Vægt og grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

piadas

DK skriver:

Vi startede med grød da Richard var 3 mdr og 6 dage. Han var 68 cm lang og vejede kun 6,4 kg! Han var faldet på vægtkurven men steget igen igen på længden, plus han var suuuulten om natten og vågnede hele tiden. Så på sp's anvisning startede vi med grød! Han elsker elsker grød og mos og de sidste 14 dage har han fået alt muligt mellem himmel og jord som er egnet babymad 4-6 mdr. Han har noget sværere ved at trykke afførringen ud og bliver helt rød i hovedet og preeeesser og grynter! Men det er også rigtige lorte der kommer ud nu! Han har ikke haft ondt i maven overhovedet heldigvis! Og hold op han spiser store portioner! Helt op til 2 dl!!! Han er vist ikke vokset så meget siden i længden men han har nu fået en dobbelthage

Det var da vildt så lang og tynd, han egentlig må have været! Det er Ida jo ikke og har masser af deller osv., så på den måde er jeg egentlig ikke bekymret! Men derfor skal man jo holde øje alligevel.

Hmm, I giver mig noget at tænke over, tøser! Det er åbenbart vidt forskelligt, hvor meget de vejede, da I begyndte at give grød...jeg må tage det som det kommer, og når hun begynder at brokke sig, er det nok ved at være tid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Diana...

Da Nadia var 4 måneder vejet hun 6020 og 63 lang vi startet grød 6 dage efter så ca 8-9 dage siden hun er ikke så god til det med skeen men hun elsker grøden og så sent som idag spiste hun 2 dl VILD.

Vi fik at vide at min sp at hun synes jeg skulle begynde og starte stille og roligt men det var jeg ikke enig i da jeg ikke synes hun var klar men der gik ikke mere end et par dage så begynde hun at spise mellem 2-4 gange om natten og hun plejer jo slet ikke at spise om natten så begynde jeg på grød og nu spiser hun max 2 gange om natten men hun er jo også først lige startet på grød  

Anmeld

26. maj 2011

piadas

Diana... skriver:

Da Nadia var 4 måneder vejet hun 6020 og 63 lang vi startet grød 6 dage efter så ca 8-9 dage siden hun er ikke så god til det med skeen men hun elsker grøden og så sent som idag spiste hun 2 dl VILD.

Vi fik at vide at min sp at hun synes jeg skulle begynde og starte stille og roligt men det var jeg ikke enig i da jeg ikke synes hun var klar men der gik ikke mere end et par dage så begynde hun at spise mellem 2-4 gange om natten og hun plejer jo slet ikke at spise om natten så begynde jeg på grød og nu spiser hun max 2 gange om natten men hun er jo også først lige startet på grød  

Hvorfor sagde din SP, at I skulle begynde med grød? Var det fordi, at nu var hun blevet 4 mdr. eller var hun begyndt at knække på vægtkurveen?

Jeg tror, jeg har besluttet at vente, til hun begynder at vågne om natten, så går den ikke længere...!

Anmeld

26. maj 2011

Diana...

piadas skriver:

Hvorfor sagde din SP, at I skulle begynde med grød? Var det fordi, at nu var hun blevet 4 mdr. eller var hun begyndt at knække på vægtkurveen?

Jeg tror, jeg har besluttet at vente, til hun begynder at vågne om natten, så går den ikke længere...!

Fordi hun er blevet 4 måneder og hun synes det godt man starter stille og roligt op der. 

Anmeld

26. maj 2011

piadas

Diana... skriver:

Fordi hun er blevet 4 måneder og hun synes det godt man starter stille og roligt op der. 

OK!

Jeg troede egentligt, de først anbefaler grød fra 6 mdr., men at man kan begynde fra 4 mdr. hvis barnet begynder at blive sultent!

Anmeld

26. maj 2011

Diana...

piadas skriver:

OK!

Jeg troede egentligt, de først anbefaler grød fra 6 mdr., men at man kan begynde fra 4 mdr. hvis barnet begynder at blive sultent!

Det gør de også. Men det var sådan min SP sagde til mig  Men jeg sagde så jeg ville vente, men det var så ikke så længe jeg ville vente da hun så begynde at være mere sulten. 

Anmeld

27. maj 2011

Mettemus

piadas skriver:

Det var jo selvfølgelig også en mulighed og måske en god måde at gøre det på! Det vil jeg lige tænke lidt over...

Han er jo faktisk større end Ida og kan nøjes med brystmælk...hmm, så kan det jo godt lade sig gøre!

Det er ikke ret længe siden han tog et ordentligt appetitspring. Det tog ca. fire dage og jeg var tæt på at gå til grød og MME - normalt tager det ikke mere end en dag, max to, at få skruet op for produktionen. Men nu kan vi lidt igen - de hyppigere amninger til trods. Måske er det det samme for jer?

