1 usund dag eller ingen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.270 visninger
25 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Carina1977

Hvad er jeres erfaringer??

Jeg overvejer lidt om jeg skal tillade mig selv at få lidt usund 1 aften om ugen, men samtidig er jeg også lidt bange for, om det kan tricke en til, at få endnu mere lyst til det.

Hvordan gør i andre? Har i 1 usund aften? Eller lever i hver dag så sundt som overhovedet muligt?

Når i får lidt usundt, hvad spiser i så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Jakob'sMor

Jeg overvejer lidt om jeg skal tillade mig selv at få lidt usund 1 aften om ugen, men samtidig er jeg også lidt bange for, om det kan tricke en til, at få endnu mere lyst til det.

Hvordan gør i andre? Har i 1 usund aften? Eller lever i hver dag så sundt som overhovedet muligt?

Godt spørgsmål

Jeg har ikke en usund aften, så falder jeg bare helt væk fra kuren - men skal jeg give mig selv en treat spiser jeg et par stykker gul gajol, det tager min trang til slik og sodavand

Håbet du kan bruge det til noget

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Jakob'sMor skriver:

Godt spørgsmål

Jeg har ikke en usund aften, så falder jeg bare helt væk fra kuren - men skal jeg give mig selv en treat spiser jeg et par stykker gul gajol, det tager min trang til slik og sodavand

Håbet du kan bruge det til noget

jeg overvejer også, at hvis det skal være, så kunne man måske nøjes med lidt lakrids eller andet som ikke er helt så usundt igen. Chips er helt bandlyst her....indeholder jo enorme mængder fedt, og jeg synes de smager lidt for godt

Anmeld

24. maj 2011

Lunae

Carina1977 skriver:

Jeg kan ikke magte usund aften! Problemet for mig er, at jeg køber amok, når jeg skal være usund og så spiser jeg aldrig det hele! Det betyder at jeg pludselig har det i huset og så skal det jo også spises! For mig fungerer det bedst uden de dage!

Anmeld

24. maj 2011

Lou87

Carina1977 skriver:

Jeg drikker sodavand stort set HVER dag.. og taber mig stadig!
(Men det er jo så også enten pepsi max eller cola zero..)
Og det tager en del af min trang til diverse ting..

Hvis jeg får lyst til slik osv, så spiser jeg enten et stykke 70% chokolade, sukkerfrie pastiller/bolsjer (super best har nogle campino efterligninger, de er så gode! og man må i følge DDV få 5 stk om dagen - du kan også spise 5 lakridser hvis du er mere til det, det ka jeg bare ikk lide) Disse ting er ok.. Men self bedst og lade vær. Sukkerfrit tyggegummi er også godt! (igen max 5 stk om dagen og ikk 5 tyggegummi + 5 bolsjer, nej kun 5 i det hele)

I weekenden tillader jeg mig at tage nogle popcorn feks, de ikk så slemme heller. Hvis du har tildens til og spise chips med dip, så køb enten noget DDV youghurt (som også kan bruges til varme retter osv) eller fromaiche fre og bland enten noget Kim's dip mix i eller køb feks knorrs græste dressing mix, det også godt.. og så lav nogle gulerod og agurk stave i stedet.

Ligeledes med maden.. Hvis du VED at i på lørdag feks skal til 50 års fødselsdag eller anden form af fest med mad hvor du ikk selv tilbereder. Jamen så er det din syndedag og så skal du bare spise pænt de andre dage.

Jeg kan feks godt li og spise en frokost med veninderne i ny og næ.. men hvis jeg ved jeg skal til fødselsdag, konfirmation eller lign i weekenden, så må det vente til næste uge.
(eller spise salat, men gider jeg ikk betale for hehe)

Du kender jo dig selv bedst, så hvis du falder i igen ved og tage et enkelt stk chokolade, eller ved og ha en syndedag, jamen så er det bedre og lade vær jo!!
Men jeg kan bare ikk være på kur så længe hvis ikk jeg får de ting engang imellem.. Og så længe det er behersket, så taber man sig jo stadig

(tro mig, jeg har ku spise junk food en gang om ugen og stadig tabe mig..! )

Nå men det var lidt for mig - håber det ku bruges!

Anmeld

24. maj 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Min erfaring er at det erf lettets at komme ud af det der sukkerbehov ved helt at droppe det og så er det ikke det store offer helt at undvære....jeg spiste usundt når jeg var ude til noget men hjemme droppede jeg det og det var ikke hårdt.

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Lunae skriver:

Jeg kan ikke magte usund aften! Problemet for mig er, at jeg køber amok, når jeg skal være usund og så spiser jeg aldrig det hele! Det betyder at jeg pludselig har det i huset og så skal det jo også spises! For mig fungerer det bedst uden de dage!

