Fakt eller overtro ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.571 visninger
19 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

NatteS

Vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde overskriften...

Havde lige en diskussion med manden..

Det der med når man prøver at blive gravid. så mange siger.. 'lad vær med at tænke over der.. så spiller kroppen bare pus og så går der længere før der sker noget'

Min mand mener det er total overtro

Er der nogen der ved hvad/ om der sker noget med homonerne i kroppen.. om / hvad der sker fysisk med kvindekroppen... når vi stresser over at vi prøver og prøver men stadig ikke bliver gravide.. ?

eller er det bare overtro.. og sker det bare når det sker ligemeget hvad vi tænker på... ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

2babygirls

NatteS skriver:

Det der med når man prøver at blive gravid. så mange siger.. 'lad vær med at tænke over der.. så spiller kroppen bare pus og så går der længere før der sker noget'

Er der nogen der ved hvad/ om der sker noget med homonerne i kroppen.. om / hvad der sker fysisk med kvindekroppen... når vi stresser over at vi prøver og prøver men stadig ikke bliver gravide.. ?

eller er det bare overtro.. og sker det bare når det sker ligemeget hvad vi tænker på... ?

Hmmm tror det kommer an på kvinden/manden...
Vi brugte 4 mdr, og tænkte da meget over hvorfor den var negativ hver måned, og fattede ikke den pludselig var positiv.

Anmeld

24. maj 2011

Filippa & Liva

Om det er komplet overtro eller ej skal jeg ikke kunne sige...

Dog er det jo korrekt, at det psykiske i én kan påvirke kroppen utrolig meget, f.eks. en person som ikke ønsker graviditet kan gå og være så bange for at være blevet gravid at menstruationen udebliver.

Kan dog fortælle at den eneste måned hvor jeg ikke tænkte over projekt baby men derimod tog en ferie til Berlin, var den måned hvor vi blev gravide!

Anmeld

24. maj 2011

Nessie

Jeg tror på at psyken kan spille ind, man hører jo tit om, at nogen har opgivet eller har adopteret, og så er blevet gravide lige efter

Anmeld

24. maj 2011

NatteS

som i alle skriver.. er det også noget af det jeg har hørt..

Men er der nogen beviser for eller i mod, at hvis man "går for meget op i " at ville blive gravid så sker der noget i kroppen der gør at man ikke bliver gravid.. det var sådan lidt der diskussionen lå...

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

NatteS skriver:

Overtro er det ikke, men rent faktisk et faktum.

Hvis kroppen bliver udsat for stress, så mobiliserer den forsvar, som skal forebygge graviditet, fordi kroppen forudser at en graviditet kan blive en yderligere belastning.

Så kan man jo så spekulerer over hvordan ønsket om graviditet kan forhindre engraviditet, når nu man er så meget parat.
Men det skyldes at det er de samme kemiske stoffer man frigør ved stress og nervøsitet, som man også frigør ved høj spænding og sindsbevægelse..derfor. Kroppen ikke kende forskel, den genkender kun at man har mobiliseret en masse stresshormoner og reagerer derefter.
Så jo roligere man tager det..jo større er chancen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. maj 2011

baby012

altså, mine forældre prøvede i 7 år uden held, og så opgav de og ........ VUPTIII...... 4 uger senere havde min mor en posetiv test  

-så helt overtro er det nok ikke .. 

-

Anmeld

24. maj 2011

NatteS

SussieThyssen skriver:

Overtro er det ikke, men rent faktisk et faktum.

Hvis kroppen bliver udsat for stress, så mobiliserer den forsvar, som skal forebygge graviditet, fordi kroppen forudser at en graviditet kan blive en yderligere belastning.

Så kan man jo så spekulerer over hvordan ønsket om graviditet kan forhindre engraviditet, når nu man er så meget parat.
Men det skyldes at det er de samme kemiske stoffer man frigør ved stress og nervøsitet, som man også frigør ved høj spænding og sindsbevægelse..derfor. Kroppen ikke kende forskel, den genkender kun at man har mobiliseret en masse stresshormoner og reagerer derefter.
Så jo roligere man tager det..jo større er chancen.

Kærligst
Sussie

hehe tak..

jeg l æste lige dit svar højt for manden hehe og han ville ikke høre efter.. ergo han ved det ikke bare var mig ..

takker..

Anmeld

24. maj 2011

sweet

NatteS skriver:

ved ikke om det er overtro, men her sidst hvor jeg blev gravid havde vi faktisk valgt at sætte baby på pause da jeg havde nogle undersøgelser jeg skulle igennem men sørme om der ikke kun skulle en gang sex til og så var jeg gravid...hehe

Anmeld

24. maj 2011

NatteS

sweet skriver:

ved ikke om det er overtro, men her sidst hvor jeg blev gravid havde vi faktisk valgt at sætte baby på pause da jeg havde nogle undersøgelser jeg skulle igennem men sørme om der ikke kun skulle en gang sex til og så var jeg gravid...hehe

hvordan l ægger man det tilside.. vil man ikke altid et sted have det i baghovedet.. vi ved jo hvornår mensen skal komme (ca. om ik andet) og der bruges ingen pr ævention.. så hvordan.. ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.