Tror vi er i gang med tigerspring og han SKRIGER!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.220 visninger
20 svar
1 synes godt om
4. juni 2011

Maria-s

Åhhhhhh...... jeg bliver døv, mit hjerte brister halvt og jeg tænker på hvad i ALVERDEN jeg skal/ kan gøre for min guldklump????....

Jeg tror vi har gang i noget tigerspring herhjemme. Han bliver 12 uger på onsdag og hvad jeg kan læse mig frem til, passer det meget godt med at der her kommer et så kaldt tigerspring. Jeg synes også jeg kan mærke at der sker en masse med ham. Han er blevet meget mere opmærksom på omverdenen og i dag har hans far for første gang fået ham til at grine - MED lyd på!  

Men om aftenen bryder helvede løs!!! Han skriger er hidsig/ ked af det og kan nærmest ikke stilles tilfreds. Jo hvis vi går en tur med barnevognen "holder han kæft". Men vi kan jo ikke trille 6 timer hver aften altså.

Så fx her til aften. Vi har haft en rigtig god dag. Vi har været til barnedåb, hvor han opførte sig eksemplarisk, selvom jeg godt kunne mærke at han nok synes der foregik lige rigeligt omkring ham, med en masse børn der larmede og en masse voksne der kaldte på øjenkontakt. Så kommer vi hjem ved en halv seks tiden. Far leger med ham og han griner og hygger sig. Mor overtager, da far skal i byen med gutterne og vi hygger med at blive kildet med mors hår og en stor fjer. Så kan jeg se at han bliver træt, vi stopper legen og går i nu-skal-Noah-sove-mode som består af at ligge med mors hånd op foran ansigtet. Han falder i søvn. YES!

MEN SÅ

Så vågner guldklumpen og HYLER OG SKRIGER og vil bare IKKE sove, selvom jeg kan se at han bare er DØDTRÆT. Jeg synger sange, jeg nusser, jeg prøver forgæves nu-skal-Noah-sove-mode. Så tænker jeg (fordi han jo bare bliver VED med at skrige, kun med få vejrtræknings-pauser) jamen det kan jo være det bette pus har ondt i maven (han kan nemlig godt døje med luft i maven og han har ikke rigtig haft de store lortebleer i dag). SÅ, så går vi rundt og rundt OG rundt OG vugger, hvor han ligger på maven på mine arme med hans hoved der hviler på min underarm. Han stopper med at græde (YES). Men problemet er at der er bare alt for meget at kigge på, så man kan bare SLET ikke tage sig sammen til at skulle putte-sove. Så efter en vel 15 min med dejlig stilhed tænker jeg "hmmm nu prøver jeg at ligge ham igen her i sofaen med mig ved siden af"

Der går 30 sek. så skriger ungen igen. Nå men der er også gået 2 timer nu siden han har fået noget at spise, så jeg giver ham bryst mens vi ligger der, og han falder i søvn ved brystet. -i vel 5 min. sover han så vågner han igen i et øredøvende skrig. Og så græder og græder og SKRIGER han ellers bare.

Til sidst har jeg bare ladet ham "ligge". Været der foran ham og tænkt "HVAD FANDEN GØR JEG?????". For nærmest hver gang jeg rørte ved ham, skruede han bare ENDNU mere op for volumen. Så gik jeg så herhen til min computer (3 meter bag ham) og lod ham skrige. 2 min senere er han faldet hen.

Men jeg har bare sådan en dårlig smag i munden ved at gøre det!....  1: At lade ham græde sig i søvn 2: Ikke at tage ham op og trøste ham 3: AT GÅ FRA HAM NÅR HAN GRÆDER 4: at jeg ikke bare med det samme DRØNER ned til barnevognen og triller 10 km.

Hvad gør I???? Og føler min søn at jeg svigter ham når jeg lader ham ligge der HELT "alene"??????????????????????????????????????????

Håber der er nogen derude med et råd eller to....

