Maria-s skriver:
Åhhhhhh...... jeg bliver døv, mit hjerte brister halvt og jeg tænker på hvad i ALVERDEN jeg skal/ kan gøre for min guldklump????.... 

Jeg tror vi har gang i noget tigerspring herhjemme. Han bliver 12 uger på onsdag og hvad jeg kan læse mig frem til, passer det meget godt med at der her kommer et så kaldt tigerspring. Jeg synes også jeg kan mærke at der sker en masse med ham. Han er blevet meget mere opmærksom på omverdenen og i dag har hans far for første gang fået ham til at grine - MED lyd på! 

Men om aftenen bryder helvede løs!!! Han skriger er hidsig/ ked af det og kan nærmest ikke stilles tilfreds. Jo hvis vi går en tur med barnevognen "holder han kæft". Men vi kan jo ikke trille 6 timer hver aften altså.
Så fx her til aften. Vi har haft en rigtig god dag. Vi har været til barnedåb, hvor han opførte sig eksemplarisk, selvom jeg godt kunne mærke at han nok synes der foregik lige rigeligt omkring ham, med en masse børn der larmede og en masse voksne der kaldte på øjenkontakt. Så kommer vi hjem ved en halv seks tiden. Far leger med ham og han griner og hygger sig. Mor overtager, da far skal i byen med gutterne og vi hygger med at blive kildet med mors hår og en stor fjer. Så kan jeg se at han bliver træt, vi stopper legen og går i nu-skal-Noah-sove-mode som består af at ligge med mors hånd op foran ansigtet. Han falder i søvn. YES! 
MEN SÅ
Så vågner guldklumpen og HYLER OG SKRIGER og vil bare IKKE sove, selvom jeg kan se at han bare er DØDTRÆT. Jeg synger sange, jeg nusser, jeg prøver forgæves nu-skal-Noah-sove-mode. Så tænker jeg (fordi han jo bare bliver VED med at skrige, kun med få vejrtræknings-pauser) jamen det kan jo være det bette pus har ondt i maven (han kan nemlig godt døje med luft i maven og han har ikke rigtig haft de store lortebleer i dag). SÅ, så går vi rundt og rundt OG rundt OG vugger, hvor han ligger på maven på mine arme med hans hoved der hviler på min underarm. Han stopper med at græde (YES). Men problemet er at der er bare alt for meget at kigge på, så man kan bare SLET ikke tage sig sammen til at skulle putte-sove. Så efter en vel 15 min med dejlig stilhed tænker jeg "hmmm nu prøver jeg at ligge ham igen her i sofaen med mig ved siden af"
Der går 30 sek. så skriger ungen igen. Nå men der er også gået 2 timer nu siden han har fået noget at spise, så jeg giver ham bryst mens vi ligger der, og han falder i søvn ved brystet. -i vel 5 min. sover han så vågner han igen i et øredøvende skrig. Og så græder og græder og SKRIGER han ellers bare.
Til sidst har jeg bare ladet ham "ligge". Været der foran ham og tænkt "HVAD FANDEN GØR JEG?????
". For nærmest hver gang jeg rørte ved ham, skruede han bare ENDNU mere op for volumen. Så gik jeg så herhen til min computer (3 meter bag ham) og lod ham skrige. 2 min senere er han faldet hen.
Men jeg har bare sådan en dårlig smag i munden ved at gøre det!.... 

1: At lade ham græde sig i søvn 2: Ikke at tage ham op og trøste ham 3: AT GÅ FRA HAM NÅR HAN GRÆDER 4: at jeg ikke bare med det samme DRØNER ned til barnevognen og triller 10 km.
Hvad gør I???? Og føler min søn at jeg svigter ham når jeg lader ham ligge der HELT "alene"??????????????????????????????????????????
Håber der er nogen derude med et råd eller to....
Hilsen den til tider noget fortvivlede mor, som for 3. aften i streg har en noget så ked søn.........
Puha, stakkels lille mand... Kan godt huske Madeleines 12 ugers spring.. Lige midt i julen med en farmor helt oppe i fjæset.. Skønno.. heldigivs var det kun to dage hvor hun var ulykkelig om aftenen og jeg lagde mig bare sammen med hende og frem med brystet.
Men der er bare næsten intet man kan gøre, andet end at trykke dem tæt ind til dig, slukke lyset og nusse og give brystet.