Valnød i brystet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

-Sigrid-

Albertesmor skriver:

Nej desværre er der ingen der vil se en til en knude i brystet akut, de kan ikke gøre noget alligevel.

Men jeg kan trøste dig med at mine bryster er fyldt med knuder som er mælkekirtler, du kan når du har fået dem undersøgt vælge at gå til egen læge hvert år og få dem tjekket, det gør jeg fordi det er så svært for mig at føle på dem selv, håber du får lidt ro i sindet nu.

Sådanne ting har det også altid med at komme lige før en weekend hvor man står fuldstændigt magtesløs.

Når du føler på knude kan du så ligesom tage om den og smutter den immelem fingerene på dig, eller er det som om den sidder fast?? og ingen kanter har?

Nej, havde helle rikke regnet med at det var akut, men føltes bare meget alvorlig når man sidder hjemme i en mørk lejlighed alene og er på hormoner

Tak, det er en stor lettelse, bare det at høre jeg ikke er alene om det. Det er selvfølgelig ikke rart at andre har det dårligt, meen 

Ja, I know! Opdagede min graviditet en fredag, og om aftenen kunne jeg ikke trække vejret... Nøøøj, det var en lang weekend! 

Ja, "valnødden" smutter ligesom, den er ikke helt fast, man kan tydelig mærke at fedtet får det til at glide lidt, men ikke ret langt. Den har en tydelig kant. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

-Sigrid-

Baby-støv skriver:

ville bare vente til på mandag... Han kan jo alligevel ikk gøre så meget imorgn... For hvis der er noget galt, skal du have henvisning til scanning... Så jeg ville bare vente... De siger de nok også deroppe...

Jah, super, tak

Det var egentlig også sådan en hjælp-jeg-har-lige-opdaget-noget-mærkeligt-omkring-min-krop  

Anmeld

2. juni 2011

baby84

-Sigrid- skriver:

Åh, tak! Det var lige den besked jeg ville høre! 

Tror du det ville hjælpe at ligge en varmedunk over eller noget?

Taaak! 

Det ved jeg faktisk ikke men fald lige over dette link.. hvor der står noget om massage af en sådan knude.

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=AMNING&id=7106

Anmeld

2. juni 2011

slettet_7530

-Sigrid- skriver:

Nej, havde helle rikke regnet med at det var akut, men føltes bare meget alvorlig når man sidder hjemme i en mørk lejlighed alene og er på hormoner

Tak, det er en stor lettelse, bare det at høre jeg ikke er alene om det. Det er selvfølgelig ikke rart at andre har det dårligt, meen 

Ja, I know! Opdagede min graviditet en fredag, og om aftenen kunne jeg ikke trække vejret... Nøøøj, det var en lang weekend! 

Ja, "valnødden" smutter ligesom, den er ikke helt fast, man kan tydelig mærke at fedtet får det til at glide lidt, men ikke ret langt. Den har en tydelig kant. 

Kan så trøste dig med at dem med kant er godartede.   Er dit bryst også lidt ømt??

Anmeld

2. juni 2011

kamtok

-Sigrid- skriver:

Jeg er i tiende uge, og mine bryster er ikke så ømme mere. Men mit højre bryst begyndte at gøre ondt igår ved brystvorten. Så her for 5 min siden opdagede jeg at i selvsamme bryst er der en "klump" på størrelse med en valnød, og den er rigtig, rigtig hård. Der er ikke noget i den anden, og den er meget koncentreret fra brystvorten og indad. Min nippel var lidt småvåd inden jeg opdagede babyen. Det må have været omkring 6. uge der? Mit bryst gør ondt og klør.

Er det bare mælk der er ved at samle sig? Eller hvad er det? Har I prøvet noget lignende?

Vil skyde på at det nok er en mælkeknude - har selv haft en i siden af brystet og den var også på størrelse med en valnød. Jeg fik den fjernet, men den er nu altså ganske ufarlig..

Anmeld

2. juni 2011

-Sigrid-

baby84 skriver:

Det ved jeg faktisk ikke men fald lige over dette link.. hvor der står noget om massage af en sådan knude.

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=AMNING&id=7106

Mange, mange tak  

Anmeld

2. juni 2011

-Sigrid-

kamtok skriver:

Vil skyde på at det nok er en mælkeknude - har selv haft en i siden af brystet og den var også på størrelse med en valnød. Jeg fik den fjernet, men den er nu altså ganske ufarlig..

Så du blev operet for det? /:

Anmeld

2. juni 2011

-Sigrid-

Albertesmor skriver:

Kan så trøste dig med at dem med kant er godartede.   Er dit bryst også lidt ømt??

Jubii har et godartet bryst - det bliver den lille glad for

Altså, jeg er jo kun i starten af graviditeten, så ja de er ømme. Men det højre er helt klart værre end det venstre

Anmeld

2. juni 2011

baby84

-Sigrid- skriver:

Mange, mange tak  

velbekomme..men ved jo ikke om det er godt at behandle den som en stoppet mælkekirtel vis det ikke er det Tænker i hvert fald ikke du skal være nervøs, selvom den selvfølgelig skal tjekkes.

kh

Louise

Anmeld

2. juni 2011

slettet_7530

-Sigrid- skriver:

Jubii har et godartet bryst - det bliver den lille glad for

Altså, jeg er jo kun i starten af graviditeten, så ja de er ømme. Men det højre er helt klart værre end det venstre

Og som udgangspunkt gør kræft ikke ondt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.