Så er vi så godt som klar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

mariamiss6

kitty skriver:

Sengen er kommet hjem! Den er bygget af min oldefar for ca 80 år siden. Den er af bambus og liiidt skrøbelig. India har selvfølgelig allerede lavet udspring over i den fra vores dobbeltseng, og det holdt den til. Jeg tror derfor godt den kan holde til et par måneder med Krølfisen

Vi er generelt ikke så glade for Peter Plys herhjemme, og havde svoret at den gule bjørn ikke skulle ind i vores hjem, hvis det var ting vi købte selv. Nu har vi fået denne sengerand af min veninde, og den er som skabt til sengen. Det kan bare ikke være anderledes, jeg synes selv det ser SÅ fint ud!

Så ja, her er Krølfisens køje

Hej Kitty, det ser fint ud med den lille babyseng

Men jeg  blivern ødt til at spørge dig om du er 100% sikker påd et er din oldefar der har bygget den for 80 bår siden?

Jeg spørger fordi vi selv i familien har en seng magen til (blot lidt mørkere i træet og vidst uden de der metalbeslag)

Og vi kalder den godt nok "familiesengen" men jeg tror altså den er indkøbt et eller andet sted for mange år siden (altså da mor var barn eller sådan noget  hehe)

Og så har jeg i øvrigt set et par stykker mere af dem rundt omkring, der står blandt andet 1-2 styks på det lokale kræmmermarked....

det var bestemt ikke for at genere dig, eller gøre dig trist. Jeg spørger KUN fordi jeg SELV troede at vores "familieseng" var lavet af en olde eller sådan noget, fordi min egen mor også har osvet i den... Jeg blev lidt skuffet da jeg så den stå rundt omkring....

Bortset fra det, så glæder jeg mig skisme til at se hvem der gemmer sig inde i din hule

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

otlitrom

mariamiss6 skriver:

Hej Kitty, det ser fint ud med den lille babyseng

Men jeg  blivern ødt til at spørge dig om du er 100% sikker påd et er din oldefar der har bygget den for 80 bår siden?

Jeg spørger fordi vi selv i familien har en seng magen til (blot lidt mørkere i træet og vidst uden de der metalbeslag)

Og vi kalder den godt nok "familiesengen" men jeg tror altså den er indkøbt et eller andet sted for mange år siden (altså da mor var barn eller sådan noget  hehe)

Og så har jeg i øvrigt set et par stykker mere af dem rundt omkring, der står blandt andet 1-2 styks på det lokale kræmmermarked....

det var bestemt ikke for at genere dig, eller gøre dig trist. Jeg spørger KUN fordi jeg SELV troede at vores "familieseng" var lavet af en olde eller sådan noget, fordi min egen mor også har osvet i den... Jeg blev lidt skuffet da jeg så den stå rundt omkring....

Bortset fra det, så glæder jeg mig skisme til at se hvem der gemmer sig inde i din hule

Jeg forstår dit spørgsmål og tager det ikke ilde op!

Min oldefar var møbelsnedker, så ja, jeg er ret så sikker på han selv har bygget den. Ellers er "løgnen" i hvert fald gået i arv (sammen med alle de andre møbler som man gerne skulle have bygget)

Jeg er godt klar over, at det ikke er nogen speciel model og at der findes andre der ligner. Men mon ikke bare det var tidens trend dengang?

Jeg vælger altså at tro han har lavet den, så kan du evt. tro noget andet

Anmeld

28. maj 2011

mariamiss6

kitty skriver:

Jeg forstår dit spørgsmål og tager det ikke ilde op!

Min oldefar var møbelsnedker, så ja, jeg er ret så sikker på han selv har bygget den. Ellers er "løgnen" i hvert fald gået i arv (sammen med alle de andre møbler som man gerne skulle have bygget)

Jeg er godt klar over, at det ikke er nogen speciel model og at der findes andre der ligner. Men mon ikke bare det var tidens trend dengang?

Jeg vælger altså at tro han har lavet den, så kan du evt. tro noget andet

hehehe tak for din forklaring

Jeg har ikke en fortælling på hvem der skulle have lavet vores, jeg gik egentlig bare ud fra det var en-eller-anden der havde lavet den da min mormor fik sine børn...

Det er da rigtig fint at det ER din oldefar der har bygget den....

Jeg tænkte bare om det mon var et eller andet samlesæt man kunne købe den gang, som når vi idag alle sammen har IKEA møbler

Eller det har jeg tænkt efter jeghar set så mange har den

Skal se om jeg kan finde et billede af min på et tidspunkt

Anmeld

28. maj 2011

Jules

Hvor ser det bare yndigt og nuttet ud altså

Anmeld

28. maj 2011

Lilac

Smuk smuk seng! Det er bare så skønt med sådan nogle arvestykker! 

Anmeld

28. maj 2011

h_bernie

Hvor sjovt, vi har en der ligner den stort set på en prik. Og den har min far bl.a. sovet i. Da vi fik den for 3 år siden skiftede vi bunden og madras....ja det var altså en gammel lidt klam hømadras der lå deri Men det er fedt med sådan nogle arvestykker, så betyder de lidt mere.

Anmeld

28. maj 2011

otlitrom

h_bernie skriver:

Hvor sjovt, vi har en der ligner den stort set på en prik. Og den har min far bl.a. sovet i. Da vi fik den for 3 år siden skiftede vi bunden og madras....ja det var altså en gammel lidt klam hømadras der lå deri Men det er fedt med sådan nogle arvestykker, så betyder de lidt mere.

Haha, ja det er heller ikke den samme madras der ligger i denne her Min kusines to børn har ligget deri indenfor de seneste år, og de har lavet en ny bund til den. Derudover havde de en ekstra madras, som aldrig er brugt, og den har vi fået med!

Jeg synes sengen er fin i sin enkelhed, uden for mange sløjfer og flæser. Det er ikke så meget os!

Om det så ér min oldefar der har bygget den, eller om det har været IKEA-løsningen i datiden der står bag, det ved jeg ikke, nu der er så mange magen til. Men jeg vælger at holde mig til familiehistorien - den er nu lidt hyggeligere

Anmeld

28. maj 2011

otlitrom

Lilac skriver:

Smuk smuk seng! Det er bare så skønt med sådan nogle arvestykker! 

Vi bor nærmest i et stort arvestykke Jeg har så mange gamle ting, men jeg sætter virkelig pris på dem! Kan godt lide tingene har en historie. Nu kan vi snart tilføje at krølfisen også har sovet deri

Anmeld

28. maj 2011

otlitrom

Jules skriver:

Hvor ser det bare yndigt og nuttet ud altså

Tak, søde!

Anmeld

28. maj 2011

h_bernie

kitty skriver:

Haha, ja det er heller ikke den samme madras der ligger i denne her Min kusines to børn har ligget deri indenfor de seneste år, og de har lavet en ny bund til den. Derudover havde de en ekstra madras, som aldrig er brugt, og den har vi fået med!

Jeg synes sengen er fin i sin enkelhed, uden for mange sløjfer og flæser. Det er ikke så meget os!

Om det så ér min oldefar der har bygget den, eller om det har været IKEA-løsningen i datiden der står bag, det ved jeg ikke, nu der er så mange magen til. Men jeg vælger at holde mig til familiehistorien - den er nu lidt hyggeligere

Du skal da også holde dig til din historie. Det kan jo sagtens være rigtigt. Hvis din olde var en de lavede møbler, så kan han jo sagtens have lavet den og det kan jo bare være det var sådan de så ud dengang. Som du selv skriver et sted, så kan det jo være det var trenden dengang Men den er nu sååå fin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.