Hilsen den til tider noget fortvivlede mor, som for 3. aften i streg har en noget så ked søn.........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

malenecl

Ville ikke gå uden at give dig et

Anmeld

4. juni 2011

Maria-s

malenecl skriver:

Ville ikke gå uden at give dig et

tak.

sidder lige nu og krammer ham helt tæt ind til mig, hans mave mod min. og lige pt  ser han ud til at være faldet i søvn igen.... men måske det bare er af udmattelse.... han er helt våd af svec, af at SKRIGE.......

Anmeld

4. juni 2011

AnneBJ

Vi tigerspringer også... 12 ugeren... 

Mave mod mave, tæt kontakt, hver gang han beder om det!! Det er hårdt, træls lidt kedeligt og alt mulig andet, men det er hvad Felix behøver... Så det får han!

Har ikke tid at skrive så meget, men jeg FORSTÅR dig, jeg VED hvad du står i LIGE NU, og du gør ALT det rigtige!!

Det vender lige om lidt! 

Anmeld

4. juni 2011

Kit

Tryghed, tryghed, tryghed...men samtidig være opmærksom på om det kunne være noget sygdom - vær' opmærksom på feber og hvis han ikke spiser nok, da det helst ikke skulle overses pga. forventet tiger. Det kunne være, at der rent faktisk var noget galt - ikke for at skræmme dig.

Vi skar ned på Albertes aktiviteter i den tid, hvor tigerspringet stod på. Vi er lige blevet færdig med et, der varede 3½ uge. Vil ikke tage modet fra dig, men jeg følte ikke jeg kunne gøre andet end at danse efter hendes pibe og alt foregik på hendes præmisser.

Det er hårdt, men det er fandme dejligt på den anden side. Alberte kom også med sin første latter i det her tigerspring og så tilgiver man bare meget

Vi har gået gulvene tynde herhjemme, for det har hjulpet her. Gynget og danset og sunget. Intet med garanti, men man prøver sig desperat frem.

Stort knus din vej og hold hovedet højt. Du er den bedste for dit barn. Bare vær' der for ham og rum ham.

Kit

Anmeld

4. juni 2011

Mettemus

Hej Maria,

Først et kæmpe kram! Selvom Laurits ikke reagerer nær så kraftigt på sine tigerspring, som du beskriver, at Noah gør det, men jeg kan alligevel godt følge dig - det er nemlig super hårdt og frustrerende når den lille tiger viser sit sande ansigt. For mig hjalp det rigtig meget at læse mere detaljeret om årsagerne til springene. En ting er symptomer (hvis man da kan kalde dem det?), noget andet er baggrunden for. For i stedet for at blive irriteret og ked, fik jeg en endnu større trang til at trøste og hjælpe. Det er KÆMPE omvæltninger der sker inde i det lille hovede, og det er selvfølgelig drøn hårdt for barnet. Derfor tror jeg at du har gjort det helt rigtige ved bare at være tæt på ham, holde ham og lade ham mærke dig.

Hold ud! Det er en periode, og det går over! Men som Kit også skriver - det er nok også en idé lige at være obs på om det kunne være noget andet der er årsagen - sygdom el. sådan noget

Knus til supermor og tigerbaby!!!

Anmeld

5. juni 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Vi tigerspringer også... 12 ugeren... 

Mave mod mave, tæt kontakt, hver gang han beder om det!! Det er hårdt, træls lidt kedeligt og alt mulig andet, men det er hvad Felix behøver... Så det får han!

Har ikke tid at skrive så meget, men jeg FORSTÅR dig, jeg VED hvad du står i LIGE NU, og du gør ALT det rigtige!!

Det vender lige om lidt! 

