1 usund dag eller ingen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Jeg må lære at være lige så standhaftig som dig

tror måske det er en god plan....så har man måske heller ikke helt så dårlig samvittighed, når man en sjælden gang imellem er ude at spise knapt så sundt mad.

Jeg tror det handler om at bryde vaner....log så selvfølgelig det sukker gir en...men jeg fik det ikke skidt med det de gange jeg så spiste usundt og jeg tabte mig hurtigt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Lullaby

Carina1977 skriver:

Hvad er jeres erfaringer??

Jeg overvejer lidt om jeg skal tillade mig selv at få lidt usund 1 aften om ugen, men samtidig er jeg også lidt bange for, om det kan tricke en til, at få endnu mere lyst til det.

Hvordan gør i andre? Har i 1 usund aften? Eller lever i hver dag så sundt som overhovedet muligt?

Når i får lidt usundt, hvad spiser i så?

Jeg har en usund dag. Ellers kan jeg slet ikke holde det ud.

Anmeld

24. maj 2011

Frøken J.

Jeg ville overveje om ikke det var bedre at tillade sig lidt i hverdagen, som ikke var så voldsomt. Fx light sodavand, kalorielt is mm. I hvert fald hvis du tager en syndedag skal du tænke på HVOR meget du synder.

Hvis du vil tabe et kilo om ugen, skal du være 7000 kalorier i underskud ugentligt. Så lad os tage det som udgangspunkt.

Så har du været de kalorier i underskud, men så spiser en pizza med det hele og en pose chips den ene dag + en liter cola. Så har du lige spist et sted mellem 4000-5000 kalorier (2500-3000 kalorier i en pizza, 1000 i en pose chips og mindst 500 i en liter cola).

Så er du pludselig nede på at have tabt under et halvt kilo om ugen, med mindre du motionerer helt vildt og opvejer det, hvilket desværre godt ved måske ikke lige er muligt...

Så hvis du skal have din syndedag, skal du i hvert fald begrænse den for ikke at f'e ugens indsats op  

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Secrets skriver:

Jeg ville overveje om ikke det var bedre at tillade sig lidt i hverdagen, som ikke var så voldsomt. Fx light sodavand, kalorielt is mm. I hvert fald hvis du tager en syndedag skal du tænke på HVOR meget du synder.

Hvis du vil tabe et kilo om ugen, skal du være 7000 kalorier i underskud ugentligt. Så lad os tage det som udgangspunkt.

Så har du været de kalorier i underskud, men så spiser en pizza med det hele og en pose chips den ene dag + en liter cola. Så har du lige spist et sted mellem 4000-5000 kalorier (2500-3000 kalorier i en pizza, 1000 i en pose chips og mindst 500 i en liter cola).

Så er du pludselig nede på at have tabt under et halvt kilo om ugen, med mindre du motionerer helt vildt og opvejer det, hvilket desværre godt ved måske ikke lige er muligt...

Så hvis du skal have din syndedag, skal du i hvert fald begrænse den for ikke at f'e ugens indsats op  

Hehe jeg vil bestemt heller ikke æde så meget usundt

chips vil jeg fuldstændig holde mig fra....for jeg går altså lidt for meget amok, hvis jeg tillader mig at købe sådan noget. Det bliver nok mere sådan nogle småtterier, såsom lakrids eller bolcher og så evt. tillade sig lidt pizza eller en burger i ny og næ.

jeg finder nok ud af det....vægten afslører jo alt

Anmeld

24. maj 2011

Frøken J.

Hehe jeg vil bestemt heller ikke æde så meget usundt

chips vil jeg fuldstændig holde mig fra....for jeg går altså lidt for meget amok, hvis jeg tillader mig at købe sådan noget. Det bliver nok mere sådan nogle småtterier, såsom lakrids eller bolcher og så evt. tillade sig lidt pizza eller en burger i ny og næ.

jeg finder nok ud af det....vægten afslører jo alt

Det lyder fornuftigt! Og ja, chips er SYNDEREN. Årh man. Hvis jeg først får hånden ned i sådan en, spiser jeg uafbrudt indtil posen er tom 

Ps. Svarer din mail senere

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Secrets skriver:

Det lyder fornuftigt! Og ja, chips er SYNDEREN. Årh man. Hvis jeg først får hånden ned i sådan en, spiser jeg uafbrudt indtil posen er tom 

Ps. Svarer din mail senere

Det er jo det samme jeg gør....og jeg nøjes ikke med de der små poser, for de er jo alt for dyre i forhold til mængden. Jaja undskyldninger er der nok af

Det er bare helt i orden.....det haster ikke, så bare slap af

Anmeld

24. maj 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg har en ugentlig "slik" dag,ellers kan jeg ikke holde det ud!Og må indrømme at både manden og jeg desværre er de største chips-o-maner,så det vil jeg bare ikke undvære.Så vi deler en pose om ugen,og så tager vi slik ind,og så går jeg ellers bare amok

Nu er det ikke fordi jeg trænger til at tabe mig vildt meget,så jeg tillader også migselv at synde i løbet af ugen,hvis der er en fødselsdag eller lign.,men jeg har faktisk før tabt mig ret godt ved denne metode.Ja,selv med chipsene og slikketMen der brugte jeg så også min wii rigtig meget(det var før jeg gik børn)

Anmeld

24. maj 2011

Malthes mor

lidt godt skal der til. Herhjemme har vi fast slik, chips, chokolade eller andet godt på bordet hver fredag og lørdagaften. Vi har dog ikke de store mængder, børnene og os kan godt lide det, men lidt har også ret.  Ungerne får lov til at vælge hvad de vil spise, og vi voksne vælger det vi vil havde. Når det er cholkolade, så går jeg efter 70% chokoladen, da den  mætter og trangen derfor ikke er så stor efter meget.

Men hvorfor nægte sig noget godt....Livet skal vel også være sjovt???

Jeg ville fx heller ikke droppe min rødvin freadg og lørdag bare fordi der er kalorier i

Anmeld

24. maj 2011

slettet_7530

Carina1977 skriver:

Hvad er jeres erfaringer??

Jeg overvejer lidt om jeg skal tillade mig selv at få lidt usund 1 aften om ugen, men samtidig er jeg også lidt bange for, om det kan tricke en til, at få endnu mere lyst til det.

Hvordan gør i andre? Har i 1 usund aften? Eller lever i hver dag så sundt som overhovedet muligt?

Når i får lidt usundt, hvad spiser i så?

jeg spiser sundt hver dag, falder jeg i en enkelt gang er det en skive ost eller en flødebolle

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Pernilleh skriver:

Jeg har en ugentlig "slik" dag,ellers kan jeg ikke holde det ud!Og må indrømme at både manden og jeg desværre er de største chips-o-maner,så det vil jeg bare ikke undvære.Så vi deler en pose om ugen,og så tager vi slik ind,og så går jeg ellers bare amok

Nu er det ikke fordi jeg trænger til at tabe mig vildt meget,så jeg tillader også migselv at synde i løbet af ugen,hvis der er en fødselsdag eller lign.,men jeg har faktisk før tabt mig ret godt ved denne metode.Ja,selv med chipsene og slikketMen der brugte jeg så også min wii rigtig meget(det var før jeg gik børn)

Så det kan altså godt lade sig gøre, selvom man går chips-amok  ej jeg må nok hellere lade være

Men fedt at høre, at det lykkedes at tabe dig alligevel

Jeg kan ikke dyrke nogen former for motion, så derfor skal jeg være meget påpasselig med, hvad jeg propper i min mund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.