smerter efter fødsel - sygning - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

maria_wlt

kamtok skriver:

Har du ikke fået afvide på hospitalet at det er bedst at du ligger ned så meget du kan i de første par uger? - Ved det er svært med en lille, men det er vigtigt at du lytter til din krop.. 

Jeg havde en svær bristning (en sphincterruptur) og havde ondt i hvert fald i 1 måned efter fødslen. Det blev bedre og bedre med tiden og smerterne var helt væk da jeg skulle til 8 ugers undersøgelse.

Min kloge SP sagde til mig; "Kamilla, det er fint at du vil ud og handle osv. Du kan sagtens GÅ til Føtex, men du skal jo også hjem igen, og det bliver straks værre" - og hun havde såååå meget ret, men jeg skulle jo lige prøve alligevel.. 

Sådan en snuppede jeg også... 

Nu er det 4 uger siden og jeg må sige at jeg har været heldig... Tog kun lidt smertestillende op sygehuset, og har ikke haft brug for en eneste herhjemme.. 

Du skal virkelig bare gå efter at LIGGE NED Nina, også når du ammer.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

hvinanden

ESV skriver:

Jep kan godt huske hvordan det var!! Det er derfor jeg skal have kejser snit hvis jeg skal have flere børn, jeg tør ikke skulle føde normalt igen!!

Men husk dine knibeøvelser også selv om de gør ondt, de øger blod cirkulationen og hjælper derved på helingsprocessen så de er rigtig vigtige..

Og så tag det stille og roligt, dit barn er ligeglad med om du sidder eller ligger og giver mad og lad være med at sige ej jeg kan godt liiige det her (en gå tur med barnevognen, eller hvad det nu måtte være) du risikerer at nogle af sygningerne flytter lidt på sig og så SVIER det helt vildt forbandet meget igen (snakker desværre af erfaring for jeg kan du godt liiiige hygge mig med en tur i babysam og føtex.. ) det var rimelig dumt

Det gør frygtelig ondt, og især fordi man pludselig er så bevist, og ikke 'bedøvet' af adrenalin som under fødslen. Men vil dog lige sige at jeg selv bristede meget første gang, og anden gang var jeg 100% mig selv efter 3 dage (sådan føltes det). Samtidig kan jeg berette at en fra min mødregruppe sprækkede hele vejen første gang og hhun fik ikke en skramme anden gang.

Bare lige et par solstråle historier, for helingfasen er bestemt ikke nemmere med kejsersnit så vidt jeg ved

Nå synes bare lige su skulle have en god historie med på vejen

Anmeld

27. maj 2011

kamtok

maria_wt skriver:

Sådan en snuppede jeg også... 

Nu er det 4 uger siden og jeg må sige at jeg har været heldig... Tog kun lidt smertestillende op sygehuset, og har ikke haft brug for en eneste herhjemme.. 

Du skal virkelig bare gå efter at LIGGE NED Nina, også når du ammer.. 

Jeg tog også kun det jeg fik på hospitalet og og slet ikke noget herhjemme - kun magnesia (det var nødvendigt for ikke at risikere at sprænge igen)

Anmeld

28. maj 2011

Minmio

Jeg kan huske at det også gjorde rigtig ondt på mig, især når jeg skulle tisse  Det varede i 14 dages tid, så var alle smerterne væk. Jeg sørgede for at ligge ned så meget som muligt, også havde jeg bind i fryseren som også tog meget af smerten.

Det påvirkede mig rigtig meget, jeg græd konstant på grund af smerte, er virkelig bange for at gennemgå det igen  

Anmeld

28. maj 2011

LC

Fik "kun" 4 sting indvendigt - så ikke så slemt som nogle, men havde konstant smerter i 2 mdr. efter... så tror det er meget normalt..

Du skal dog være opmærksom på om din livmoder trækker sig sammen, og du ikke har en hård kugle i maven(hvilket er din livmoder som er fuld med blod)

Hvis ikke din livmoder trækker sig sammen skal du ned og have et stik ved lægen, ved ikke lige hvad man får imod det, men et eller andet...

Specielt hvis du ikke ammer så meget, eller slet ikke ammer, så har livmoderen svært ved at trække sig sammen...

Anmeld

28. maj 2011

2babygirls

NinaSophia skriver:

hej ladies.

jeg fødte for en uge siden, og jeg har rigtig ondt i bunden forsat, jeg fik mange sting og knuder og jeg har stadig meget ondt her 7 dage efter.

Er det normalt? eller burde det stilne af?

jeg kan slet ikke gå rundt og nuller derhjemme i 5 min. uden at det gør så ondt at jeg må lægge mig ned og slapper af, kan ikke sidde op heller ikke engang i sofaen eller bilen. og det er ret problematisk med hende den lille og amning osv.

Jeg skyller med vand efter toiletbesøg osv.

what to do??

Hej søde..

Ved ikke om du gør det men jeg ammede liggende i laaaaang tid, fordi jeg også var godt øm dernede, og fik kun 3 sting.

Stoppede faktisk først med KUN at amme liggende en mdr efter fødslen fordi jeg jo ikke kunne kaste mig på sofaen i mødregruppen og amme

Anmeld

28. maj 2011

Sofia

Køb en badering du kan sidde på indtil det bliver bedre, og ind til du får den købt, så tag din ammepude og form den så den danner et hul i midten, på den måde slipper du for at sidde på noget der hvor det gør ondt. God bedring

Anmeld

28. maj 2011

Moar2011

NinaSophia skriver:

hej ladies.

jeg fødte for en uge siden, og jeg har rigtig ondt i bunden forsat, jeg fik mange sting og knuder og jeg har stadig meget ondt her 7 dage efter.

Er det normalt? eller burde det stilne af?

jeg kan slet ikke gå rundt og nuller derhjemme i 5 min. uden at det gør så ondt at jeg må lægge mig ned og slapper af, kan ikke sidde op heller ikke engang i sofaen eller bilen. og det er ret problematisk med hende den lille og amning osv.

Jeg skyller med vand efter toiletbesøg osv.

what to do??

efter jeg fødte, blev jeg syet med et par stíng efter sugekoppen inde i skeden .. jeg havde os ondt lidt over en uge og kunne heller ikke rigtig sidde eller gå :s - så jeg ville mene at det er helt normalt at du har ondt endnu .. og din fødsels lyder hård med at blive syet og knuder, så tror du ville have lidt mere ondt i længere tid end jeg havde .

tillykke med hende forresten

Anmeld

29. maj 2011

Hasselnødden

Sofia skriver:

Køb en badering du kan sidde på indtil det bliver bedre, og ind til du får den købt, så tag din ammepude og form den så den danner et hul i midten, på den måde slipper du for at sidde på noget der hvor det gør ondt. God bedring

Lige præcis dét fortalte min jm at de ikke praktiserer på fødegangen mere, da helingen af såret bliver forværret af at blive spændt ud i en badering, så det vil jeg for alt i verden ikke råde hende til. Nej, tag dig hellere af de iskolde bind i en strømpe, så heler du hurtigere

Anmeld

30. maj 2011

Sofia

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Lige præcis dét fortalte min jm at de ikke praktiserer på fødegangen mere, da helingen af såret bliver forværret af at blive spændt ud i en badering, så det vil jeg for alt i verden ikke råde hende til. Nej, tag dig hellere af de iskolde bind i en strømpe, så heler du hurtigere

Okay - min jm anbefalede mig det. Mystisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.