Kofoed33 skriver:
Dette er nok noget af det sværeste indlæg jeg har skrevet. Synes det var her den passede bedst ind.
Vi skulle idag til en helt almindelig vækst og se om tvillingerne tager ordenlig på og sådan. Er 23+4.
Scannings lægen ligger scanneren på maven og det aller første vi ser, er a med sprede ben lige nede fra, så der er ingen tvivl, hun er en pige. Derefter scanner han skillevæggen mellem tøserne og den er super fin. Han scanner så længe på b og siger ikke noget, så går han tilbage til a og laver hovedmål og gøre det derefter ved b. Derefter scanner han igen b mave og siger så "det ser ud til at b er gået til, jeg kan hverken finde hjerteaktivitet, hun er meget mindre af a og så har hun næsten intet fostervand". De næste 5 minutter bliver han ved med, at scanne a's hjerte og bevægelser, så vi med sikkerhed kan se, at der er masser af liv i hende.
Han laver en meget omfattede gennemscanning af a og vi se alt hvad man kan se på en ultralydsscanning. Alt var så fint og hun drillede ham med, at dreje sig, så han måtte vise hende fra alle vinkler. Hendes hoved ligge allerede godt nede i bæknet, så hun vil nok snart sætte sig helt fast.
Da gennemscanningen af a er overstået, scanner han b for, at bedømme, hvornår hun gik til. Til MD blev de begge skydt til ca 250 g og hans udregning siger, at hun vejer nu 233 g, så hun er gået til kort tid efter MD, dog hørt vi hjertelyd på hende 4 dage efter MD (ved jordmoder). Så hun er gået til mellem 20+2 og aller max 21+0.
A vejer 550 g.
Da ingen vil risikere der sker a noget, så skal b blive i maven uberørt, men det vil desværre betyde hun går stille og roligt i opløsning, hvilket jeg synes lyder meget ubehageligt. Da de er tveæggende skulle det helst ikke påvirke a, men af alle tænklige grunde, skal vi fremover til scanning hver 14. dag.
Aller sidst scanner han lige a hoved, så laver han et 3D billed, men da hun ligger med ansigtet mod min ryg, bliver billedet ikke så godt, at han synes vi skal have det, så vil han heller prøve igen senere.
Den bedste scanning læge vi har haft indtil nu.
Et meget blandet indlæg fra en meget forvirret gravid, som nu (desværre) har haft minimum 1 SA, 1 MA og for et død født barn engang når den raske vil/skal ud.
Men ved nogen hvordan resten vil forløbe sig? Altså med hensyn til fødsel og sådan? (Min jordmoder har først tid på tirsdag, men savner svar nu)
Hvordan glæder man sig over den ene, når den anden nu er væk?
Puh hvor må det bare være svært, føler virkelig med dig.
du er jo alligevel så tilpas langt til at du har vennet dig til tvillinger, og endda giver dem navne kan jeg se, og måske også købt div baby ting og tøj til 2. Så kan virkelig godt forstå dit savn.
Spørger måske dumt men kommer du ikke til at skulle føde hende når tvilling a bliver født. Tænker måske det ville være rart for jer at få hende begravet, for i vil vel snakke om hende og evt fortælle tvilling a at hun faktisk er tvilling. Så er det måske rart med et gravsted.