Hvad er der i vejen med at være BLEG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.474 visninger
25 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Anonym trådstarter

I gamle dage var det smukt med en lys hud, i dag bruger folk så meget tid på solarie og solbadning. Jeg forstår ikke hvorfor man SKAL være brun? Mange spørger mig: "Hvorfor er du så bleg? skal du ikke have noget sol.." og jeg ELSKER at være lys i huden, jeg er dansker, jeg MÅ gerne! Jeg er så træt i at folk går så meget op i hudfarve, ja jeg er bleg, og jeg vil ikke ændre det. 

Andre "blege" mennesker der får sådan kommentarer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

I gamle dage var det smukt med en lys hud, i dag bruger folk så meget tid på solarie og solbadning. Jeg forstår ikke hvorfor man SKAL være brun? Mange spørger mig: "Hvorfor er du så bleg? skal du ikke have noget sol.." og jeg ELSKER at være lys i huden, jeg er dansker, jeg MÅ gerne! Jeg er så træt i at folk går så meget op i hudfarve, ja jeg er bleg, og jeg vil ikke ændre det. 

Næhh, jeg er forholdsvis mørk når bare solen kigger lidt på mig, men nu er jeg også en blandet tøs, hehe. Men jeg eeeelsker den mælkehvide hud. Der er nogle mennesker det bare klæder bedst. 

I Hollywood - hvor trends jo bliver sat -  er det faktisk også in at være lys i huden og passe på. Og hvis man skal være brun er det med spray og ikke ud i solen.

Det er ganske fornuftigt at minimere sin solbadning. Så kommer man ikke så hurtigt til at ligne en rynket rosin senere  i livet. hehe. 

Anmeld

26. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Nå ja, det med de gamle dage var faktisk - hvis du ikke allerede ved det - fordi de rige så kunne skelnes fra de fattige. De fattige arbejdere blev jo brune i marken, mens de hvide kunne sidde i skyggen og slappe af. Samtidig brugte man en blanding af forskellige skærkindjagende ingredienser til at lave en lys make up.

Undskyld min plapren, men elsker bare stilhistorie 

Anmeld

26. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Næ..jeg har heldigvis lidt fregner så jeg ikke er så bleg...men jeg er så heller ikke vild med mit blege look...men du kan jo se mit profilbillede, brun er jeg nu heller ikke..

Anmeld

26. maj 2011

nattergalen

På trods af mine nordafrikanske rødder er jeg ret bleg i huden.. Har alle dage hørt for det.. Tilmed blevet drillet med at blive kaldt Spøgelse og friendly ghost Casper.. 

Men ja har det på samme måde som dig, kan ikke helt forstå hvorfor man SKAL være brun, men nyder dog solen når den er der, men den gør mig ikke brun, bliver bare ved med at være bleg.. 

God sommer alle sammen

Anmeld

26. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jo..og jeg ER meget lys i huden, men får et bjerg af brune fregner om sommeren..men resten af året er jeg meget lys.
Ikke fordi jeg er stolt af det, men fordi jeg passer på min netop lyse hud.
Det er fint at man får sund kulør, fordi man får frisk luft og den slags..men dyrke sol som sådan er overhovedet ikke spor sundt.

Så ja..jeg hører også tit den kommentar

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. maj 2011

aya-zia

Anonym skriver:

ENIG... det er SÅ træls...

jeg er nået til et punkt at jeg slet ik har bar ben mere eller er ved stranden... fordi jeg er SÅ træt af folk griner af mig eller kommenter mine MEGET blege ben...

hvorfor må man ik være bleg... forstår det ik?

Anmeld

26. maj 2011

Kloster

Jeg er bleg....

Før i tiden tog jeg også sol, både den naturlige og i solarium. Men ikke nu... Jeg er som jeg er... Jeg vil simpelthen ikke udsætte mit helbred i et solarium og det som jeg får er af naturen, beskyttet af solcreme og mens jeg fx ordner have ell leger med ungerne på stranden.

Jeg har farvet mig rødhåret, så det er nærmest "lovligt" nu. Folk siger ikke så meget til mig nu, som de gjorde, da jeg var blond.

Og mine kridhvide ben, kommer frem, når jeg har lyst.

Ja jeg tager faktisk slet ikke hensyn til, at mine medmennesker burde være udstyret med solbriller i nærheden af mine ben

Anmeld

26. maj 2011

o1Mutte

Kloster skriver:

Jeg er bleg....

Før i tiden tog jeg også sol, både den naturlige og i solarium. Men ikke nu... Jeg er som jeg er... Jeg vil simpelthen ikke udsætte mit helbred i et solarium og det som jeg får er af naturen, beskyttet af solcreme og mens jeg fx ordner have ell leger med ungerne på stranden.

Jeg har farvet mig rødhåret, så det er nærmest "lovligt" nu. Folk siger ikke så meget til mig nu, som de gjorde, da jeg var blond.

Og mine kridhvide ben, kommer frem, når jeg har lyst.

Ja jeg tager faktisk slet ikke hensyn til, at mine medmennesker burde være udstyret med solbriller i nærheden af mine ben

Jeg har også tit fået den der : ''Må jeg skrive på dit gips ??'' og ''Lyser du i mørket ??''

Anmeld

26. maj 2011

A&F

Jeg er selv meget lys i huden og er glad for det.  Jeg forsøger bevidst at undgå solen. Men jeg synes det er smadder flot at være brun, og kan derfor godt lide at spraye min krop med en selvbruner, det er dog ikke tit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.