Måske man skulle lade være med at købe ret meget så

ej jeg kan godt følge dig i det. Det er også lidt der mit dilemma er. Skal jo gerne ind i en egentlig kostomlægning, og skal lære min krop ikke at få alt det usunde, så er det jo heller ikke smart at spise det. På den anden side, tror jeg måske også man skal passe på med at gøre det alt for hårdt. Kunne forestille mig at man ellers ville gå amok, når man endelig tillod sig at få noget usundt. Så måske hvis man sagde en lille smule usundt f.eks. lørdag aften, at det så ville være ok. Jeg ved sgi ikke rigtig....jeg må jo prøve mig frem, og se hvad der virker bedst for mig.

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Lou87 skriver:

Jeg drikker sodavand stort set HVER dag.. og taber mig stadig!
(Men det er jo så også enten pepsi max eller cola zero..)
Og det tager en del af min trang til diverse ting..

Hvis jeg får lyst til slik osv, så spiser jeg enten et stykke 70% chokolade, sukkerfrie pastiller/bolsjer (super best har nogle campino efterligninger, de er så gode! og man må i følge DDV få 5 stk om dagen - du kan også spise 5 lakridser hvis du er mere til det, det ka jeg bare ikk lide) Disse ting er ok.. Men self bedst og lade vær. Sukkerfrit tyggegummi er også godt! (igen max 5 stk om dagen og ikk 5 tyggegummi + 5 bolsjer, nej kun 5 i det hele)

I weekenden tillader jeg mig at tage nogle popcorn feks, de ikk så slemme heller. Hvis du har tildens til og spise chips med dip, så køb enten noget DDV youghurt (som også kan bruges til varme retter osv) eller fromaiche fre og bland enten noget Kim's dip mix i eller køb feks knorrs græste dressing mix, det også godt.. og så lav nogle gulerod og agurk stave i stedet.

Ligeledes med maden.. Hvis du VED at i på lørdag feks skal til 50 års fødselsdag eller anden form af fest med mad hvor du ikk selv tilbereder. Jamen så er det din syndedag og så skal du bare spise pænt de andre dage.

Jeg kan feks godt li og spise en frokost med veninderne i ny og næ.. men hvis jeg ved jeg skal til fødselsdag, konfirmation eller lign i weekenden, så må det vente til næste uge.
(eller spise salat, men gider jeg ikk betale for hehe)

Du kender jo dig selv bedst, så hvis du falder i igen ved og tage et enkelt stk chokolade, eller ved og ha en syndedag, jamen så er det bedre og lade vær jo!!
Men jeg kan bare ikk være på kur så længe hvis ikk jeg får de ting engang imellem.. Og så længe det er behersket, så taber man sig jo stadig

(tro mig, jeg har ku spise junk food en gang om ugen og stadig tabe mig..! )

Nå men det var lidt for mig - håber det ku bruges!

Det kunne bestemt godt bruges. Tror jeg holder mig til lidt lakridser lørdag aften, og så ikke mere end det. Light sodavand drikker jeg også...føler jeg får den søde trang dækket på den måde.

Den med grøntsager og dip, var i øvrigt en god erstatning for chips....tak for tippet  

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Min erfaring er at det erf lettets at komme ud af det der sukkerbehov ved helt at droppe det og så er det ikke det store offer helt at undvære....jeg spiste usundt når jeg var ude til noget men hjemme droppede jeg det og det var ikke hårdt.

Jeg må lære at være lige så standhaftig som dig

tror måske det er en god plan....så har man måske heller ikke helt så dårlig samvittighed, når man en sjælden gang imellem er ude at spise knapt så sundt mad.

Anmeld

24. maj 2011

Lou87

Carina1977 skriver:

Det kunne bestemt godt bruges. Tror jeg holder mig til lidt lakridser lørdag aften, og så ikke mere end det. Light sodavand drikker jeg også...føler jeg får den søde trang dækket på den måde.

Den med grøntsager og dip, var i øvrigt en god erstatning for chips....tak for tippet  

Hehe, velbekomme..
Man kender jo sine svage sider ikk

Og min er chips og chokolade.. og ja sodavand 
Og ved at jeg får sodavand stadigvæk, jamen så bliver det stillet lidt.. og jeg HADER det mørke chokolade, så jeg har kun det i huset til når jeg får lyst til choko.. for så gider jeg kun et stk!

Og ja gulerod og agurk, evt andet... med den slags dip, det er helt sikkert bedre end slet ikk og få noget chips lign

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.