Slut med p-piller og øv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.375 visninger
14 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

AnnaB.

Halløj på en dejlig forårsdag

Ved godt at det er helt normalt, og at man bare skal være tålmodig… men, hvor er det bare super svært at være tålmodig, når menstruationen ikke kommer efter p-pille stop.

Min sidste menstruation startede den 26. marts, og det føles bare som en evighed siden!
Min kæreste og jeg er så småt gået i gang med projekt baby, og jeg glæder mig til vi kan komme rigtigt i gang. Men uden en cyklus (eller bare en lillebitte ægløsning), sker der jo ikke så meget.

Da jeg stadigvæk var på p-piller, var jeg tålmodigheden selv, men nu hvor de er ude af spillet.. ja, så er jeg overhovedet ikke tålmodig længere!

Er det bare mig, der har det sådan?

Lige nu føles det bare så langt væk, alt det der med at have menstruation, og en ”normal” cyklus (så normal som den kan være, når den er styret af p-piller)
Da I andre stoppede med p-piller, kom menstruationen så bare lige pludselig, eller havde I tegn på at den snart ville komme eller? Hvordan havde I det i tiden fra p-pille stop til menstruation

Guldkorn, erfaringer eller andre ”hep” modtages med kyshånd

Mange hilsner, Anna.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

salix

hmmm min mens kom lige på dato efter p-pille stop første gang anden gang kom den ikke pga. graviditet...

er du sikker på at du ikke har haft ÆL???

for er du i tvivl om du har haft det ville jeg teste hvis jeg var dig for så kunne den jo godt være der...

ellers held og lykke med PB

Anmeld

31. maj 2011

Fru.Mäes <3

.. Jeg smed p-pillerne august 2009 - også gik vi ellers bare igang der efter.. Jeg fik mens. 3 dage efter p-pille stoppet også gik der bare flere måneder før den kom igen.. Havde først min næste mens. i slutningen af december 2009..

GUD, jeg brugte mange graviditetsteste i den periode, og var SUPER utålmodig!!

Held og lykke med PB

Anmeld

31. maj 2011

Filippa & Liva

Hej med dig ...

Du er bestemt ikke den eneste som har døjet med cyklus efter endt p pille stop, her havde jeg ikke menstruation i 4 måneder efter p pille stop!   Jeg nåede at blive gravid inden jeg overhovedet fik menstruation efter pille stoppet.

Kan fuldt ud forstå din frustration, men det er desværre meget normalt at kroppen ikke helt kan finde ud af det når du ikke længere tager p piller, min læge sagde jeg skulle være tålmodig et halvt år hvilket jeg syntes var meeeeeget lang tid ...

Krydser fingre for at du snart får de to positive streger eller at cyklus kommer rigtigt i gang!

Anmeld

31. maj 2011

Holbæktrunten

AnnaB. skriver:

Halløj på en dejlig forårsdag

Ved godt at det er helt normalt, og at man bare skal være tålmodig… men, hvor er det bare super svært at være tålmodig, når menstruationen ikke kommer efter p-pille stop.

Min sidste menstruation startede den 26. marts, og det føles bare som en evighed siden!
Min kæreste og jeg er så småt gået i gang med projekt baby, og jeg glæder mig til vi kan komme rigtigt i gang. Men uden en cyklus (eller bare en lillebitte ægløsning), sker der jo ikke så meget.

Da jeg stadigvæk var på p-piller, var jeg tålmodigheden selv, men nu hvor de er ude af spillet.. ja, så er jeg overhovedet ikke tålmodig længere!

Er det bare mig, der har det sådan?

Lige nu føles det bare så langt væk, alt det der med at have menstruation, og en ”normal” cyklus (så normal som den kan være, når den er styret af p-piller)
Da I andre stoppede med p-piller, kom menstruationen så bare lige pludselig, eller havde I tegn på at den snart ville komme eller? Hvordan havde I det i tiden fra p-pille stop til menstruation

Guldkorn, erfaringer eller andre ”hep” modtages med kyshånd

Mange hilsner, Anna.

