Tornfalk skriver:
Hmm jeg kommer aldrig til at få den det sådan, at jeg ser baby'er alle vegne, savler over alle baby ting og lignende, for den type er jeg ikke. Og må indrømme, at de veninder jeg har, som i dag har børn, har heller aldrig haft det sådan... Dermed ikke sagt, at jeg ikke ser mange gravide og barnevogne i øjeblikket, men det tror jeg mere hænger sammen med, at der er babyboom i kommunen i øjeblikket 
Nu skal der ikke herske tvivl om, at jeg gør det, fordi det vil passe praktisk ind, og fordi andre synes det. Bestemt ikke. Jeg er den type, at hvis ikke det sker, så sker det ikke. Kan vi ikke få børn, jamen så lever vi uden. Og jeg er ret sikker på, det ikke er en følelse, som ændre sig. Sådan har jeg altid haft det, og er i dag 28, så kender efterhånden mig selv
Men manden vil gerne have et barn, bare ikke lige nu... Derfor er det meget rart at vide, hvordan I andre vidste, hvornår i var/er skruk 
Så er det jeg tænker, hvis man selv tænker at får vi ikke børn så lever vi uden, hvorfor så få børn?
Nogle mennesker er fx. karriere mennesker eller bafre glade for den frihed som eksistere når man ikke er forældre, og har ingen grund til at få børn - intet brændende ønske, og så er der jo bestemt heller ingen grund til at få børn (har selve et par i familien som ikke fik børn), men så er der nogen som slet ikke kan se et liv uden børn..
Jeg tror personligt at nogle får børn fordi det er et naturligt skridt på vejen, ikke nødvendigvis fordi de gerne vil have "børn" - med alt hvad det medfører, og så bliver børnene et projekt (noget Magrethe Bruun Hansen har skrevet en del om) istedet for et desideret ønske, og jeg syntes ikke man bør sætte børn i verden hvis ikke man ikke har et ønske om børn fremfor ideen om "familie", det blev lidt kringlet, men skal ikke forstås negativt, jeg har først forstået nu efter langt tid hvorfor nogle kan vælge børn fra - men nu forstår jeg det så virkelig også, for det er et andet liv man får og et helt andet man giver afkald på, og jeg kan faktisk godt forstå hvorfor nogle vælger det liv uden børn hvor frihed, spontanitet og lyst er hoveddrifterne i ens liv. (dermed ikke sagt at man ikke har de samme ting når man får børn - men det er på en anden måde, idet der altid er en anden at tage hensyn til fremfor ens selv)