Min datters tur på sygehuset i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.043 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2011

Anonym trådstarter

Min datter skulle ud på sygehuset i dag og have ordnet sit underliv. Hun skulle bedøves med noget creme og have huden bristet med fingrene. Hele morgenen havde jeg kvalme og var rigtig nervøs. I går aftes og til morges havde jeg fortalt min datter at vi skulle ud til lægerne som skulle kigge på hendes tissekone, at hun skulle have creme på og så skulle de røre lidt ved hende. Sidst vi var derude græd hun under hele besøget. I dag græd hun lige lidt da vi fik at vide vi skulle ind, men så sagde jeg bare til hende at hun ikke skulle være ked af det og at vi skulle ind til lægerne som jeg havde fortalt om og så faldt hun til ro. De fik lov at kigge og smøre creme på. Så legede hun lidt og så skulle hun op til mig og de skulle prøve at briste huden.

Hun blev meget ked af det og råbte av, så de stoppede og sagde at det kunne ikke lade sig gøre og at de derfor ville indtille hende til en operation. Vi ville få et brev med en tid inden for en måneds tid. De sagde at hvis det var kunne vi fortsætte med at smøre hende med hormonsalven og håbe det bristede af sig selv. Hvis det gjorde skulle vi ringe derud for så skulle hun jo ikke opereres.

Jeg var så ked af det på vej hjem for jeg kunne slet ikke udholde tanken om at det endnu ikke var overstået og at hun skulle i narkose....

På vej hjem falder vores datter i søvn i sin barnevogn og vi stiller hende udenfor da vi kommer hjem. Efter en halv time vågner hun og græder af smerte kan jeg høre. Og hun siger av.... Da vi kommer ind siger hun flere gange: Aaav tissekone.... Og jeg tror det er når hun tisser at det gør ondt. Jeg går ned og skifter hende og kan se at hun ER bristet. Og der ER kommet et lille hul ind til skeden, men den er ikke HELT bristet. Men det er meget tæt på. Jeg blev bare så glad for det betyder at hun IKKE skal opereres. Og jeg vil foreslå dem ude på sygehuset at vi smører hende yderligere 3 uger med hormonsalven og så kan vi komme derud og de kan briste resten hvis der da er noget tilbage der skal bristes. Pyyyyh en sten der faldt fra mit hjerte....

Min kæreste har det dog rigtig dårligt med det hele og at der skal være så meget fokus på hendes underliv. Han føler vi begår overgreb på hende. Han sagde til mig at han håber hun glemmer det hele. Jeg har ondt af ham over at han har det sådan. Jeg er bare glad for at det værste FORHÅBENTLIG er overstået nu.....

Og så til sidst vil jeg lige huske jer på ikke at nævne hendes navn. Jeg vil gerne beskytte hende lidt når det drejer sig om noget der er så privat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Skouboe

Hvor er det dejligt at det ser ud til at hun slipper uden om en operation

Jeg ser det ikke som et overgreb på hende, men som en nødvendighed. Hvis I opfatter det som noget helt normalt og behandler hende som om det er helt normalt, er det også den opfattelse hun vil få.

Prøv at forklar kæresten at hun ikke er gammel nok til at forbinde sit underliv med noget seksuelt, og så længe I ikke gør behandler hende som om det er et overgreb, vil hun heller ikke opfatte det sådan.

Anmeld

27. maj 2011

Bondepigen

Øv hvor jeg altså kan tude over det her! Men det lyder rigtig positivt, at det er begyndt at briste af sig selv.

Og ellers er jeg enig med Pernille, det er noget helt naturligt for at HJÆLPE jeres datter, så gør det endelig ikke til noget unaturligt og kunstigt overfor hende...

Pøj pøj med det hele!

Anmeld

27. maj 2011

Anonym trådstarter

Hvor er det dejligt at det ser ud til at hun slipper uden om en operation

Jeg ser det ikke som et overgreb på hende, men som en nødvendighed. Hvis I opfatter det som noget helt normalt og behandler hende som om det er helt normalt, er det også den opfattelse hun vil få.

Prøv at forklar kæresten at hun ikke er gammel nok til at forbinde sit underliv med noget seksuelt, og så længe I ikke gør behandler hende som om det er et overgreb, vil hun heller ikke opfatte det sådan.

Ja det kunne godt være jeg skulle sige det sådan til ham. Det kan jo godt være han ser sådan på det at det er seksuelt. Men ja uanset er det synd for hende, selvom vi hjælper hende. Jeg kan bare mærke at jeg er SÅ lettet over at hun ER bristet alligevel.

