Samme navn i familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.721 visninger
27 svar
0 synes godt om
4. juni 2011

Anonym trådstarter

Skriver lige som anonym, jeg det nok er bedst! Sagen er den, at vi havde allerede besluttet hvad vores næste barn skulle hedde, og nu har en i familien fået et barn og deres barn skal så hedde det! Hvis vi nu fik et af samme køn, hvad ville I så gøre? Holde ved det navn også bare være ligeglad med at der har 2 med samme navn i familien? Børnene ville være granxxx?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Anonym trådstarter

Ingen?

Anmeld

4. juni 2011

Kløver

Anonym skriver:

Skriver lige som anonym, jeg det nok er bedst! Sagen er den, at vi havde allerede besluttet hvad vores næste barn skulle hedde, og nu har en i familien fået et barn og deres barn skal så hedde det! Hvis vi nu fik et af samme køn, hvad ville I så gøre? Holde ved det navn også bare være ligeglad med at der har 2 med samme navn i familien? Børnene ville være granxxx?

altså vil børnene være feks granfætre/grankusiner? Så ville jeg nok ikke se det største problem

Anmeld

4. juni 2011

Valle81

Jeg tror jeg ville holde ved navnet:0)

Men detvil jo komme an på hvor stor kontakt der er familien i mellem osv:0)

Anmeld

4. juni 2011

Nadia&Daniel

Valle81 skriver:

Anmeld

4. juni 2011

Billemyre

Hmm.. It's tricky 
Hvis I er glade for navnet, så ville jeg beholde det!
Tit har man knyttet sig til et navn og så kan det være svært at skulle forholde sig til et nyt.

Der er nok nogle forældre, der kunne finde på at blive lidt knotne over, at "deres" navn blev genbrugt ... Men det ville jeg springe op og falde ned på, hvis I mener, navnet er det rigtige til jer.

Men sådan noget med navne er altid svært... Og meget personligt  

Anmeld

4. juni 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

altså vil børnene være feks granfætre/grankusiner? Så ville jeg nok ikke se det største problem

Ja, det ville de. Jeg blev bare paf da jeg fik det af vide at det var samme navn! Vi havde nemlig 2 navne til vores barn, også blev vi enig om det ene, også gemte vi det andet til den næste, hvis det selvfølgelig var samme køn

Anmeld

4. juni 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Jeg har KUN det navn til at køre rundt i hovedet, så det skal barnet altså hede. Vi ses måske 2-3 gange om året med dem.

Anmeld

4. juni 2011

Valle81

Anonym skriver:

Jeg har KUN det navn til at køre rundt i hovedet, så det skal barnet altså hede. Vi ses måske 2-3 gange om året med dem.

Ej, så ville jeg helt klart beholde det:0)

Anmeld

4. juni 2011

Anonym trådstarter

Billemyre skriver:

Hmm.. It's tricky 
Hvis I er glade for navnet, så ville jeg beholde det!
Tit har man knyttet sig til et navn og så kan det være svært at skulle forholde sig til et nyt.

Der er nok nogle forældre, der kunne finde på at blive lidt knotne over, at "deres" navn blev genbrugt ... Men det ville jeg springe op og falde ned på, hvis I mener, navnet er det rigtige til jer.

Men sådan noget med navne er altid svært... Og meget personligt  

Jeg kan bare ikke tænke på andre navne end det! Mit barn skal bare hede det! Og mit barns navn nu, klinger bare perfekt med det andet, som de har taget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.