Den smerte :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Den smerte det er ikke at blive gravid, den er så ubeskrivelig og ufatteligt.
Dem man snakker med kan slet ikke sætte sig ind i hvor ondt det gør.
Ens kæreste/mand kan støtte en, men stadig ikke helt forstå hvor ondt det gør.
Jeg er kvinde, jeg er bygget til at lave børn og føde.
Hvorfor skal det så være så svært ?
Hvorfor får vi ikke det barn vi ønsker så højt ?
De eneste der kan forstå hvor ondt det gør, og hvor meget det fylder, er de kvinder der selv har stået samme sted.
Man føler sig utilstrækkelig. Udulig. Alene. Ufatteligt alene..

Lille et lille  indlæg...

(det var ikke meningen det skulle være anonym, jeg er o1Mutte til dem der er nysgerrig)

Hvad med mænd hvis sæd ikke fungere? Det sker hvist oftere end at vi ikke kan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Hvad med mænd hvis sæd ikke fungere? Det sker hvist oftere end at vi ikke kan

Ja det er korrekt, men det var lige mine følelser jeg beskrev.. Hvordan jeg har det.. Nogle dage kammer det bare lidt over og så får jeg ondt af mig selv

Men uanset om det er manden, kvinden eller begge den er gal med, så tror jeg smerten er lige stor  
Men nu kan jeg jo kun tale for mig selv

Anmeld

26. maj 2011

hilma

kære ts. du skal lige have en  får jo næsten tårer i øjnene af at læse dit indlæg. det må bare være så hårdt for dig, man kan jo virkelig læse at det at være mor, ja, det er jo det du skal være! 

jeg fik at vide som 19 årig at jeg ikke kunne få børn. havde SA 3 gange og adskillige lægebesøg og mange undersøgelser efter den seneste SA, fik jeg at vide at jeg måske ku blive gravid, men chancerne for at få et barn selv var virkelig ikke til stede..jeg var jo knust. jeg kan nok ikke sætte mig ind i din situation helt 100%, men hold da op, hvor føler jeg med dig.

Jeg har imod alle odds født en sund og velskabt dreng, og det er jeg lykkelig for.

jeg krydser alt hvad jeg har for dig, for du skal have lov til at opleve alt det der følger med! 

Anmeld

26. maj 2011

Fenja09

Kan udmærket følge dig, da jeg selv har stået i samme situation og det er ikke en særlig rar følelse. Vi prøvede i næsten 3 år før der var gevinst og jeg venter idag vores første. Men jeg lagde det hele på hylden og koncentrerede mig om alt mulig andet end at gerne ville have barn. Selvfølgelig ligger det altid i baghovedet, men tror det hjalp hos os, at fokus blev flyttet - eller i hvert fald hjalp det mig.

Er i begge blevet undersøgt eller er i ikke kommet dertil endnu?

Uanset så  at du/i også snart får drømmen om en bebs opfyldt

/Fenja

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

hilma skriver:

kære ts. du skal lige have en  får jo næsten tårer i øjnene af at læse dit indlæg. det må bare være så hårdt for dig, man kan jo virkelig læse at det at være mor, ja, det er jo det du skal være! 

jeg fik at vide som 19 årig at jeg ikke kunne få børn. havde SA 3 gange og adskillige lægebesøg og mange undersøgelser efter den seneste SA, fik jeg at vide at jeg måske ku blive gravid, men chancerne for at få et barn selv var virkelig ikke til stede..jeg var jo knust. jeg kan nok ikke sætte mig ind i din situation helt 100%, men hold da op, hvor føler jeg med dig.

Jeg har imod alle odds født en sund og velskabt dreng, og det er jeg lykkelig for.

jeg krydser alt hvad jeg har for dig, for du skal have lov til at opleve alt det der følger med! 

Puha du har heller ikke haft det let

Heldigvis har jeg 3 bonus børn som jeg er overlykkelig for. Elsker dem rigtig højt . Men det ændre ikke ved at jeg brændene ønsker mig at lave mit eget barn.

Stort tillykke med din dreng, syntes det er SÅ fantastisk med sådan nogle solstråle historier som din. Det giver håb

Anmeld

26. maj 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Ja det er korrekt, men det var lige mine følelser jeg beskrev.. Hvordan jeg har det.. Nogle dage kammer det bare lidt over og så får jeg ondt af mig selv

Men uanset om det er manden, kvinden eller begge den er gal med, så tror jeg smerten er lige stor  
Men nu kan jeg jo kun tale for mig selv

Det var slet, slet ikke disrespect! Overhoved.

