlevere. Det er ikke korrekt. Det er din pligt som bopælsforældre, at vurdere om jeres barn skal udleveres eller ej. Og såfremt faderen ikke kan vise en afgørelse om, at der skal udleveres til samvær, så har han ikke ret til at få udleveret børnene. Sådan er det også hvis der foreligger en afgørelse og far dukker påvirket op - så er det dig der skal vurdere om det er forsvarligt at udlevere. Omvendt er det i din situation også dig der skal møde op i fogedretten og forklare dine beslutninger, hvis du bliver indkaldt.

Men hvis jeg var dig ville jeg fortælle insitutionen, hvad du baserer din vurdering på. Altså hvorfor du ikke mener der skal udleveres til samvær. På den måde ved de at der ikke er tale om chikane fra din side af, men i stedet en ansvarsfuld beslutning fra en bopælsforældre om at beskytte jeres børn fra misbrug og vold.

ved du hvor man kan finde de regler om børnehaven må og ikke udlevere?

har lige haft samme situation med mine børns far hvor lederen af børnehaven holder på at de ikke skal lege politi så de skal udlevere når begge forældre har fælles forældremyndighed

Anmeld

6. juni 2011

sophiemy

kiwilouise skriver:

ved du hvor man kan finde de regler om børnehaven må og ikke udlevere?

har lige haft samme situation med mine børns far hvor lederen af børnehaven holder på at de ikke skal lege politi så de skal udlevere når begge forældre har fælles forældremyndighed

Jeg fik det at vide da jeg ringede til statsforvaltningen og så fik jeg institutionen til at tage kontakt til en jurist (de sagde nemlig det samme som jeres institution). Vi lavede så indbyrdes den aftale, at hvis far var truende så skulle de udlevere og ringe til mig MED DET SAMME - så jeg kunne ringe direkte til fogedretten.

Anmeld

6. juni 2011

kiwilouise

madagaskar skriver:

Jeg fik det at vide da jeg ringede til statsforvaltningen og så fik jeg institutionen til at tage kontakt til en jurist (de sagde nemlig det samme som jeres institution). Vi lavede så indbyrdes den aftale, at hvis far var truende så skulle de udlevere og ringe til mig MED DET SAMME - så jeg kunne ringe direkte til fogedretten.

det var da godt jeg lige fik det på plads

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

Linda83 skriver:

Jeg har prøvet noget lignede men jeg havde forældremyndigheden. Jeg sagde til ham at han kunne vælge at skrive under på at jeg fik den fulde forældremyndighed eller os ville og hive ham i retten, han skrev så heldigvis under.

ja, præcis. ville du have vundet eller hvordan vis han ikke skrev under?
- for er 100% sikker på at min eks IKKE vil skrive under på en skid! s;

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

Linda83 skriver:

ja, præcis. ville du have vundet eller hvordan vis han ikke skrev under?
- for er 100% sikker på at min eks IKKE vil skrive under på en skid! s;

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

vidste jeg sletslet ikke, børnehaven har nemlig sagt at de SKAL udlevere så længe vi har fællesforældremyndighed, med mindre han kommer og er påvirket ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.