Maven mod maven hjalp heldigvis og han har sovet siden (en meeeget lettet mor) Har lige givet ham natmad og han spiste bare og sov videre

Han er så dejlig og jeg får så dårlig samvittighed over at jeg har så lidt overskud, når han tager de der skrigeture... Men det er det her når det står på flere dage i træk... Den første dag tager jeg sådan nogenlunde i stiv arm, men når det så bliver ved, så bliver det helt sådan at jeg gruer for næste dags aften, fordi jeg ikke føler jeg håndtere det godt nok. For jeg VED jo GODT at vi kommer ud på den anden side og jeg VED jo GODT at det er fordi der sker en masse inde i hans hoved, som han måske har liiidt svært ved sådan lige at kapere.... Nogengange ville jeg nok ønske at min kæreste ikke havde det erhverv han har, fordi jeg er alene med guldklumpen hele dagen OG aftenen, men omvendt gør det jo så også at vi har flere HELE dage sammen alle sammen, og de dage er guld værd  Og de dage hvor alt er godt, ja der hygger vi jo os maks mig og Noah, bare os to. Jeg prøver virkelig at nyde hver eneste, eneste dag vi har sammen OGSÅ de mindre gode, jeg synes tiden flyver afsted og jeg GRUER for den dag hvor vores vidunderlige bobbel skal sprænges og jeg skal tilbage på mit arbejde. Og jeg HAR også nydt i dag, især hans allerførste grin med lyd  

Men ja....... Åhhh gid jeg var bedre til at håndtere hans skrig der springer alle decibelrammer...... Men nogengange så føler jeg bare den her kæmpe afmagt over ikke at kunne trøste og mit hjerte brister mens det står på. Bagefter føler jeg en kæmpe flovhed og sidder også lige nu og krummer tær´over at jeg i det hele taget har skrevet om det her inde  For det er jo noget alle går igennem og halloo jeg er bare et tudefjæs.

Men tak for din dejlige støtte Anne

Anmeld

5. juni 2011

Maria-s

Kit skriver:

Tryghed, tryghed, tryghed...men samtidig være opmærksom på om det kunne være noget sygdom - vær' opmærksom på feber og hvis han ikke spiser nok, da det helst ikke skulle overses pga. forventet tiger. Det kunne være, at der rent faktisk var noget galt - ikke for at skræmme dig.

Vi skar ned på Albertes aktiviteter i den tid, hvor tigerspringet stod på. Vi er lige blevet færdig med et, der varede 3½ uge. Vil ikke tage modet fra dig, men jeg følte ikke jeg kunne gøre andet end at danse efter hendes pibe og alt foregik på hendes præmisser.

Det er hårdt, men det er fandme dejligt på den anden side. Alberte kom også med sin første latter i det her tigerspring og så tilgiver man bare meget

Vi har gået gulvene tynde herhjemme, for det har hjulpet her. Gynget og danset og sunget. Intet med garanti, men man prøver sig desperat frem.

Stort knus din vej og hold hovedet højt. Du er den bedste for dit barn. Bare vær' der for ham og rum ham.

Kit

Jebs jeg er obs på evt. sygdom, han har selvfølgelig været lidt varmere end normalt i dag, fordi der har været så varmt. Men ikke svedig. Kun når han skriger igennem bliver han helt fugtig af sved, men der spænder han også maks op i hele kroppen, så det er der en forklaring på.

Han spiser som han skal og han tager stødt på, så det er jeg heller ikke nervøs for

I dagtimerne går det også fint nok, det er når vi kommer hen mod aften og jeg kan se han bare er super træt. Når han er det vil jeg ikke aktivere ham ved at lege eller lade ham stå og møffe rundt, for så bliver det bare endnu værre i sidste ende... Men han bliver SÅ hidsig når han kommer ned at ligge og skriver såååå højt. Ikke bare i volumen med også i tonen.... Åhhhh det lille pus, jeg vil så gerne kunne trøste ham på et splitsekund. Og som han ligger der og sover stille i sin seng lige nu.. Mit hjerte flyder over af kærlighed

Jeg giver ikke op. SELVFØLGELIG ikke, men jeg bliver bare en tudemaria nogengange og taber mig selv lidt på gulvet, fordi jeg er i vildrede med HVAD der er det bedste for ham.

Bare vær der for ham, yes, men lige hvordan altid?... Ved at holde ham, ved at gå med ham, ved at synge for ham eller ved nogengange lige lade ham ligge lidt selv (med mig LIGE i nærheden) og falde lidt ned?... Det er at finde balancen mellem at trøste ham, samtidig med ikke at aktivere ham så meget at han ikke vil falde i søvn.

