hjemmefødsel eller på sygehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.098 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

cecilie1984

føler mig lidt forvirret, ked og nervøs.

Var til 3d 4d scanning i går og snakkede med den sødeste jordmor.

Hun holder normalt til på kolding sygehus hvor jeg også skal føde.

Vi snakkede bla om min sidste fødsel, som gik meget stærkt.

Fødselslængde fra første ve og vandafgang til Emilie var ude var 2 timer. Selve fødslen tog kun 30 min, og nåede intet af smerte stillende.

Mine presse veer begyndte på sygehusets p plads og kom direkte ind på en fødestue.

Men tilbage til det med jordmoren i går, hun mente bestemt at jeg skulle overveje ja hun ville faktisk råde mig til en hjemmefødsel.

Hun mente vi måske ikke engang kunne nå til kolding fra vejle, og afhentning/aflevering af storesøster. Pga at det mest normale er at man også føder hurtigt/hurtigere 2 gang når det gik så hurtigt og nemt sidst. Jeg er bare bange for en hjemme fødsel. For mig er det mest naturlige at føde på sygehus.

Men kan sagtens se hendes ide med at føde hjemme for at undgå stressen og muligheden for at føde i bilen.

Har i nogen erfaring eller meninger?

Cecilie 30+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Rosa

Jeg fødte hjemme, og det er uden tvivl den bedste oplevelse i mit liv! Smertefuldt - ja for pokker - men uden tøven ville jeg vælge at gøre det igen!!! Du kan læse min Fb HER og der er billeder længere inde i tråden fra fødslen. Jeg fik desværre en komplikation nogle timer efter fødslen, men det har på ingen måde ødelagt oplevelsen for mig, og jeg mindes fødslen som noget fantastisk, og vil til enhver tid anbefale folk at gøre det samme  Den ro og tryghed jeg oplevede var lige hvad jeg havde brug for!

Og tillykke med graviditeten, forresten! 

Anmeld

24. maj 2011

Mi

Jeg fødte mine tvillinger på sygehuset og vores tredje pige blev født ved en planlagt hjemmefødsel. Jeg vil HELT SIKKERT anbefale hjemmefødsel. Jeg føder også hurtigt, og det var altså så rart at jeg ikke skulle ligge i en bil med monsterveer

Min hjemmefødsel var så rolig og jeg var i kontrol på en hel anden måde, end ved sygehusfødsel. Min jm var ved mig hele tiden, og havde 110% styr på situationen. Min mand var ved min side og min gode veninde sørgede for alt det praktiske. Da Maja var født sad vi alle i stuen og hyggede, de nybagte storesøstre blev bragt hjem, og vi fik pizza, hvidvin og sara berhnard kager  

Jeg skal ikke have flere børn, men jeg ville til enhver tid vælge hjemmefødsel igen.

Du skal endelig spørge, hvis der er noget du er i tvivl om.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

24. maj 2011

kkk

cecilie1984 skriver:

Fødselslængde fra første ve og vandafgang til Emilie var ude var 2 timer. Selve fødslen tog kun 30 min, og nåede intet af smerte stillende.

Mine presse veer begyndte på sygehusets p plads og kom direkte ind på en fødestue.

Men tilbage til det med jordmoren i går, hun mente bestemt at jeg skulle overveje ja hun ville faktisk råde mig til en hjemmefødsel.

Hun mente vi måske ikke engang kunne nå til kolding fra vejle, og afhentning/aflevering af storesøster. Pga at det mest normale er at man også føder hurtigt/hurtigere 2 gang når det gik så hurtigt og nemt sidst. Jeg er bare bange for en hjemme fødsel. For mig er det mest naturlige at føde på sygehus.

Men kan sagtens se hendes ide med at føde hjemme for at undgå stressen og muligheden for at føde i bilen.

Cecilie 30+3

Altså, jeg er selv inkarneret hjemmeføder og vil meget meget nødig føde på hospitalet - altså lige det omvendte af dig . Af samme grund ville jeg selvfølgelig sagtens kunne holde et laangt foredrag om hjemmefødslers fordele og sige en hel masse for at overbevise dig om at du ikke behøver at være utryg ved en hjemmefødsel!!!

