Samme navn i familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Ej, så ville jeg helt klart beholde det:0)

Tak Så holder jeg sku fast ved navnet!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Billemyre

SÅ ville jeg gøre det!
Og nok så lige forklare det til de andre forældre, hvis ikke de kender til jeres/dit ønske - Bare for god ordens skyld 

Go for it!

Anmeld

4. juni 2011

Anonym trådstarter

Billemyre skriver:

SÅ ville jeg gøre det!
Og nok så lige forklare det til de andre forældre, hvis ikke de kender til jeres/dit ønske - Bare for god ordens skyld 

Go for it!

Vi havde snakket om inden barnet blev født, om de havde et navn. De var ikke sikre også sagde jeg, at vi havde fastlagt hvad vores næste barn skulle hedde. Også sagde jeg så navnet og hvorfor vi havde valgt det navn også blev der sagt "Ej, det har visse tænkt på!" Så de vidste udemærket godt at vi var til det navn! Fejt må jeg nok indrømme!!

Anmeld

4. juni 2011

bullerbassen

Jeg ville beholde navnet - da vi i sin tid begynde på projekt baby ( ved de store - tvillinger&nbsp blev vores meget gode venner gravide før os.

Da jeg så blev gravid og vi snakkede navne , havde vi begge samme navn på liste. Men de havde ikke besluttet sig endeligt. Da jeg så bliver gravid ( inden hun havde født der er et halv år imellem dem ) havde vi 2 navne på listen .

Da vi besøger venne parret på barsels gangen, fortælle de at han skal hedde Tobias ( som også var vores navn ) Jeg siger, at det er fint men vores skal altså også hedde det.

Og drengene hedder det samme og vi ses ofte . Og det har aldrig været et problem. Det kunne ikke være anderledes - havde haft det navn som NAVNET i lang tid. Og kunne slet ikke forestille mig andet

Anmeld

4. juni 2011

Anonym trådstarter

bullerbassen skriver:

Jeg ville beholde navnet - da vi i sin tid begynde på projekt baby ( ved de store - tvillinger&nbsp blev vores meget gode venner gravide før os.

Da jeg så blev gravid og vi snakkede navne , havde vi begge samme navn på liste. Men de havde ikke besluttet sig endeligt. Da jeg så bliver gravid ( inden hun havde født der er et halv år imellem dem ) havde vi 2 navne på listen .

Da vi besøger venne parret på barsels gangen, fortælle de at han skal hedde Tobias ( som også var vores navn ) Jeg siger, at det er fint men vores skal altså også hedde det.

Og drengene hedder det samme og vi ses ofte . Og det har aldrig været et problem. Det kunne ikke være anderledes - havde haft det navn som NAVNET i lang tid. Og kunne slet ikke forestille mig andet

Dejligt at høre, at det ikke er en hindring for jer! Så vil det hellere ikke blive det her, håber jeg

Anmeld

4. juni 2011

Billemyre

Anonym skriver:

Vi havde snakket om inden barnet blev født, om de havde et navn. De var ikke sikre også sagde jeg, at vi havde fastlagt hvad vores næste barn skulle hedde. Også sagde jeg så navnet og hvorfor vi havde valgt det navn også blev der sagt "Ej, det har visse tænkt på!" Så de vidste udemærket godt at vi var til det navn! Fejt må jeg nok indrømme!!

Okay, ja, så synes jeg da helt bestemt I skal gøre det 
Ingen tvivl herfra..
Så burde der heller ikke være nogen sure miner fra dem, når I nu var de første til at "afsløre" navnet.

Gør det!  

Anmeld

5. juni 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Skriver lige som anonym, jeg det nok er bedst! Sagen er den, at vi havde allerede besluttet hvad vores næste barn skulle hedde, og nu har en i familien fået et barn og deres barn skal så hedde det! Hvis vi nu fik et af samme køn, hvad ville I så gøre? Holde ved det navn også bare være ligeglad med at der har 2 med samme navn i familien? Børnene ville være granxxx?

Jeg har en fætter Christian og en onkel Christian, der har aldrig været nogen forviring. Deres 2 familier sås tit da de boede i samme by. Så hvis du stadigvæk er glad for navnet så behold det.

Anmeld

5. juni 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

Ej altså, - det er altså IKKE fejt!

Hvad nu hvis I ikke får et barn af det køn (er du overhovedet gravid?), er der så aldrig nogen i hele familien (OG vennekredsen) som må bruge det navn? Man kan ikke reservere navne.

I skal da bare være stolte af at de har valgt det, det er jo fordi de synes det er det smukkeste navn!

Anmeld

5. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Skriver lige som anonym, jeg det nok er bedst! Sagen er den, at vi havde allerede besluttet hvad vores næste barn skulle hedde, og nu har en i familien fået et barn og deres barn skal så hedde det! Hvis vi nu fik et af samme køn, hvad ville I så gøre? Holde ved det navn også bare være ligeglad med at der har 2 med samme navn i familien? Børnene ville være granxxx?

Jeg kan ikke se det er noget problem.
I vores familie og omgangskreds har vi 5 stks der hedder Emma

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. juni 2011

TbCp

Der er flere gengangere i min mands familie.... farfar hedder Peter og det gør det ene barnebarn også. Livas faster hedder Lise og hendes faster hedder også Lise... Oldefarmor hed Carla og det kom et af oldebørnene også til.
En af min mands fætre har fået en datter der hedder Liva ligesom vores.
Jeg selv ville ikke bruge samme navn hvis det var en vi så ofte, som f.eks. tætteste familie,  men var det længere ude og en man kun så et par gange om året så ville jeg holde ved navnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.