Anmeld

27. maj 2011

Marco2

Har jo ammet Smilla oftere de sidste mange nætter, men i nat har Emily ikke været hjemme og har dermed ikke vækket hele huset flere gange gennem natten, så det har betydet RO  Som så også har gjort at Smilla (og hendes forældre) har sovet - sovet rigtig godt. Så har kun ammet én gang i nat. Hun meldte sig først 4.35. Det er ligesom det plejer. Så Emilys natteroderi har stor betydning for Smilla og hendes spisning/søgen trøst. Men hendes manglende vægtøgning gør alligevel at vi snart begynder så småt med grød. Men det er jo bare lige det at begynder man først, så er det hver dag. Og ikke bare et par gange om ugen. SÅ det skal lige planlægges lidt til hvornår vi starter bedst ud. Men mon ikke det bliver i starten af næste uge. For her i weekenden skal vi til stor fødselsdag, og tror også der skal være lidt ro for Smilla og det er der jo bestemt ikke her i huset når Emily er hjemme.

Men shit hvor er det mærkeligt ikke at have haft Emily hjemme. SIdst hun ikke var hjemme var i september hvor T havde inviteret mig på lækker weekend inden familien blev til 4.

AG

Anmeld

27. maj 2011

CA

piadas skriver:

Hold da op - det var noget af et dyk nedad!

Jeg synes også altid han har været stor, men nu er han mindre end Ida - det lyder da vildt med vægten...

Jeg drikker mega-meget vand og har altid gjort det, så jeg tror ikke, det er det, der mangler. Jeg synes også, jeg slapper meget af, så det er ikke fordi jeg sveder det hele ud, at der ikke bliver noget til at lave mælk af!

Hvis det er appetitspring har det varet over en uge nu, eller jeg ved snart ikke, hvad jeg selv tror! Jeg tror, grunden til, at jeg kommer i tvivl, er, at jeg føler mig så tømt om dagen, og at hun bare sutter efter mere, men så alligevel sover hun godt om dagen...

Vi har vejet og målt hende idag, og så vil jeg prøve at følge hendes vægt lidt, for så kan jeg da se det på den måde, om hun får nok...jeg forsøger også at sige til mig selv, at hun trods alt kun er 3 mdr. og 11 dage, så det er måske lidt tidligt, men hun er jo bare så stor...æj, jeg synes, det er svært!! Måske bekymrer jeg mig også bare for meget!!! Så længe hun er glad og tilfreds og ikke råber og skriger, så har hun det jo nok godt nok....men så tænker jeg også bare, at hun har aldrig rigtig grædt noget der er noget. Så når hun f.eks. vågner og kalder på mig ligger hun bare og kommer med nogle lyde og lidt smågræderi. Så tænker jeg også, hvad nu hvis hun ikke skælder ud over manglen på mad men bare accepterer tingenes tilstand og begynder at dykke nedaf på vægtkurven lige som Johannes?!!

Ja det var et voldsomt dyk! Så det er bare dejligt, at jeg nu har fået grønt lys for grøden. Han er bare helt vild med det, og det er svært at holde igen, når han bare vil have mere og mere. Men jeg vil ikke sætte hans tarme på alt for stort arbejde her i starten, så vi trapper lige så stille op og tilsætter sveskegrød (uden sukker for ikke at vænne ham til det søde, før han har lært at spise kartofler). Han skulle gerne drikke en masse vand bagefter, men han har bare droppet vandet. (Måske fordi der ikke længere er sukker i) Har lige fået et tip om, at det kan være en god idé at gi vand af snapseglas, da de alm glas er ret voldsomme og svære at styre. Min Sp anbefaler slet slet ikke tudekopper, så det er lige med at regne den ud

Jeg kan virkelig godt forstå du er i tvivl. Men hvis hun holder vægten, virker tilfreds og du gerne vil amme fuldt er det nok en god idé at følge med i vægten. Vildt at hun er større en Johannes nu Han skal til at passe på. Han er også pludselig blevet den mindste i mødregruppen, hvor han klart var den største før.

Han er nok bare kommet til at tænke på, at han ikke gider ligne sin kvabsede mor, men hellere sin lækre far

Anmeld

27. maj 2011

DK

Carina87 skriver:

Ja det var et voldsomt dyk! Så det er bare dejligt, at jeg nu har fået grønt lys for grøden. Han er bare helt vild med det, og det er svært at holde igen, når han bare vil have mere og mere. Men jeg vil ikke sætte hans tarme på alt for stort arbejde her i starten, så vi trapper lige så stille op og tilsætter sveskegrød (uden sukker for ikke at vænne ham til det søde, før han har lært at spise kartofler). Han skulle gerne drikke en masse vand bagefter, men han har bare droppet vandet. (Måske fordi der ikke længere er sukker i) Har lige fået et tip om, at det kan være en god idé at gi vand af snapseglas, da de alm glas er ret voldsomme og svære at styre. Min Sp anbefaler slet slet ikke tudekopper, så det er lige med at regne den ud

Jeg kan virkelig godt forstå du er i tvivl. Men hvis hun holder vægten, virker tilfreds og du gerne vil amme fuldt er det nok en god idé at følge med i vægten. Vildt at hun er større en Johannes nu Han skal til at passe på. Han er også pludselig blevet den mindste i mødregruppen, hvor han klart var den største før.

Han er nok bare kommet til at tænke på, at han ikke gider ligne sin kvabsede mor, men hellere sin lækre far

Her drikker Richard vand af et sherryglas (eller portvinsglas måske?) Det passer til hans lille mund.

Prøv at give ham lunkent vand! Richard NÆGTER at drikke koldt vand, men vil gerne have det lunkent. Jeg blander bare koldt vand fra hanen med noget kogt til temperaturen er rigtig!

Vores gutter bliver da helt overhalet af damerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.