Og jo så må jeg jo nok også med røde kinder indrømme at nogengange så ORKER jeg bare ikke flere ture rundt om spisebordet, så ér jeg nødt til lige at trække vejret, gi mig selv en lussing og hanke op i mig selv for at tage de næste ture videre rundt, eller prøve endnu en anden ting af... Og måske jeg bare burde få lidt større "balls" istedet for at sætte mig til at tude, men nogen dage er overskuddet bare ikke så stort som andre....... Jeg vil så gerne gøre alt rigtigt og være "den perfekte mor", men de her aftner viser godt nok at det er jeg sgu ikke......

Skyld med skyld på

Men som jeg siger; jeg vil hellere have en søn med temperament end en der ikke siger et kvæk og som jeg ikke kan tolke. Her i huset ved vi sgu når knægten ikke er tilfreds!

Åhh jeg håber virkelig ikke jeg lyder som en mor der ikke kan rumme mit barn eller som en der ikke er der for ham...... Han er mit et og alt og jeg vil dø for ham. Hvert sekund det skulle være. Jeg elsker ham SÅ højt og det er også derfor jeg bliver så frustreret når han græder/ SKRIGER flere timer i streg........

Anmeld

5. juni 2011

Siljes Mor

Vi havde også en tur på 3 aftener i træk her da Silje var 2 mdr. Prøvede ALT for at få hende til at stoppe med at græde. Det viste sig så at det stakkels pus havde forstoppelse.

Hun fik lactolose, og det hjalp bare godt og hurtigt. Du nævnte at der ikke havde været så meget afføring i bleerne i dag ?

Mon det kunne være det ? Det gøre bare sååå ondt hvis det er det.

Anmeld

5. juni 2011

Maria-s

Mettemus skriver:

Hej Maria,

Først et kæmpe kram! Selvom Laurits ikke reagerer nær så kraftigt på sine tigerspring, som du beskriver, at Noah gør det, men jeg kan alligevel godt følge dig - det er nemlig super hårdt og frustrerende når den lille tiger viser sit sande ansigt. For mig hjalp det rigtig meget at læse mere detaljeret om årsagerne til springene. En ting er symptomer (hvis man da kan kalde dem det?), noget andet er baggrunden for. For i stedet for at blive irriteret og ked, fik jeg en endnu større trang til at trøste og hjælpe. Det er KÆMPE omvæltninger der sker inde i det lille hovede, og det er selvfølgelig drøn hårdt for barnet. Derfor tror jeg at du har gjort det helt rigtige ved bare at være tæt på ham, holde ham og lade ham mærke dig.

Hold ud! Det er en periode, og det går over! Men som Kit også skriver - det er nok også en idé lige at være obs på om det kunne være noget andet der er årsagen - sygdom el. sådan noget

Knus til supermor og tigerbaby!!!

Tak for kammet God ide med at få læst noget mere om det. Det vil jeg få gjort!

Som du siger, så gør det måske at det er lidt nemmere at rumme hans gråd og skrigeri. For nogengange så tror jeg måske også at mit dalende overskud og min frustration over ikke at kunne trøste smitter af på ham, som en negativ spiral hvor vi sender dårlige vipes til hinanden og jeg derved forstærker HANS frustrationer... Åhh igen så giver det lige en gang skyld med skyld på......

Nå men jeg takker for jeres responser i dejlige kvinder, det giver lidt helikopter view på det hele og nu hvor han sover så sødt, kan jeg ikke helt forstå hvordan jeg nogengange kan blive så ked af det og hvordan jeg kan blive til lille-pige-sidder-med-snot-i-hovedet-og-vræler-ud-til-fremmede-mennesker-og-udstiller-sin-søn-og-sig-selv.

Men altså nogengange er der bare (desperat) brug for råd og I er der altid med en støttende kommentar, et godt råd og jeres mening. Tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.