Hvad er der i vejen med at være BLEG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

MaliksMor

Jeg synes jeg ligner et dødt lig - hvis jeg er helt bleg ( som jeg er hvis jeg ikke tager sol osv )

Jeg elsker simpelthen bare at være brun, ligesom jeg også bruger en del make up. Synes bare det ser meget pænere ud frem for en bleg hvid krop ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

MaliksMor

Anonym skriver:

I gamle dage var det smukt med en lys hud, i dag bruger folk så meget tid på solarie og solbadning. Jeg forstår ikke hvorfor man SKAL være brun? Mange spørger mig: "Hvorfor er du så bleg? skal du ikke have noget sol.." og jeg ELSKER at være lys i huden, jeg er dansker, jeg MÅ gerne! Jeg er så træt i at folk går så meget op i hudfarve, ja jeg er bleg, og jeg vil ikke ændre det. 

Andre "blege" mennesker der får sådan kommentarer? 

Glemte at citere..

Jeg synes jeg ligner et dødt lig - hvis jeg er helt bleg ( som jeg er hvis jeg ikke tager sol osv )

Jeg elsker simpelthen bare at være brun, ligesom jeg også bruger en del make up. Synes bare det ser meget pænere ud frem for en bleg hvid krop ..

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

Jeg er også en blegfis! Høre da sommetider kommentaren "Skal du ikke have lidt sol..." 

Jeg duer ikke til at være i solen... 

Anmeld

26. maj 2011

Fenja09

Jeg har den hudfarve jeg er "født" med og har ingen planer om at ændre det. Vil i hvert fald ikke gå i solarie for at blive brun - jeg har meget mørkt hår fra naturens side og er meget lys i huden og det har jeg det ganske fint med.

Jeg hører stort set aldrig kommentaren "hvor er du bleg" - folk omkring mig kender min holdning til "fake sol" og jeg ser ud som jeg gør. Har så heller ingen rynker endnu og nærmer mig med hurtige skridt de 30 år

Derimod ikke sagt, at jeg har noget imod folk som tager sol eller gerne vil være meget brune - det må være op til folk selv at vurdere, så længe jeg kan slippe

Anmeld

26. maj 2011

Ciss

Jeg er en af dem som slet ikke KAN blive brun. Ikke morsomt når alle omkring dig har solbrun hud som ideal. Har fået SÅ mange "morsomme" kommentarer om det - særlig i ungdomstiden. Og jeg var meget ked af det. Men i dag regner jeg det ikke længere som et problem. Alligevel ville jeg ikke være ked af det, hvis jeg en dag fik en fin gylden farve.....

Anmeld

26. maj 2011

Preghiera

Anonym skriver:

I gamle dage var det smukt med en lys hud, i dag bruger folk så meget tid på solarie og solbadning. Jeg forstår ikke hvorfor man SKAL være brun? Mange spørger mig: "Hvorfor er du så bleg? skal du ikke have noget sol.." og jeg ELSKER at være lys i huden, jeg er dansker, jeg MÅ gerne! Jeg er så træt i at folk går så meget op i hudfarve, ja jeg er bleg, og jeg vil ikke ændre det. 

Jeg får også masser af kommentarer, men synes nu ikke det er mærkeligt at det er så moderne/populært at være brun.

I gamle dage var det fint at være bleg fordi de var tegn på, du var rig (altså du gik ikke i marken og arbejdede)

I dag (især i DK) skal der lidt penge og vedligeholdelse til en flot brun hudfarve og derfor er det "finere" end at være bleg (og dermed "ligeglad" med sit udseende)

Men faktisk er det stadig populært mange steder sydpå at være bleg... igen fordi det er det "sværeste" at være i det klima.

Mode er sgu noget tåbeligt noget nogengange

Anmeld

27. december 2011

--pige 87--

ja det er forfærdeligt at folk i danmark går så meget op i hudfarve - jeg er også lys i huden og har også fået massere af kommentarer om det, og i modsætning til dengang hvor man jo skulle være lys skal man være det modsatte i dag.

Ja mode er noget mærkeligt noget.

selvfølgelig er det irriterende at skulle høre for så dumme kommentarer men det kan jo kun være dem der er noget galt med, siden de kan finde på at snakke grimt om andre mennesker mens de skal høre på det.

Det synes jeg i hvert fald ikke man skal gøre. Men vi stirrer altså også meget på hinanden i DK i forhold til andre lande, rigtig meget endda!!

Anmeld

27. december 2011

IngenKoPåIsen

BLEGHED 

Anmeld

27. december 2011

twinboys

Anonym skriver:

før gik jeg meget i solarium men niks det gør jeg ikke mere... synes det er smukt at være brun, men det er ikke sundt at gå i "grillen" for at blive stegt

Anmeld

27. december 2011

kirsti

Faktisk er brugen af solarier faldet med 50% læste jeg et sted,kræftens bekæmpelse kom med en udtalelse om at de synes det var enpositiv tendens men at det i højere grad skyldtes at trenden gik mod det naturlige lyse look end deres kampagner så det er på vej ind det med at være bleg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.