Og så tror jeg du har ganske ret i at hvis vi opfører os som om det er HELT normalt så vil hun heller ikke tænke mere over det.

Anmeld

27. maj 2011

Karo

Hvor er det dog dejligt at det ser ud til hun slipper for en operation.

Jeg er også enig med Pernille. Hun er slet ikke gammel nok til at forbinde hendes underliv med noget seksuelt. Fordelen er jo også at det sker i så tidlig en alder. Hun vil helt sikker ikke kunne huske det senere hen, så her behøver din kæreste ikke bekymre sig.

Men jeg tror det er meget normalt at mænd tænker over disse ting.

Dengang jeg skulle have lavet en 3D scanning af Ida, kunne Martin ikke li at hun skannede så længe ned mellem benene på Ida. Han syndes det var privat og at der skulle hun ikke kigge, men med Marcus havde han intet problem.

Stort herfra.

Anmeld

27. maj 2011

Anonym trådstarter

Bondepigen skriver:

Øv hvor jeg altså kan tude over det her! Men det lyder rigtig positivt, at det er begyndt at briste af sig selv.

Og ellers er jeg enig med Pernille, det er noget helt naturligt for at HJÆLPE jeres datter, så gør det endelig ikke til noget unaturligt og kunstigt overfor hende...

Pøj pøj med det hele!

Tak skal du have. Og ja det har også været en lidt hård omgang. Det er ikke sjovt.... Men ja det går da fremad. Heldigvis

Anmeld

27. maj 2011

Anonym trådstarter

Karo skriver:

Hvor er det dog dejligt at det ser ud til hun slipper for en operation.

Jeg er også enig med Pernille. Hun er slet ikke gammel nok til at forbinde hendes underliv med noget seksuelt. Fordelen er jo også at det sker i så tidlig en alder. Hun vil helt sikker ikke kunne huske det senere hen, så her behøver din kæreste ikke bekymre sig.

Men jeg tror det er meget normalt at mænd tænker over disse ting.

Dengang jeg skulle have lavet en 3D scanning af Ida, kunne Martin ikke li at hun skannede så længe ned mellem benene på Ida. Han syndes det var privat og at der skulle hun ikke kigge, men med Marcus havde han intet problem.

Stort herfra.

Nej hun forbinder intet seksuelt med det endnu. Heldigvis. Og jeg er også glad for at vi får det ordnet nu så det ikke bliver når hun er ældre for så tror jeg det bliver sværere. Hendes krop har nok også nemmere ved at restituere sig jo yngre hun er. Men det er nu lidt hårdt for hende. Og alligevel synes jeg sgu hun er sej!

Anmeld

27. maj 2011

Karo

Anonym skriver:

Nej hun forbinder intet seksuelt med det endnu. Heldigvis. Og jeg er også glad for at vi får det ordnet nu så det ikke bliver når hun er ældre for så tror jeg det bliver sværere. Hendes krop har nok også nemmere ved at restituere sig jo yngre hun er. Men det er nu lidt hårdt for hende. Og alligevel synes jeg sgu hun er sej!

Hun er sej

Anmeld

27. maj 2011

Anonym trådstarter

Karo skriver:

Hun er sej

Ja da

Anmeld

27. maj 2011

Lilac

Åh, hvor er det godt at det bristede af sig selv!!! Kan godt forstå du har gået og haft det helt skidt! det ville jeg godt nok også have haft! 

Jeg tror bestemt heller ikke det er anderledes for børn i den alder at blive undersøgt der som så mange andre steder på kroppen - egentligt er sådan en lægeundersøgelse, hvis barnet er utrygt og siger fra, et overgreb, om det så er mellem benene eller maven eller ørerne eller alt muligt andet... Som du også selv har gjort, så tror jeg bare det er rigtigt vigtigt at I snakker om at hun er blevet undersøgt dernede, og at det er fordi lægerne skal hjælpe fordi der er noget som ikke er som det skal være, agtigt på hendes niveau... Vi snakker meget med xxx om dengang han klemte sin finger ret voldsomt hos min mor og måtte syes osv... Det var også et overgreb, da han blev syet unden bedøvelse, da bedøvelsen i sig selv ville gøre lige så ondt som stingene... og vi kan snakke om det nu, uden han bliver utryg eller jeg selv bliver ked af det (hvilket jeg er belevet maaaaaange gange når vi har snakket om det, og så får jeg også sat ord på overfor ham, hvor ondt det gjorde på mor og hvorfor, hvilket jo hjælpe ham til at forstå følelser...)...

Ja, sikke en smøre, men det berører mig bare så meget, det I står i...

Kram herfra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.