Min alt for lille tvilling b :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Kofoed.

Rebecca55 skriver:

Ja det ville være rigtig rart at få dem ud i næste uge, for har så mange smerter hele tiden... Ja hun skal nok blive godt forkælet...

Synes også det er vildt, at du har klaret dig indtill nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Tanja84

Kofoed33 skriver:

De er tveæggende, så hver deres moderkage.

Tænker bare, at nu er a jo lille i forhold til vis hun var alene hele vejen igennem, så om vi skal regne med, at hun forsætter lige under kurven resten af graviditeten eller om vi skal regne med, at hun byrde kurven og faktisk tager mere på, ind en "normal" enkle barn ville. Aner ikke om det var til at forstå.

Så i lillemanden?

Jeg ønsker ikke at gå over tid, derfor jeg spørger.

Vi er tilbudt krisehjælp af lægen. Plus vi har 10 timers gratis krisehjælp i form af vores spædbarnsabonoment hos falck, så vi ved hjælpen er der, men vil lige trække vejret inden jeg opsøger den. Oveni er vi en del af en gruppe i Kolding, som også tilbyder en form for krisehjælp, det er ikke hos en psykolog, men en familieterapeut, som selvfølgelig har en anden indgangs vinkel, som måske også vil være rar og få belyst.

Kan godt forstå du ikke ønsker at gå over tid, og tror hellere ikke de vil lade dig gå over tid.

Jeg havde faktisk besluttet mig for ikke at se vores dreng. Vi fik af vide at han ville være skumpet ind, og måske slet ikke ligne et foster. Aftalte dog med min JM da jeg lå på fødegangen, at de ville kigge på ham. Hvis de synes han så fin ud, ville de ligge ham fint, så jeg kunne se ham. Men hvis ikke de synes han var fin, ville de være ærlige og sige det, også kunne jeg selv beslutte om jeg ville se om ud fra det de sagde.

Da han kom ud sammen med moderkagen, var han rigtig fin, og vi valgte derfor at se ham. I dag er jeg rigtig glad for jeg valgte at se ham, men kan sagtens forstå hvis du ikke vælger at se ham.

Lyder som om I er rigtig godt dækket ind med henblik på hjælp. Så når I begge har vendet jer til tanken, og føler jer parate, så har I heldigvis flere steder I kan henvende jer.

Lige nu har I sikkert kun brug for hinanden.

Anmeld

27. maj 2011

mulle7430

det gør mig meget ondt og høre

tusinde  til jer begge

Anmeld

27. maj 2011

Annemor...

Sender jer de varmeste tanker, håber tvilling a har det godt inde i maven og tvilling b sidder og kigger ned på jer...

Får helt tårer i øjnene, synes det virker så uvirkeligt..

KÆMPEherfra

Anmeld

27. maj 2011

maria_wlt

Kofoed33 skriver:

Dette er nok noget af det sværeste indlæg jeg har skrevet. Synes det var her den passede bedst ind.

Vi skulle idag til en helt almindelig vækst og se om tvillingerne tager ordenlig på og sådan. Er 23+4.

Scannings lægen ligger scanneren på maven og det aller første vi ser, er a med sprede ben lige nede fra, så der er ingen tvivl, hun er en pige. Derefter scanner han skillevæggen mellem tøserne og den er super fin. Han scanner så længe på b og siger ikke noget, så går han tilbage til a og laver hovedmål og gøre det derefter ved b. Derefter scanner han igen b mave og siger så "det ser ud til at b er gået til, jeg kan hverken finde hjerteaktivitet, hun er meget mindre af a og så har hun næsten intet fostervand". De næste 5 minutter bliver han ved med, at scanne a's hjerte og bevægelser, så vi med sikkerhed kan se, at der er masser af liv i hende.

Han laver en meget omfattede gennemscanning af a og vi se alt hvad man kan se på en ultralydsscanning. Alt var så fint og hun drillede ham med, at dreje sig, så han måtte vise hende fra alle vinkler. Hendes hoved ligge allerede godt nede i bæknet, så hun vil nok snart sætte sig helt fast.

Da gennemscanningen af a er overstået, scanner han b for, at bedømme, hvornår hun gik til. Til MD blev de begge skydt til ca 250 g og hans udregning siger, at hun vejer nu 233 g, så hun er gået til kort tid efter MD, dog hørt vi hjertelyd på hende 4 dage efter MD (ved jordmoder). Så hun er gået til mellem 20+2 og aller max 21+0.

A vejer 550 g.

Da ingen vil risikere der sker a noget, så skal b blive i maven uberørt, men det vil desværre betyde hun går stille og roligt i opløsning, hvilket jeg synes lyder meget ubehageligt. Da de er tveæggende skulle det helst ikke påvirke a, men af alle tænklige grunde, skal vi fremover til scanning hver 14. dag.

Aller sidst scanner han lige a hoved, så laver han et 3D billed, men da hun ligger med ansigtet mod min ryg, bliver billedet ikke så godt, at han synes vi skal have det, så vil han heller prøve igen senere.

Den bedste scanning læge vi har haft indtil nu.

Et meget blandet indlæg fra en meget forvirret gravid, som nu (desværre) har haft minimum 1 SA, 1 MA og for et død født barn engang når den raske vil/skal ud.

