Hvordan er det med feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. november 2008

Marco2

Emily har igår og idag haft høj feber. Og det har vi aldrig prøvet før....
Igår havde hun 38,9 men her til aften har hun nu 40,4........... Og hun vil bare ligge og sove hele tiden....

Århh bette pus.

AG - nybegynder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2008

Tikki

åh det er så ubehageligt, når de har så høj feber - Iza har meget nemt ved at få 40 i feber og jeg er på vagt hver gang med panodil til at slå temperaturen ned med og med at få hende kølet ned ved at tage tøjet af hende. Vi har nemlig feberkramper i familien (min mormor, min mor, mig og min lillebror har haft det) og det er arveligt, så jeg sidder klar hver gang......Det kan jo være den der tre-dagesfeber måske....ellers kan det være du lige skal runde vagtlægen på telefonen en gang for over 40 i feber er rigtig høj feber. Rigtig god bedring til lillepigen

Anmeld

19. november 2008

Tut

Hej,

Jeg ville også lige ringe til lægevagten når feberen er over 40.

Rigtig god bedring med hende.

Tut

Anmeld

19. november 2008

Marco2

Tak for svar.

Har ringet til vagtlægen og de sagde selvfølgelig at jeg bare skulle gi' hende en panodil, så det har vi gjort.

AG

Anmeld

19. november 2008

ivfmarie

Tak for det... jeg har nemlig også et bette pus der lige har rundet de 40 i feber... Jeg pumper ham bare med pano uden at blinke, men i dag har jeg dog været lidt nervøs, fordi han ryster/sitrer når feberen er over ham.

Men jeg vil da bare overføre jeres vagtlæges råd til mig selv - tak.

Gad vide hvor længe de små pus må have så høj feber?

Marie

Anmeld

19. november 2008

Marco2

Hej Marie.

Stakkels lille Malte.

De må få 3-4 panodiler i døgnet.

Men jeg kan sige at efter Em har fået sådan én futter hun nu glad rundt med dukkevognen, leger med terninger og er i herligt hunør igen. Har ovenikøbet ville spise rugbrødsmad. For det er dæleme begrænset hvad jeg har kunnet få i hende i løbet af dagen...

Så håber Malte også får det bedre inden længe, for det er godt nok ikke sjovt når de er så skidt og bare ligger og ligger...

AG

Anmeld

19. november 2008

Tikki

ivfmarie skriver:

Tak for det... jeg har nemlig også et bette pus der lige har rundet de 40 i feber... Jeg pumper ham bare med pano uden at blinke, men i dag har jeg dog været lidt nervøs, fordi han ryster/sitrer når feberen er over ham.

Men jeg vil da bare overføre jeres vagtlæges råd til mig selv - tak.

Gad vide hvor længe de små pus må have så høj feber?

Marie

Da Iza havde 3-dages-feber ringede vi en del gange til vagtlægen og de sagde hver gang at det var ok de havde høj feber i 2-3 dage..selvfølgelig kun hvis man kunne få dem til at drikke, de tissede, var uden feberkramper og ellers ikke faldt væk/besvimede.......men jeg synes det er længe, når de bare ligger helt sløve som Iza gjorde, så jeg ringede og ringede til dem (bekymret førstegangsmor, har de bare tænkt)

Anmeld

20. november 2008

Marco2

ja, gu bliver man bekymret.Jeg troede vi var ovre det da jeg målte 36,8 på hende i morges. Men hun er begyndt at blive træt og har fået røde kinder, så jeg tog lige tem igen, og nu har hun sgu 39,1..........

Øv...

Ag

Anmeld

20. november 2008

Tikki

hvor øv....kender det godt. Jeg målte også ca 38 tidligt om morgenen, da Iza havde den dumme 3-dages feber og så vurderede vi...fordi hun egentligt var glad og frisk nok....at køre til Jylland til oldemors 75-års fødselsdag.......Det skulle vi så ikke have gjort! Den steg igen da vi kom frem til 40....Men det sagde lægen var helt normalt at den svinger så meget hos små børn.....det er også derfor, de er mere udsatte for feberkramper, fordi temperaturen pludselig stiger hurtigt....Uf rigtig god bedring med hende- håber ikke det tager mange dage mere.

Anmeld

20. november 2008

ivfmarie

Marco2 skriver:

ja, gu bliver man bekymret.Jeg troede vi var ovre det da jeg målte 36,8 på hende i morges. Men hun er begyndt at blive træt og har fået røde kinder, så jeg tog lige tem igen, og nu har hun sgu 39,1..........

Øv...

Ag

Og her har Malte haft feber hele dagen. Han er heldigvis i ok humør så længe har er på pano, men når virkningen fortager sig, så stiger feberen med det samme!
Nu er han puttet med en pano og 39,6 i feber, og så håber vi på en bedre nat end igår....

Hvorn går det med Emsen?

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.