Pcos spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.161 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

WantingBaby2012

Vi har prøvet at blive gravide i ½ år nu, og ingenting er sket. Jeg stoppede med p-pillerne i november 2010, efter at have taget dem i 7 år. Efter at have læst lidt omkring PCOS, er jeg nu begyndt at tænke på, om det kan være derfor jeg ikke bliver gravid. 

Jeg har uregelmæssig menstruation (jeg ved godt at det er meget normalt efter p-piller) og så har jeg en del acne ved hagepartiet. (dog en "mild" form). 

Men nu til mit egentlige spørgsmål:

Hvis jeg får en positiv ÆL-test, betyder det så ikke, at jeg virkelig har ÆL? (og dermed ingenting at være bange for?) Sidste cyklus testede jeg bragende positiv, og vi "hyggede" dagene op til, på dagen og dagene efter, og alligevel ingen gevinst. 

Kan en ÆL-test være falsk positiv? Nej vel....? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Sanse

En æl-test kan godt vise falsk positiv... nogle PCOS-piger tester positivt non-stop 

Men prøv dig frem

Men du kan få taget nogle blodprøver hos lægen for at se om du har tegn på PCOS (mandlige kønshormoner) og om du får æl 

Jeg  for dig.

Knuser Sanni.

Anmeld

27. maj 2011

frk-stoltze

Jeg smed også mine p-piller i November, men der er heller ikk sket noget, men det kan jo godt tage helt op til et år før pillerne er helt ude af kroppen. F.eks. er jeg først begyndt at få rigtige symptomer på æl og mens nu her, så jeg tror først mine piller er ved at være ude af kroppen nu.

jo flere sygdoms symptomer jeg læser på, jo flere sygdomme tror jeg at jeg har, men hver gang jeg får tjekket noget er jeg helt "normal" faktisk lidt pinligt hehe

Tror du ikk du skal se tiden an??

Anmeld

28. maj 2011

WantingBaby2012

frk-stoltze skriver:

Jeg smed også mine p-piller i November, men der er heller ikk sket noget, men det kan jo godt tage helt op til et år før pillerne er helt ude af kroppen. F.eks. er jeg først begyndt at få rigtige symptomer på æl og mens nu her, så jeg tror først mine piller er ved at være ude af kroppen nu.

jo flere sygdoms symptomer jeg læser på, jo flere sygdomme tror jeg at jeg har, men hver gang jeg får tjekket noget er jeg helt "normal" faktisk lidt pinligt hehe

Tror du ikk du skal se tiden an??

Hehe, det kender jeg alt for godt 

Egentlig burde man forbyde sig selv, at sidde og søge efter ting der kunne være galt, for det ender altid med at man bliver vildt nervøs for at man er "syg" og når man så kommer til lægen, så er der ingenting. 

Men ja, når man bare ønsker sig det her barn SÅ højt, så kan det bare ikke gå for hurtigt.  Og ½ år er bare lang tid synes jeg... Især når man hører om folk, som smider p-pillerne og vupti 1-2 mdr efter er de gravide...

Og jeg har sikkert heller ikke PCOS, men man kan bare ikke lade være med at tænke, mdr efter mdr, hvorfor man ikke er blevet gravid, trods positive ÆL-teste, det rigtige udflåd osv.

Anmeld

28. maj 2011

WantingBaby2012

Sanse skriver:

En æl-test kan godt vise falsk positiv... nogle PCOS-piger tester positivt non-stop 

Men prøv dig frem

Men du kan få taget nogle blodprøver hos lægen for at se om du har tegn på PCOS (mandlige kønshormoner) og om du får æl 

Jeg  for dig.

Knuser Sanni.

Jamen jeg har brugt ÆL-teste de sidste 2 mdr, og hver måned har jeg haft positiv ÆL-teste. 

Jeg havde ellers håbet på at hører, at en ÆL-test SELVFØLGELIG ikke kunne vise falsk positiv  

Men når man ringer til lægen for at få en tid, skal de vel bruge noget konkret på, hvorfor jeg tror, at jeg har PCOS? Og når jeg så siger, at min mens er uregelmæssig, så vil de vel nok bare svare, at det er normalt pga. p-pille stoppet..... Tænker jeg  Men det skader vel ikke at ringe og snakke med dem  

Anmeld

28. maj 2011

frk-stoltze

Synes da du skal prøve at ringe og snakke med lægen, men hvad for dig til at tro det ud over de ureglmæssig menses? og er de totalt ureglmæssige eller?

