smerter efter fødsel - sygning - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

twiggi

ESV skriver:

Jeg kunne slet ikke sidde ned heller i over en måned og her 18 måneder senere kan jeg stadig godt mærke det hvis jeg sidder på en bestemt måde eller går på en bestemt måde.. Men det bliver bedre selv om det er pisse bæsværligt at være så bevægelses hæmmet..

Og tillykke by the way..

åh stakkel.

jeg var til hørescreening med vores datter idag, og den køretur på 30 min var et helvede. ku slet ikke sidde ned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

nvm

NinaSophia skriver:

forfærdeligt. jeg sys det ret så smertefuldt. og jeg tager endda smertestillende hver 6 time og det dæmper det ikke. ævbæv, det må vel bare være sådan.

tror det ganske normalt, kan huske jeg var rigtig irriteret over det for ville så gerne ud og gå med barnevogn,men det gjorde så pisse ondt.... jeg blev klippet og syet

min 2 gang var jeg hurtiger på benene igen,men stadig ret øm til ca 3 uger efter..

Anmeld

27. maj 2011

hvinanden

Jeg synes du skal kontakte fødegangen hvis du er i tvivl, du kan bedst mærke om det føles "forkert". Men personligt blev jeg også syet meget første gang, og helingen var frygtelig i forhold til fødslen. Der gik laang tid, faktisk gik der et år, hvor jeg stadig kunne fornemme arrene. Men du kan komme et kold bind i trusserne hvis du synes det bliver for slemt (ligesom på hospitalet).

God bedring til dig, og tillykke med din skønne skønne pige, fik ike lagt en kmmentar til dín fantastiske beretning, sejt gået

Anmeld

27. maj 2011

malenecl

jeg fødte for 15 dage siden og blev også syet og jeg er stadig lidt øm. Kunne næsten heller ikke gå eller sidde i starten. Så tror det er meget normalt.

Anmeld

27. maj 2011

twiggi

nvm skriver:

tror det ganske normalt, kan huske jeg var rigtig irriteret over det for ville så gerne ud og gå med barnevogn,men det gjorde så pisse ondt.... jeg blev klippet og syet

min 2 gang var jeg hurtiger på benene igen,men stadig ret øm til ca 3 uger efter..

ja det vil jeg nemlig også
men jeg kan ikke gå mere end få hundrede meter før jeg føler der er glasskår på vej ud af mig.

jeg fik 14 sting

Anmeld

27. maj 2011

Enayia

NinaSophia skriver:

bunden menes som forneden

fik sting indvendigt, udvendigt og i skamlæberne og det er et helvede ikke engang at kunne gå en lille tur på 500 meter uden man er på randen til at fælle tårer og jeg må tage smertestillende non stop og det tager det ikke.

Stakkel! Ja jeg tror ikke det er unormalt! man kan have noget så helvedes ondt! Har ikke nogle super råd, abdet end spørge læge, sp osv. men kan se de andre damer har lidt i skuffen God bedring til dig!

Anmeld

27. maj 2011

twiggi

hvinanden skriver:

Jeg synes du skal kontakte fødegangen hvis du er i tvivl, du kan bedst mærke om det føles "forkert". Men personligt blev jeg også syet meget første gang, og helingen var frygtelig i forhold til fødslen. Der gik laang tid, faktisk gik der et år, hvor jeg stadig kunne fornemme arrene. Men du kan komme et kold bind i trusserne hvis du synes det bliver for slemt (ligesom på hospitalet).

God bedring til dig, og tillykke med din skønne skønne pige, fik ike lagt en kmmentar til dín fantastiske beretning, sejt gået

tusind tak

Anmeld

27. maj 2011

kamtok

NinaSophia skriver:

hej ladies.

jeg fødte for en uge siden, og jeg har rigtig ondt i bunden forsat, jeg fik mange sting og knuder og jeg har stadig meget ondt her 7 dage efter.

Er det normalt? eller burde det stilne af?

jeg kan slet ikke gå rundt og nuller derhjemme i 5 min. uden at det gør så ondt at jeg må lægge mig ned og slapper af, kan ikke sidde op heller ikke engang i sofaen eller bilen. og det er ret problematisk med hende den lille og amning osv.

Jeg skyller med vand efter toiletbesøg osv.

what to do??

Har du ikke fået afvide på hospitalet at det er bedst at du ligger ned så meget du kan i de første par uger? - Ved det er svært med en lille, men det er vigtigt at du lytter til din krop.. 

Jeg havde en svær bristning (en sphincterruptur) og havde ondt i hvert fald i 1 måned efter fødslen. Det blev bedre og bedre med tiden og smerterne var helt væk da jeg skulle til 8 ugers undersøgelse.

Min kloge SP sagde til mig; "Kamilla, det er fint at du vil ud og handle osv. Du kan sagtens GÅ til Føtex, men du skal jo også hjem igen, og det bliver straks værre" - og hun havde såååå meget ret, men jeg skulle jo lige prøve alligevel.. 

Anmeld

27. maj 2011

ESV

NinaSophia skriver:

åh stakkel.

jeg var til hørescreening med vores datter idag, og den køretur på 30 min var et helvede. ku slet ikke sidde ned

Jep kan godt huske hvordan det var!! Det er derfor jeg skal have kejser snit hvis jeg skal have flere børn, jeg tør ikke skulle føde normalt igen!!

Men husk dine knibeøvelser også selv om de gør ondt, de øger blod cirkulationen og hjælper derved på helingsprocessen så de er rigtig vigtige..

Og så tag det stille og roligt, dit barn er ligeglad med om du sidder eller ligger og giver mad og lad være med at sige ej jeg kan godt liiige det her (en gå tur med barnevognen, eller hvad det nu måtte være) du risikerer at nogle af sygningerne flytter lidt på sig og så SVIER det helt vildt forbandet meget igen (snakker desværre af erfaring for jeg kan du godt liiiige hygge mig med en tur i babysam og føtex.. ) det var rimelig dumt

Anmeld

27. maj 2011

nvm

NinaSophia skriver:

ja det vil jeg nemlig også
men jeg kan ikke gå mere end få hundrede meter før jeg føler der er glasskår på vej ud af mig.

jeg fik 14 sting

jeg vil sige til dig, slap af og hvil dig, man kan godt mærke forneden når man har gået for meget osv, det ku jeg i hvertfald.

du skal nok komme ud med vognen, den køre ingen steder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.