21+3 med to fodboldspillere :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

twinny

Kofoed33 skriver:

Jeg mærkede hende udvendigt i tirsdags, synes det er helt vildt underligt. Kæresten har dog stadig ikke mærket nogle spark endnu, men det håber vi snart han for lov til.

Men nu fylder de jo også halv godt. Nogen og 20 cm og hvad? 300-400 g?

Det siger du i hvert fald, hehe. Hvis det er den der sidder bedst, så bruger man den altså bare mere, hehe.

jaah vi var til scanning i mandag... de ligger på lige omkring 400 g stykket.. Hun sagde de vokser som en bebs i maven, så det er bare skønt...  

Jaah det er en dejlig, men også underlig følelse... Det er sjovt, når man kan se det på maven... ligger din moderkage foran? siden I først mærker det nu? søde... hvornår skal I til scanning igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Kofoed.

Baby-støv skriver:

jaah vi var til scanning i mandag... de ligger på lige omkring 400 g stykket.. Hun sagde de vokser som en bebs i maven, så det er bare skønt...  

Jaah det er en dejlig, men også underlig følelse... Det er sjovt, når man kan se det på maven... ligger din moderkage foran? siden I først mærker det nu? søde... hvornår skal I til scanning igen?

Det gjorde mine så ikke helt og desværre gør a det heller ikke endnu, men håber hun hurtigt tager på.

Ja a moderkage ligger forant, så jeg også var sikker på ved MD, men det ville scanningslægen ikke høre tale om, så hvis jeg ser ham igen, for han klar besked, synes det er for dårligt, at man snakker ned til folk, når det så viser sig, at de havde ret.

Vi skal til scanning på onsdag, så håber jeg, at a vejer 700 g som minimum, men det bliver spændende, plus vi så endelig kan få lavet en vækstkurve og set hvordan hun ligger på den.

Har i set en vækstkruve på jeres?

Anmeld

2. juni 2011

twinny

Kofoed33 skriver:

Det gjorde mine så ikke helt og desværre gør a det heller ikke endnu, men håber hun hurtigt tager på.

Ja a moderkage ligger forant, så jeg også var sikker på ved MD, men det ville scanningslægen ikke høre tale om, så hvis jeg ser ham igen, for han klar besked, synes det er for dårligt, at man snakker ned til folk, når det så viser sig, at de havde ret.

Vi skal til scanning på onsdag, så håber jeg, at a vejer 700 g som minimum, men det bliver spændende, plus vi så endelig kan få lavet en vækstkurve og set hvordan hun ligger på den.

Har i set en vækstkruve på jeres?

Så er han da også bare en stodder...

Men hvornår kan du så "regne" med at mærke liv udenpå?

Jaah vi  for hun har taget godt på.... og I kan se vækstkurve på hende...

Jaah, vi så det sidst og de voksede meget fint begge to. De lå lidt over normal for tvilling, faktisk begge to som enkle...

Anmeld

2. juni 2011

Kofoed.

Baby-støv skriver:

Så er han da også bare en stodder...

Men hvornår kan du så "regne" med at mærke liv udenpå?

Jaah vi  for hun har taget godt på.... og I kan se vækstkurve på hende...

Jaah, vi så det sidst og de voksede meget fint begge to. De lå lidt over normal for tvilling, faktisk begge to som enkle...

Jamen det skulle man kunne nu her, det samme med daglig aktivitet, problemet er bare, at man kun kan mærke meget lidt aktivitet, så man er super heldig, vis hun sparker 3 gange samme sted, så man kan nå og reagere og holde på maven. Men hun holdte en lille fest tirsdag morgen, så jeg mærkede hende flere gange og da kæresten lagde hånden, så stoppede hun indtil 10 sekunder EFTER han havde fjernet hånden igen. Så fræk er hun allerede.

Tak, som sagt, så gør vi det også.