Men ved nogen hvordan resten vil forløbe sig? Altså med hensyn til fødsel og sådan? (Min jordmoder har først tid på tirsdag, men savner svar nu)

Hvordan glæder man sig over den ene, når den anden nu er væk?

Pyha en besked at af Gør mig virkelig ondt at høre...

Jeg har desværre selv stået i noget af det samme.

Blev gravid i 2009 og glæden var stor...Indtil NF...Der var sku to, men den ene havde desværre en fejl på sin hjerne, så den ville aldrig kunne overleve selvom den skulle blive stor og blive født.. Den ville dø når den kom ud..

For at gør det kort, så fik jeg en fosterreduktion i uge 19, og gik med den begge derinde indtil Tristan kom ud.. Jeg skulle ha født helt normalt, men Tristan valgte at ligge med numsen ned af, så det blev et kejsersnit.

Det kommer meget an hvilket sygehus du skal føde på, men jeg vil da tro at du skal føde som normalt. 

Jeg håber at alt går godt herfra, og at du tænker positivt over at der heldigvis er 1 baby til jer

Sådan tænkte jeg på det, og jeg indrømmer gerne at jeg slet ikke tænker på den anden... Vi har fået verdens sjoveste og smukkeste dreng og ikke om jeg vil gå og være trist over at der kun kom ham

Anmeld

28. maj 2011

Kofoed.

Tanja84 skriver:

Kan godt forstå du ikke ønsker at gå over tid, og tror hellere ikke de vil lade dig gå over tid.

Jeg havde faktisk besluttet mig for ikke at se vores dreng. Vi fik af vide at han ville være skumpet ind, og måske slet ikke ligne et foster. Aftalte dog med min JM da jeg lå på fødegangen, at de ville kigge på ham. Hvis de synes han så fin ud, ville de ligge ham fint, så jeg kunne se ham. Men hvis ikke de synes han var fin, ville de være ærlige og sige det, også kunne jeg selv beslutte om jeg ville se om ud fra det de sagde.

Da han kom ud sammen med moderkagen, var han rigtig fin, og vi valgte derfor at se ham. I dag er jeg rigtig glad for jeg valgte at se ham, men kan sagtens forstå hvis du ikke vælger at se ham.

Lyder som om I er rigtig godt dækket ind med henblik på hjælp. Så når I begge har vendet jer til tanken, og føler jer parate, så har I heldigvis flere steder I kan henvende jer.

Lige nu har I sikkert kun brug for hinanden.

Jeg tænker nemlig selv meget på, hvad man overhovedet kan se. Men jeg vil rigtig gerne se hende.

ja vi er rigtig heldige, at vi har alle disse muligheder. Og mange af dem har jeg egentlig ikke tænkt på, at bruge.

Anmeld

28. maj 2011

Kofoed.

mulle7430 skriver:

det gør mig meget ondt og høre

tusinde  til jer begge

Tak for dem.

Anmeld

28. maj 2011

Kofoed.

Annemor... skriver:

Sender jer de varmeste tanker, håber tvilling a har det godt inde i maven og tvilling b sidder og kigger ned på jer...

Får helt tårer i øjnene, synes det virker så uvirkeligt..

KÆMPEherfra

Det er det også stadig for os, tror det tager tid.

Mange tak.

Anmeld

28. maj 2011

Kofoed.

maria_wt skriver:

Pyha en besked at af Gør mig virkelig ondt at høre...

Jeg har desværre selv stået i noget af det samme.

Blev gravid i 2009 og glæden var stor...Indtil NF...Der var sku to, men den ene havde desværre en fejl på sin hjerne, så den ville aldrig kunne overleve selvom den skulle blive stor og blive født.. Den ville dø når den kom ud..

For at gør det kort, så fik jeg en fosterreduktion i uge 19, og gik med den begge derinde indtil Tristan kom ud.. Jeg skulle ha født helt normalt, men Tristan valgte at ligge med numsen ned af, så det blev et kejsersnit.

Det kommer meget an hvilket sygehus du skal føde på, men jeg vil da tro at du skal føde som normalt. 

Jeg håber at alt går godt herfra, og at du tænker positivt over at der heldigvis er 1 baby til jer

Sådan tænkte jeg på det, og jeg indrømmer gerne at jeg slet ikke tænker på den anden... Vi har fået verdens sjoveste og smukkeste dreng og ikke om jeg vil gå og være trist over at der kun kom ham

Det er da også en rigtig øv besked og få.

Jeg tror også jeg må føde normalt, det hele kommer an på mit hofte og hvordan a ligger.

Det er da rart for jer, at i er kommet jer så godt over det.

Tak .

Anmeld

28. maj 2011

maria_wlt

Kofoed33 skriver:

Det er da også en rigtig øv besked og få.

Jeg tror også jeg må føde normalt, det hele kommer an på mit hofte og hvordan a ligger.

Det er da rart for jer, at i er kommet jer så godt over det.

Tak .

I skal også nok komme jer roligt over det, så snart baby a er ude ved jer.. Jeg er slet ikke i tvivl om at det nok skal gå.. Det gik uden problemer for mig efter den fosterreduktion, så jeg er positiv omkring dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.