Syntes bare du sagde at faderen ikke vidste hvordan det var, og i de 30 min min kæreste ikke vidste om han kunne få børn, var han i hvert fald ikke meget stolt

Kender godt det der med at have ondt af sig selv, er gravid, består hovedsagelig i kvalme og hormoner - og inden det en sa Det er rart at komme ud med det, måske skulle du snakke en veninde? Ellers kan du skrive privat 

Ha' en SA, så kan vi snakke om dårligt selvværd 

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Kan udmærket følge dig, da jeg selv har stået i samme situation og det er ikke en særlig rar følelse. Vi prøvede i næsten 3 år før der var gevinst og jeg venter idag vores første. Men jeg lagde det hele på hylden og koncentrerede mig om alt mulig andet end at gerne ville have barn. Selvfølgelig ligger det altid i baghovedet, men tror det hjalp hos os, at fokus blev flyttet - eller i hvert fald hjalp det mig.

Er i begge blevet undersøgt eller er i ikke kommet dertil endnu?

Uanset så  at du/i også snart får drømmen om en bebs opfyldt

/Fenja

Puha 3 år Men dejligt du venter dig nu

Jamen min kæreste er blevet tjekket og han fejler intet Men da det var min tur til at blive tjekket fik jeg.. Ja kolde fødder tror jeg.. Er SÅ bange for at få afvide at der er noget galt med mig, eller at vi bliver ''uforklarligt barnløse''... Så indtil videre vil jeg egentlig hellere leve i uvished. Er simpelthen ikke ''klar'' til at begynde i evt. behandling.. Ved ikke om det lyder underligt, eller forkert?

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Det var slet, slet ikke disrespect! Overhoved.

Syntes bare du sagde at faderen ikke vidste hvordan det var, og i de 30 min min kæreste ikke vidste om han kunne få børn, var han i hvert fald ikke meget stolt

Kender godt det der med at have ondt af sig selv, er gravid, består hovedsagelig i kvalme og hormoner - og inden det en sa Det er rart at komme ud med det, måske skulle du snakke en veninde? Ellers kan du skrive privat 

Ha' en SA, så kan vi snakke om dårligt selvværd 

Det jeg mente med manden ikke vidste hvordan det var, det var min egen kæreste jeg hentød til. Selvom jeg godt kan se nu at jeg fik det skrevet ret meget generaliserende..

Har ingen veninder jeg kan snakke med det om.. Dem jeg har siger ; Nåå ja, det kommer sku nok.. Eller kommer med en masse tips om at ligge med rumpen i vejret osv osv.. Og det kan jeg ærligt talt ikke bruge til en skid (sorry to say)

Det jeg mest har brug for når jeg snakker om det er faktisk bare støtte og et kram.. Så er helt holdt op med at snakke med nogen om det... Og når jeg snakker med kæresten kommer den der.. Det kommer når det kommer og ikke før.. Mmm ja.. Muligvis..

Er ked af at høre om din SA

Anmeld

27. maj 2011

merle2010

kan godt følge dig lidt jeg har godt nok en datter på et år, men er bare så utrolig skruk... og manden vil ikke.. jeg tænker ikke på andet end babyer hele tiden.. min pige er jo så stor efterhånden.. hun er bestemt ikke en baby mere

men kan godt følge dig med ønsket om en lille baby, en gravid mave, sidde og holde på maven og mærke sparkene og sådan.. en FANTASTISK følelse..

det skal nok komme.. bare vent

Anmeld

27. maj 2011

Anonym trådstarter

merle2010 skriver:

kan godt følge dig lidt jeg har godt nok en datter på et år, men er bare så utrolig skruk... og manden vil ikke.. jeg tænker ikke på andet end babyer hele tiden.. min pige er jo så stor efterhånden.. hun er bestemt ikke en baby mere

men kan godt følge dig med ønsket om en lille baby, en gravid mave, sidde og holde på maven og mærke sparkene og sådan.. en FANTASTISK følelse..

det skal nok komme.. bare vent

Tak for dit indlæg

Hvor ØV at manden ikke vil.. Men mon ikke det kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.