Mit ar "sover"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

MoarViborg

Isabeau skriver:

Synes det lyder på dig, at hvis jeg spurgte, så ville du anbefale mig og føde normalt

Jamen helt sikkert- ville jeg til enhver tid have gjort selv hvis jeg kunne :-) Men vil også understrege at jeg ikke tænker på mine kejsersnit som en dårlig oplevelse! Tror bare at det at føde selv er en helt ubeskrivelig og fantastisk oplevelse, som jeg jo desværre bliver foruden!

Men når alt kommer til alt, er det vigtigste jo bare at den lille darling kommer velskabt til verden- på den ene eller anden måde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Isabeau

MoarViborg skriver:

Jamen helt sikkert- ville jeg til enhver tid have gjort selv hvis jeg kunne :-) Men vil også understrege at jeg ikke tænker på mine kejsersnit som en dårlig oplevelse! Tror bare at det at føde selv er en helt ubeskrivelig og fantastisk oplevelse, som jeg jo desværre bliver foruden!

Men når alt kommer til alt, er det vigtigste jo bare at den lille darling kommer velskabt til verden- på den ene eller anden måde!

Mit kejsersnit var absolut heller ingen dårlig oplevelse - fandt det på en måde befriende at vide præcist hvornår min datter kom til verden

Ønsker bare ikke de efterveer, så kan jeg, føder jeg normalt Tak for det

Anmeld

28. maj 2011

MoarViborg

Nadia&Daniel skriver:

???????? Hvad er det?? Får man dem, vist man får kejsersnit ved nr. 2..

Jamen efterveer kommer fordi livmoderen trækker sig sammen efter fødslen. Og det er uanset om man har fået kejsersnit eller har født "normalt". Anden gang kan de bare godt være lidt værre, fordi livmoderen er blevet lidt slap efter 2 (eller flere) graviditeter! Men der er selvfølgelig nogle der ikke mærker meget til dem, mens andre er meget mærkede og må tage smertestillende. Ved mig var det bare ekstra slemt fordi jeg havde en lillebitte rest moderkage tilbage i livmoderen, og så er kroppen simpelthen så smart at den selv førger for at få den rest ud ved at lave kraftigere efterveer

Anmeld

28. maj 2011

MoarViborg

Nadia&Daniel skriver:

Fandt lige det her link - der er det meget bedre beskrevet

http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/efter-foedslen/efterveer.htm

Jeg skal jo heller ikke skræmme, for som sagt er det jo bestemt ikke alle der mærker noget til efterveer!

Anmeld

28. maj 2011

MoarViborg

Isabeau skriver:

Mit kejsersnit var absolut heller ingen dårlig oplevelse - fandt det på en måde befriende at vide præcist hvornår min datter kom til verden

Ønsker bare ikke de efterveer, så kan jeg, føder jeg normalt Tak for det

Ejjj.. nu må jeg skuffe dig.. det er desværre både ved kejsersnit og alm. fødsel at man 2. gang kan mærke noget til efterveerne.. men som jeg har skrevet ovenfor, så er det IKKE alle der mærker noget til dem, og af dem der gør, er der nok også mange der overhovedet ikke synes de er slemme!

Anmeld

28. maj 2011

Nadia&Daniel

MoarViborg skriver:

Fandt lige det her link - der er det meget bedre beskrevet

http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/efter-foedslen/efterveer.htm

Jeg skal jo heller ikke skræmme, for som sagt er det jo bestemt ikke alle der mærker noget til efterveer!

Tak

Anmeld

28. maj 2011

norenberg

fik kejsersnit da jeg fik min datter for 5½ år siden og huden omkring aret er stadig følelsesløs og vil altid være det har jeg fået at vide af en læge...

Anmeld

28. maj 2011

SussieThyssen

Mettemus skriver:

Hej piger,

For snart fem måneder siden fik jeg PK, og alt forløb fuldstændig planmæssigt. Jeg helede hurtigt og både læge og sygeplejerske roste aret, da jeg fik fjernet klammerne. Det siger sig selv at det blev ved med at være ømt et stykke tid efter, men jeg synes stadig det føles som om huden omkring arret sover - på samme måde som hvis man har ligget på sin arm osv. Jeg kan ikke mærke hvis jeg klør mig på maven næsten helt op til navlen.

Har jeres ar også været sådan og i såfald - hvornår går det over hvis overhovedet?

til jer midt i regnvejret

Der kan godt helt op til 2-3 år før det er helt væk...der er trods alt skåret temmeligt mange nervebaner igennem, som kan være meget længe om at hele.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. maj 2011

Mettemus

Hej igen piger,

Tak for svar og for at dele ud af jeres erfaringer. Jeg ved heller ikke hvorfor det kommer bag på mig at huden er mere eller mindre følelsesløs, for, som Sussie skriver, det er jo ret mange lag med tilhørende nervebaner der er skåret over, og selvfølgelig tager det lidt tid før det heler ordenligt op.

Men altid rart at vide at der er andre der har det på samme måde!

God søndag til alle

Anmeld

29. maj 2011

lion

Nadia&Daniel skriver:

Da jeg fik den første havde jeg ikke nogen efterveer. Men da jeg fik nr. 2 havde jeg et godt stykke tid.

Men der er ikke alle der får dem. Jeg fødte så også med 1½ års mellemrum.

Jeg fødte normalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.