Vi fik bare vide til MD, at deres maver var lidt små i forhold til enkle, men det var meget normalt for tvillinger, resten var helt perfekt i størrelse.

Men lækkert de ikke har fattet, at de er to om pladsen i mavsen. Så kan de bliver store og stærke, så mor og far ikke skal bekrymre sig.

Anmeld

2. juni 2011

twinny

Kofoed33 skriver:

Jamen det skulle man kunne nu her, det samme med daglig aktivitet, problemet er bare, at man kun kan mærke meget lidt aktivitet, så man er super heldig, vis hun sparker 3 gange samme sted, så man kan nå og reagere og holde på maven. Men hun holdte en lille fest tirsdag morgen, så jeg mærkede hende flere gange og da kæresten lagde hånden, så stoppede hun indtil 10 sekunder EFTER han havde fjernet hånden igen. Så fræk er hun allerede.

Tak, som sagt, så gør vi det også.

Vi fik bare vide til MD, at deres maver var lidt små i forhold til enkle, men det var meget normalt for tvillinger, resten var helt perfekt i størrelse.

Men lækkert de ikke har fattet, at de er to om pladsen i mavsen. Så kan de bliver store og stærke, så mor og far ikke skal bekrymre sig.

Nej det er lækkert de ikk opfatter det...  Sådan bliver de bare ved... De drillede også overlægen, De moslede rundt og sparkede scanneren Hun synes det var flot de var så store... 

Jaah, sådan var det os i starten her... Men lige pludselig kommer det. Så er hun aktiv hele tiden.. hehe.... og far skal nok mærke...  og blive meget meget stolt...

Min kæreste lagde hovedet til min mave igår, også fik han ellers lige en masse spark i hovedet...

Anmeld

2. juni 2011

Kofoed.

Baby-støv skriver:

Nej det er lækkert de ikk opfatter det...  Sådan bliver de bare ved... De drillede også overlægen, De moslede rundt og sparkede scanneren Hun synes det var flot de var så store... 

Jaah, sådan var det os i starten her... Men lige pludselig kommer det. Så er hun aktiv hele tiden.. hehe.... og far skal nok mærke...  og blive meget meget stolt...

Min kæreste lagde hovedet til min mave igår, også fik han ellers lige en masse spark i hovedet...

Til scanning er tøsen meget sød, hun gør stort set, som hun for besked på, det var derimod b der var "problem"-barnet, hun gad ingenting.

Men ved jordmoder i tirsdag ville hun på ingen måde ligge stille, da vi skulle tjekke hjertelyd, så høret man 3 hurtige slag, så var det væk igen. Pludselig kom der igen 4-5 slag og så væk. Så jordmoder måtte til sidst holde hende så fast, at jeg knap kunne for vejret og bingo, hun lå stille og vi hørte hjertelyd i et lille minut. Så hun er super aktiv, man kan bare ikke mærke det, pga moderkagen ligger perfekt foran.

Tror også farmanden bliver stolt, han er bare SKIDE utålmodig, forståeligt nok.

Hehe. Håber snart vi også overlever sådan noget. Gjorde det så ondt eller er de ikke helt store nok til det endnu?

Anmeld

2. juni 2011

twinny

Kofoed33 skriver:

Til scanning er tøsen meget sød, hun gør stort set, som hun for besked på, det var derimod b der var "problem"-barnet, hun gad ingenting.

Men ved jordmoder i tirsdag ville hun på ingen måde ligge stille, da vi skulle tjekke hjertelyd, så høret man 3 hurtige slag, så var det væk igen. Pludselig kom der igen 4-5 slag og så væk. Så jordmoder måtte til sidst holde hende så fast, at jeg knap kunne for vejret og bingo, hun lå stille og vi hørte hjertelyd i et lille minut. Så hun er super aktiv, man kan bare ikke mærke det, pga moderkagen ligger perfekt foran.

