Samme navn i familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

Miss T

Undskyld mig, men det ville jeg overhovedet ikke bekymre mig om. Hvis navnet er det jeg synes bedst om, så skal mit barn helst sikkert hedde det uanset om der er andre der har tænkt sig det samme. Så go for it!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

Pigent

Anonym skriver:

Skriver lige som anonym, jeg det nok er bedst! Sagen er den, at vi havde allerede besluttet hvad vores næste barn skulle hedde, og nu har en i familien fået et barn og deres barn skal så hedde det! Hvis vi nu fik et af samme køn, hvad ville I så gøre? Holde ved det navn også bare være ligeglad med at der har 2 med samme navn i familien? Børnene ville være granxxx?

Nu har jeg forstået det som om at det er familie lidt langt ude og i ikke ser dem så tit(:
Så kan i godt kalde jeres barn for det navn.

Min fars kusines pige hedder det samme som min mor og vi ses et par gange om året.
Jeg kunne selv godt finde at kalde mit barn det samme som min fars kusines dreng hedder.

Anmeld

5. juni 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar. Kæresten og jeg lagde i sengen her i morges og snakkede og blev enig om at vi simpelthen holder fast ved navnet selvom deres barn osse hedder det. For hvis vi får et barn samme køn, så kan barnet bare ikke hedde andet! Det klinger sinpeltehn perfekt med vores nuværende barn's navn. Så nu må vi se hvad fremtiden bringer

Anmeld

5. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Skriver lige som anonym, jeg det nok er bedst! Sagen er den, at vi havde allerede besluttet hvad vores næste barn skulle hedde, og nu har en i familien fået et barn og deres barn skal så hedde det! Hvis vi nu fik et af samme køn, hvad ville I så gøre? Holde ved det navn også bare være ligeglad med at der har 2 med samme navn i familien? Børnene ville være granxxx?

Min nevø (min brors søn) hedder det samme som min fætters søn. Det var helt tilfældigt. Navnet er ikke særlig brugt, og de havde ikke snakket navne med hinanden. 

Det gør da ingen ting. Det er faktisk lidt hyggeligt. Når de laver ballade sammen ryger det blot et kælenavn eller efternavn på 

Anmeld

7. juni 2011

Kløver

Anonym skriver:

Ja, det ville de. Jeg blev bare paf da jeg fik det af vide at det var samme navn! Vi havde nemlig 2 navne til vores barn, også blev vi enig om det ene, også gemte vi det andet til den næste, hvis det selvfølgelig var samme køn

Min nabo fik en søn, den 3 jan og vi fik vores den 30 jan, vi vidste ikke navne på hinandens børn før senere, og viste sig så, at de begge skulle hedde Daniel, vi ses jævnligt og er i mødregruppe sammen, og det er intet problem, så tror roligt i kan bruge jeres favoritnavn

Anmeld

7. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Beholde navnet 

Anmeld

7. juni 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Min far og hans fætter hedder begge Niels? Og min kæreste og hans farbror hedder begge Peder [Peter], der er ikke noget problem der overhoved... Jeg syntes det var lidt mærkeligt i starten, men ikke længere

Anmeld

7. juni 2011

Hulubulu86

Kan ikke se problemet i at i giver barnet samme navn (og synes heller ikke det er fejt at de tog det navn ).

Min mands to broedre har begge to smaa piger der hedder Sana (svigermors navn), men da den tredje bror ogsaa fik en pige sagde svigermor nej til at hun ogsaa skulle hedde det (var ellers hans plan). De tre Sana'er (farmor og boerneboern) bor endda alle i den samme lejlighed.

Min mands ene bror har derudover ogsaa en soen der hedder Nasrat (efter svigerfar) og det skal vores soen saa ogsaa hedde, men som mellemnavn (det er ikke med min gode vilje). Og alle andre foerstefoedte soenner som min mand og hans 5 broedre producerer vil ogsaa blive kaldt Nasrat. Yikes

Saa jeg synes slet ikke det er slemt at to granfaetre/grankusiner hedder det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.