Det ku ha været mit indlæg for ca 30 uger siden :0) fik alm p-pille blødningen, og gik derefter og spejdede efter tegn på ægløsning - de kom bare aldrig. Det gjorde mens dog heller ikke, selvom det føltes i understellet som om der var optræk til det...da der var gået 6-7uger efter blødningen stod jeg dog med en positiv test, og er i dag 27+2...

Anmeld

31. maj 2011

metski83

Den første måned efter p pille stop, fik jeg min normale mens - styret af p pillerne. Den startede mandag og slutede onsdag. Ugen after kom den igen mandag - onsdag, så to gange mens på under to uger.

Måneden efter og den efterfølgende igen, kom den præcis på dagen, mandag, som hvis jeg havde spist p piller.

Sidste måned gik jeg så fire dage over tid. Så håber det er frodi p pillerne nu er ude af kroppen, at den ikke kommer 100% præcis.

Anmeld

31. maj 2011

Lullusen

Jeg tog den sidste p-pille i søndags, og får mens i morgen (altid torsdag-søndag) og er virkelig også spændt på hvordan det så bliver fra mandag, hvor jeg normalt ville tage en ny p-pille.. Har spist dem i 10 år, så gad vide om min krop overhovedet kan finde ud af det

Jeg stopper med pillerne fordi jeg/vi gerne vil være gravid.. men går pt og døjer lidt med et lille dilemma.. Fik nyt job i februar, og har sgu lidt dårlig samvittighed over hvis jeg bliver gravid nu her.. Jeg VIL virkelig gerne, men den der samvittighed.. den er noget skidt...

Anmeld

31. maj 2011

Lullusen

manuka skriver:

Jeg tog den sidste p-pille i søndags, og får mens i morgen (altid torsdag-søndag) og er virkelig også spændt på hvordan det så bliver fra mandag, hvor jeg normalt ville tage en ny p-pille.. Har spist dem i 10 år, så gad vide om min krop overhovedet kan finde ud af det

Jeg stopper med pillerne fordi jeg/vi gerne vil være gravid.. men går pt og døjer lidt med et lille dilemma.. Fik nyt job i februar, og har sgu lidt dårlig samvittighed over hvis jeg bliver gravid nu her.. Jeg VIL virkelig gerne, men den der samvittighed.. den er noget skidt...

..sorry jeg snuppede din tråd med et spørgsmål.. Jeg opretter lige selv en istedet 

Anmeld

1. juni 2011

frk-stoltze

Tjaa tror det er meget forskelligt.

Jeg har fået aml. mens siden jeg stoppede i november, dvs. at jeg havde de samme tegn på mens som hvis jeg havde været på p-piller, ondt i maven og et være tudefjæs. ingen rigtig tegn på æl.

Så den sidste gang jeg skulle ha æl fik jeg lidt prikken i brysterne, ondt i maven og øget temp. Jeg troede virkelig jeg skulle til at ligge syg og vågnede flere gang om natten. Da jeg tog en æl-test om morgen var den positiv og jeg var frisk igen.

Nu har jeg så lige fået mens igen og denne gang har jeg fået ømme bryster, tudet og ondt i maven. Startede med kun at bløde lidt om morgen i 3 dge og nu starter den så RIGTIGT

Ja det er så min oplevelse af det og jeg synes sq ventetiden er MEGET lang, men tror først mine p-piller er ude af kroppen nu her.

Anmeld

1. juni 2011

SpunkenJo

Tror det er meget svært at generalisere, men.....

Da jeg smed dem, fik jeg min mens efter sidste pille op til pasende som jeg plejede. Men så tog jeg jo bare ikke en ny p-pille derefter.

Så fik jeg min mens sådan ca. 30 dage senere, og havde i mellemtiden et minimum af ekstra udflåd og lille smule blod.

Og så var jeg gravid for fik ikke mere mens før end efter jef havde født

Held og lykke med PB

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.