Men jeg vil nu sige at hvis du er mest tryg ved en hospitalsfødsel, så skal du da holde fast i det. Du er bare nødt til at indstille dig på at skulle smide alt hvad du har i hænderne ved det første tegn på fødsel. Have nogle helt klare aftaler om pasning til 'storesøster' lige om hjørnet OG i øvrigt forberede dig på en situation hvor der er risiko for at fødslen finder sted på vejen (noget med at medbringe nogle håndklæder i bilen og sådan:-) - langt de fleste når jo frem Og der er jo i øvrigt ingen garantier for at det går lige så hurtig eller hurtigere anden gang.

Anmeld

24. maj 2011

Nessie

Jeg kan sagtens forstå dine tanker omkring fødslen.
Vi overvejede overhovedet ikke en hjemmefødsel, og efter min søns fødsel kommer det heller aldrig på tale, det tør vi simpelthen ikke.

Men jeg synes også at du/I skal lytte til jeres egen fornemmelse og behov, og gøre det I føler jer mest tryg ved.

Tillykke med graviditeten, og håber på en knap så hurtig fødsel næste gang

Anmeld

24. maj 2011

Mumto3

Min hjemmefødselsjordmoder sagde at det er meget mere sikkert at føde hjemme med en planlagt hjemmefødsel, end IKKE at have det planlagt og så pludselig..ups...der kom en baby. -og igen så er det stadig bedre at føde hjemme end i bilen, på parkeringspladsen, på gangen, op af trapperne osv. Så er det alt andet lige meget bedre at ligge i sin egen seng (eller hvor man nu vil føde) og der er gjort klar til det. Man har alt udstyret der skal bruges (det får man hjem mange uger før fødslen) og der kommer en jordmoder ud til en, når man ringer og fortæller man har fået den første ve. Hvis hun ikke skulle nå at komme, fordi du føder super hurtigt, jamen så ved du at hun er på vej!!! og du kan have en i telefonen til at guide dig igennem. Tænk lige situationen igennem emd at føde i bilen  Det er der desværre nogle kvinder der oplever. 

Når alt det er sagt, så vil jeg også sige. DET ALLER VIGTIGSTE ER AT DU FØLER DIG TRYG!!!!

-og hvis du er trygges ved en planlagt hospitalsfødsel, så er det det eneste rigtige for dig!!!!

Anmeld

24. maj 2011

Tina2

Jeg har født min datter alm. på sygehus, min søn i vand på sygehus og min anden datter hjemme i vand.....

Både min søns fødsel og min sidste datters fødsel var fantastiske  Men det var bare bedst at føde hjemme, ingen tvivl om det  

Jeg vil dog sige at jeg tror det er bedst man gør det fordi man har lyst, men kan også godt forstå du er nervøs ved tanken..... Men er der DET MINDSTE så kommer du jo på sygehuset og det er ret sjældent der er komplikationer ved hjemmefødsel. Jeg syntes det var fantastisk at føde hjemme, kunne lægge mig i min seng med min nye lille baby bagefter og ha' min familie omkring mig i sengen osv

Hvis vi skulle ha' flere børn (skal vi dog ikke) skulle jeg 125% føde hjemme igen:-))))))))

Du kan læse min FB her: https://www.baby.dk/debat/63549pi1/foedselsberetninger/min-fantastiske-hjemmefoedsel-.aspx

Anmeld

25. maj 2011

BinaMor

cecilie1984 skriver:

Cecilie 30+3

jeg havde en super hjemmefødsel. ja sådan en slags at det næsten er rart at føde min beretning ligger her. http://www.motherbynature.dk/historier-2/ under sabinas fantastiske....

du er velkommen til at  skrive pm med alle spørgmål  du tror at jeg kan hjælpe med

Anmeld

25. maj 2011

cecilie1984

mange tak

det lyder jo faktisk som noget rart at føde hjemme.

hvad min beslutning bliver jeg ved ikke endnu, men vil da klart overveje det

Anmeld

25. maj 2011

lykkekevin

begge min børn er født på syghustet men skal vi have flere børn kan det godt være en jm vil råde os til at blive hjemme..min første født tog 5 timer 15 min men anden er født fra første vee 2 timer 5 min.... lige kort i små træk min 2 fødsel

første vee mærkes kun lidt hårde en pluk vee kl 15 00

ankom sønderborg: kl 16

første undersøgelse 16 30 (2½-3 cm åben)

jm skriver kl 16 40 aktiv fødsel 3 cm åben

16 50 prsse veer 10 cm åben

17 05 lå han på min mave  

da jeg var til efter fødsel samtale sagde hun at ville jeg have flere skal jeg afsted med det samme.. ellers planlægge en hjemme fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.