Englebassen82 skriver:
Det er også rigtigt nok det er chancerne man tager når man får børn, men hvis man først fik et sygt barn med sin mand ville man jo få det undersøgt og ikke få 8 børn mere..... jeg er godt klar over de forskellige ricikoer man tager når man får børn...
Men kan ikke lide tanken om at man via hjælp ikke kan vide sig lidt mere sikker i forhold til at man i dette tilfælde har 9 børn med alvorlige sygdomme nu pga at man ikke syntes det er rimeligt at teste donorsæd lidt mere...
De familier som har brug for donorsæd syntes jeg har været nok igennem..
God pointe, at det faktisk er rigtig tragisk, at det kan spredes til 25 børn. Det ville jo aldrig ske, hvis det var en mand, der gjorde sin kæreste gravid.. Med mindre at de virkelige manglede en hobby!
På den anden side, så er det jo sådan, at lige så snart at sygdommen bliver opdaget, så bliver sæde trukket tilbage fra markedet. Så med mindre at kvinderne er blevet insemineret nogenlunde samtidig (som sker!), så vil det jo blive stoppet på lige fod med, hvad man ville gøre i en familie.
Det løb mig koldt ned af ryggen, da jeg hørte det her til morgen. Det er dog nu en gang risikoen ved at sætte børn i verden. I det mindste er donor tjekket for CF og smitsomme sygdomme - plus han gennengår grundig interview og psykologisk test.
Anmeld