smerter efter fødsel - sygning - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.337 visninger
32 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

twiggi

hej ladies.

jeg fødte for en uge siden, og jeg har rigtig ondt i bunden forsat, jeg fik mange sting og knuder og jeg har stadig meget ondt her 7 dage efter.

Er det normalt? eller burde det stilne af?

jeg kan slet ikke gå rundt og nuller derhjemme i 5 min. uden at det gør så ondt at jeg må lægge mig ned og slapper af, kan ikke sidde op heller ikke engang i sofaen eller bilen. og det er ret problematisk med hende den lille og amning osv.

Jeg skyller med vand efter toiletbesøg osv.

what to do??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Enayia

Når du skriver "bunden" hvad mener du så helt præcis? Jeg havde ondt længe efter da jeg fødte og også efter pks. Hvis ikke der lugter grimt tror jeg ikke der er noget betændelse. Men man kan jo være noget så øm længe efter fødslen, og er du blevet syet kan der også gå nogen tid. Men bliver smertene for voldsomme ville jeg lige spørge min læge, bare for sikkerheds skyld.

Anmeld

27. maj 2011

nvm

jeg havde det på samme måde, jeg ku ikke gå ordenligt den første mdr.

og det sve og gjorde ondt, skulle sætte mig skævt på stolen og helst sidde på en pude..

og oven på det fik jeg mig en gang blære betændelse...

jeg går udfra det helt normalt, der var i hvertfald intet galt med mig, udover det gjorde pænt nas...

Anmeld

27. maj 2011

Den lykkelige

Jeg har født for 3 måneder siden og har stadig tungt, sviende og ondt dernede nogen gange  Men efter en uge er det klart det stadig gør ondt.. stingene er jo ingengang forsvundet osv.. min veninde havde det på præcis samme måde som du skriver.. hun havde virkelig svært ved amning.. hun kunne kun ligge ned fordi det gjorde for ondt at sidde.. så de første par måneder lå hun ned og ammede.. Hun fik 15 sting..

Anmeld

27. maj 2011

twiggi

Enayia skriver:

Når du skriver "bunden" hvad mener du så helt præcis? Jeg havde ondt længe efter da jeg fødte og også efter pks. Hvis ikke der lugter grimt tror jeg ikke der er noget betændelse. Men man kan jo være noget så øm længe efter fødslen, og er du blevet syet kan der også gå nogen tid. Men bliver smertene for voldsomme ville jeg lige spørge min læge, bare for sikkerheds skyld.

bunden menes som forneden

fik sting indvendigt, udvendigt og i skamlæberne og det er et helvede ikke engang at kunne gå en lille tur på 500 meter uden man er på randen til at fælle tårer og jeg må tage smertestillende non stop og det tager det ikke.

Anmeld

27. maj 2011

Kamulla

det gør mere ondt nu fordi der er ved at danne sig ar/sår, så det hele strammer.. den  følelse havde jeg... 

jeg havde sting fra A-Z og indenvendigt også.. mine smerter varede i 5mdr desværre

2x iprem + 2x panodil tog smerterne når de var slemmest

Anmeld

27. maj 2011

Mira0911

NinaSophia skriver:

hej ladies.

jeg fødte for en uge siden, og jeg har rigtig ondt i bunden forsat, jeg fik mange sting og knuder og jeg har stadig meget ondt her 7 dage efter.

jeg kan slet ikke gå rundt og nuller derhjemme i 5 min. uden at det gør så ondt at jeg må lægge mig ned og slapper af, kan ikke sidde op heller ikke engang i sofaen eller bilen. og det er ret problematisk med hende den lille og amning osv.

what to do??

Sådan havde jeg det præcis... Jeg blev tjekket og alt var i orden, men fik så smertestillende jeg skulle tage imens det stod på... Jeg kunne slet ikke sidde, næsten ikke gå eller ligge... 

Måske du lige skulle få det tjekket, og evt. bede om noget smertestillende... 

Anmeld

27. maj 2011

twiggi

nvm skriver:

jeg havde det på samme måde, jeg ku ikke gå ordenligt den første mdr.

og det sve og gjorde ondt, skulle sætte mig skævt på stolen og helst sidde på en pude..

og oven på det fik jeg mig en gang blære betændelse...

jeg går udfra det helt normalt, der var i hvertfald intet galt med mig, udover det gjorde pænt nas...

forfærdeligt. jeg sys det ret så smertefuldt. og jeg tager endda smertestillende hver 6 time og det dæmper det ikke. ævbæv, det må vel bare være sådan.

Anmeld

27. maj 2011

ESV

NinaSophia skriver:

hej ladies.

what to do??

Jeg kunne slet ikke sidde ned heller i over en måned og her 18 måneder senere kan jeg stadig godt mærke det hvis jeg sidder på en bestemt måde eller går på en bestemt måde.. Men det bliver bedre selv om det er pisse bæsværligt at være så bevægelses hæmmet..

Og tillykke by the way..

Anmeld

27. maj 2011

Hasselnødden

NinaSophia skriver:

hej ladies.

what to do??

Jeg blev også syet og havde meget meget ondt i op til 3 måneder efter fødslen, men fantastiske råd fik jeg med fra henholdsvis min barndomsveninde gennem 21 år og sygeplejerskerne på familieafdelingen...

1. Hvis du bare skal tisse, så tag et bad på samme tid, så slipper du for at tørre dig med papiret og måske ridse lidt op i dine sår.

2. Tag et bind, gør det vådt, læg det i fryseren - og put det så ind i en strømpe og ned i trussen!  Det er det allerbedste råd jeg nogensinde har fået, det var himmelsk og sved meget meget mindre og en lettelse fordi jeg så kunne sidde op og amme Elias! I LOVED IT!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.