Håber da snart der sker noget for os

Anmeld

28. maj 2011

WantingBaby2012

frk-stoltze skriver:

Synes da du skal prøve at ringe og snakke med lægen, men hvad for dig til at tro det ud over de ureglmæssig menses? og er de totalt ureglmæssige eller?

Håber da snart der sker noget for os

Nej den er ikke totalt umulig uregelmæssig, de sidste 2 mens f.eks. har jeg haft en cyklus på 33 dage.

Men hmm... Jeg har læst lidt på nettet omkring PCOS, og der står at har man uregelmæssig mens, acne og øget behåring så kunne det tyde på, at man har PCOS. Og ja, har desværre lagt mærke til, små enkelte mørke hår under hagen, som jeg er rigtig pinlig over 

Men ja, jeg håber også snart at der er gevinst.  

Anmeld

28. maj 2011

Filippa & Liva

Hej søde ...

Jeg synes du skulle prøve at tage et smut til lægen, om ikke andet for at få en god snak med ham/hende omkring jeres ønske om at blive gravid.

- Hvor længe siden er det efterhånden du stoppede med pillerne?

Min læge fortalte mig i sin tid at man mindst skulle være tålmodig et halvt år efter p pille stop.

Hvis du har bare nogenlunde regelmæssige menstruationer og endda også positive ÆL tests, mon ikke du så "fungerer" normalt?  

Anmeld

28. maj 2011

WantingBaby2012

BigBabyWish skriver:

Hej søde ...

Jeg synes du skulle prøve at tage et smut til lægen, om ikke andet for at få en god snak med ham/hende omkring jeres ønske om at blive gravid.

- Hvor længe siden er det efterhånden du stoppede med pillerne?

Min læge fortalte mig i sin tid at man mindst skulle være tålmodig et halvt år efter p pille stop.

Hvis du har bare nogenlunde regelmæssige menstruationer og endda også positive ÆL tests, mon ikke du så "fungerer" normalt?  

Hej søde, dejligt at hører fra dig 

I starten af december var jeg faktisk til den årlige gyn undersøgelse, og der spurgte min læge mig, om jeg stadig tog p-piller, og det svarede jeg nej til, for vi stoppede med dem i november. Så hun ved godt, at vi ønsker at blive gravide - og hun sagde da også, at jeg måtte være tålmodig, fordi der sagtens kunne gå et godt stykke tid. 

Men GUD hvor er det bare svært at være tålmodig.... Tålmodighed er en by i Rusland lige nu!!  

Men ja, vi har jo så prøvet i ½ år nu, og har her til morgen besluttet at give den 1-2 mdr endnu... Og hvis der stadig intet er sket, så ringer jeg til lægen 

Anmeld

28. maj 2011

Filippa & Liva

WantingBaby2011 skriver:

Hej søde, dejligt at hører fra dig 

I starten af december var jeg faktisk til den årlige gyn undersøgelse, og der spurgte min læge mig, om jeg stadig tog p-piller, og det svarede jeg nej til, for vi stoppede med dem i november. Så hun ved godt, at vi ønsker at blive gravide - og hun sagde da også, at jeg måtte være tålmodig, fordi der sagtens kunne gå et godt stykke tid. 

Men GUD hvor er det bare svært at være tålmodig.... Tålmodighed er en by i Rusland lige nu!!  

Men ja, vi har jo så prøvet i ½ år nu, og har her til morgen besluttet at give den 1-2 mdr endnu... Og hvis der stadig intet er sket, så ringer jeg til lægen 

Ja for søren da, jeg forstår dig fuldt ud med den tålmodighed ..

Den har man bare lyst til at skide hul i, når man ønsker sig en graviditet så højt! Nu må det snart være jeres tur ...

Jeg synes det lyder som en god idé at I ser tiden an en måned eller to endnu, prøv stadig at bruge ÆL tests og er der endnu ikke held, så tag en evt. snak med lægen omkring det og hvad I evt. kan gøre anderledes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.