Tror også farmanden bliver stolt, han er bare SKIDE utålmodig, forståeligt nok.

Hehe. Håber snart vi også overlever sådan noget. Gjorde det så ondt eller er de ikke helt store nok til det endnu?

har i ikk hørt hjertelyd til scanning?

Jaah, sådan var min kæreste også, han følte sig også snydt. Fordi jeg mærkede og han ikke kunne...

Nej, det gjorde ikk ondt... Men han fik et chok.. hehe

Men det kan godt være ubehageligt, hvis de sparker samtidig hver sin retning..

Anmeld

2. juni 2011

Kofoed.

Baby-støv skriver:

har i ikk hørt hjertelyd til scanning?

Jaah, sådan var min kæreste også, han følte sig også snydt. Fordi jeg mærkede og han ikke kunne...

Nej, det gjorde ikk ondt... Men han fik et chok.. hehe

Men det kan godt være ubehageligt, hvis de sparker samtidig hver sin retning..

Jo det har vi ved den i torsdags og den selvbetalte i marts. Men vi høre det hver gang ved jordmoder.

Men det er da også unfair, vi mærker alting en måneds tid før de gør, det bliver så kun være af foran liggende moderkage.

Hehe, kan jeg nu godt forstå, hehe.

Ja, det må ikke være så rart. Slet ikke når de bliver større.

Hvordan ligger de efterhånden?

Anmeld

2. juni 2011

twinny

Kofoed33 skriver:

Jo det har vi ved den i torsdags og den selvbetalte i marts. Men vi høre det hver gang ved jordmoder.

Men det er da også unfair, vi mærker alting en måneds tid før de gør, det bliver så kun være af foran liggende moderkage.

Hehe, kan jeg nu godt forstå, hehe.

Ja, det må ikke være så rart. Slet ikke når de bliver større.

Hvordan ligger de efterhånden?

jaah det er lidt strengt..  Men de oplever heller ikk alle de "dårlige" ting, som kvalme osv. hehe...

Nej jeg har svært ved at falde i søvn. for de roder rundt..

De ligger begge med numsen ned a.

Hvad med din pige? hvordan ligger hun? har du egentlig fået afvide om du nu skal gå den normale tid? eller?

Anmeld

2. juni 2011

Kofoed.

Baby-støv skriver:

jaah det er lidt strengt..  Men de oplever heller ikk alle de "dårlige" ting, som kvalme osv. hehe...

Nej jeg har svært ved at falde i søvn. for de roder rundt..

De ligger begge med numsen ned a.

Hvad med din pige? hvordan ligger hun? har du egentlig fået afvide om du nu skal gå den normale tid? eller?

Det er rigtig nok, men det tror jeg med glæde de vil dele for at få de samme glæder.

Det har jeg ikke, og dog, hun er spidrøvet, så jeg kan ikke ligge på venstre side og du kender vel godt det med, at ryggen heller ikke er en mulighed. Så jeg ligger med dynen ned under maven, så gør det knap så ondt.

Hmm ikke godt. Har i snakket om det eller ser i tiden an lidt endnu?

De ligger faktisk begge med hovedet ned. A hoved ligger så langt nede, at hun nok snart ligger hovedet fast, hvilket er meget tidligt, men nu er pladsen blevet det bedre, at hun stadig kan vende sig, hvis hun for lyst til det, men håber jeg da ikke.

Pas, min jordmoder har aldrig oplevet det her før, så jeg skal skifte jordmoder. Dog skal jeg til næste scanning have fortalt en masse om det hele, så for nogle svar der. Men det hele kommer jo an på, hvordan både hun og jeg har det, for ønsker jeg hende ude til fx 39+0, er chancerne store for, at de vil sætte mig igang, da min psyke er vigtig i resten af forløbet. Sjovt nok.... Men håber på en fast aftale der hedder fødsel ca 38+0, men igen, skal vi snakke om på onsdag til scanningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.